Také potřebuji použít dálnici jednou, dvakrát do roka, ale kupovat desetidenní známku se mi nevyplatí a tak musím šněrovat po okreskách o hodinu déle. Jak rád bych zaplatil třeba 50,- Kč za známku na jeden den. Samozřejmě pokud se budou tisknout známky se to státu nevyplatí, ale když bude zaveden elektronický systém, tak by to snad reálné bylo. Jsem zvědavý jestli i na tohle naši zákonodárci budou myslet.
Mudrlant
Všechno špatně. Myslím, že současná cena bohatě postačuje. Ale pokud je zájem, proč lidu nevyhovět – chlubíme se přece demokracii! Navrhuji obyčejnou průkazku, nebo elektronickou mýtní jednotku (v závěru je to v podstatě jedno), tu si na začátku roku koupím strčím za okno a jezdím. Je jedno jakým autem, protože je přenosná a můžu ji taky použít na jiné auto či půjčit synovi. Prodávat variantu „paušál“ – zaplatím a jezdím celý rok a taky „kilometrickou banku“ – platím za ujetý kilometr. Osobně bych především zavedl státní pojišťovnu, protože peněz na ZP se vybere za miliardy a někde mizí (asi v ráji či u Sereše). Platba za ujetý kilometr je v podstatě nejpravidelnější, stanovit nízkou sazbu za ujetý kilometr a zpoplatnit všechny (skutečně všechny) silnice. To pomůže ovzduší a uleví řadě obcí! Přeji hezký den a dobré silnice.
No tak jasně, to je hlavní, zdražit. A pak samozřejmě šmírovat kdy odkud a kam kdo jezdí. Maj rovnou nakázat čipešek do mozku a bude, co furt tadleto krájení salámu. I když z toho by nebylo tolik peněz, takle režim něco uzákoní a vohnout si to ještě sám zaplatí. A furt něco, každou chvíli něco jinýho, pořád to měnit.
Tak to je jistě prospěšné. Elektroauta budou motivována k jízdě po dálnici známkou zdarma, zatímco karcinogenní nafťáky budeme motivovat zdražením dálniční známky k jízdě přes město.
Je milé vidět, že antiekologická koncepce "biomas", co už tu 25 let vládnou, je i nadále dodržována.
Je opravdu nutné řešit otázku invalidů II,a III, stupně. Jakým způsobem budou moci být přepravováni jinými vozidly. npř. Do Brna je odveze syn, zpět bratr. Jak bylo správně uvedeno výše, nyní se to řeší průkazem za oknem. Po zavedení elektroniky to bude asi problém. Zejména pro naše "Odborníky a IT projektanty.". Už vidím, jak se po zavední systému začnou dohadovat co s tím. Jinak toto el. mýto mohlo být vyřešeno již dávno, nebýt lobistů a jejich "Křišťálově čistých doporučení"
Otázkou je, zda by invalida měl mít vůbec úlevy z mýta - já vím, že to mají těžké, ale nelze každému postiženému poskytovat donekonečna nějaké paušální úlevy. Není to systémové. Ale pokud bychom připustili, že invalida (a ono nejde jen o invalidy) se potřebuje dopravovat autem kvůli svému zdravotnímu stavu, měla by příslušnou kompenzaci vyplácet příslušná zdravotní pojišťovna. A zde se může vcelku dobře uplatnit právě ta elektronika, neboť umožňuje rozlišit mezi soukromou jízdou a jízdou např. k lékaři. Podobný problém může mít celá řada lidí, např. jedinci s transplantovanými orgány. Systémově imho ale není korektní dotovat invalidům mýto, když je současně dotována bezbariérová veřejná doprava.
To je zase trapárna, systém to umožňuje a bylo by to za stejný prachy, krásně by se mohlo platit podle ujetýho kilometru, jenomže to by právě zaplatili nejvíc netáhla z parlamentních kuloárů, co lítání po dálnicích považují za svou "práci", a jejich kámoši ... A tak ten, kdo jede jednou měsíčně ke strejdovi zaplatí na kilometr ujetý po dálnici 20 x víc, než ten, kdo po ní jede denně.
Hnusárna.
Podle kilometru by se mohlo platit, kdyby si řidiči osobáků pořizovali mýtné jednotky. Což by byl dost opruz zvlášť pro ty, co jezdí málo.
A evidentně si ve své nenávisti uvědomujete, že i kdyby se od kilometru platilo, nic by nebránilo tomu, aby byly "množstevní slevy" nebo rovnou strop na platy. Ostatně i v zemích, kde už systém přes identifikaci RZ u osobáků je je to tak, že si prostě zaplatíte celý rok a jezdíte, kolik chcete. AFAIK nikde nemají, že by tohle neexistovalo a musel jste platit od kilometru.
Problém je v tom, že na sto kilometrech okrsek ve Francii potkáte tolik děr, jako v Čechách na 100 metrech. Je pravda, že dálnice tam jsou krvavě placené od km, ale tak v desetinovém rozsahu - zatímco u nás je zpoplatněno téměř 100% dálniční sítě. Nutno ještě dodat, že tam kde jsem se pohyboval bylo vždy možno placenou dálnici objet po luxusní silnici první třídy, kde neexistuje české specifikum 70km před každou křižovatkou, zamalované všechny přerušované čáry a neexistence obchvatů.
Zdravím Vás,,,, myslíte ,že když budou ,,,E,, známky ,že se něco změní nic jen cena a přibude lídí co budou kotrolovat reg.značky 1 sirkou neohřeješ 1litr vody jen se nás to snaží oblbnout stejně neví nikdo kam mizí poplatky ,,, treba za Tv 135Kč rádio 45Kč a nikdo se nepozataví nad tím ,že třeba někdo nemusí míti tv nebo rádio a tak to bude dál -- zaplatíš ,,,e,,, známku na rok auto dostane se do šrotu havárii a Kč jsou vyhozeny z okna ,,, v této zemi je to stále asi RVHP jen pravda a láska stále nevyhrává každý ví proč a mlčí a kdo mluví nežije
No tak hold prostě vlastnit luxusní zboží, jakým automobil bezesporu je, znamená i platit luxusní daně a poplatky. Je to nejvíc zdaněný majetek, který si jedinec může, svobodně, pořídit. Ono to není jen samolepka za sklo, ono to je brutální spotřební daň na palivech (platíš kolik projezdíš), silniční daň pro podnikatele, poplatky za vedení v registrech (přihlášení/přehlášení/nová SPZ...). Pak hromada pokut, placení za parkování......
Nechcete platit? Jezděte hromadnou dopravou nebo TAXI a budete mít klid. Ve výsledku se může stát, že Vás to pak vyjde levněji, jak vlastnit auto.
Jsou města, kde hromadná doprava jede jednou za hodinu a malé obce, kde nejezdí vůbec. Neumím si představit, že bych v našem městě jel např. 3,5 km do jedné sportovní haly, kam chodívám sportovat, MHD. To bych tam i s čekáním jel hodinu až hodinu a půl. A TAXI...... po tom, co vidím v televizi (protesty taxikářů) bych tímto prostředkem nejel ani zadarmo.
Takové rady fakt miluju. A co třeba odvézt pytle brambor z pole - zvládl by to autor příspěvku pomocí MHD nebo taxíkem, že by mu taxikář i pomáhal ty brambory na tom poli sbírat? Taková je realita života některých lidí, ale to ten, kdo jezdí jen z práce, do práce, do kina, do divadla a jako zavazadlo má jednu brašnu tohle nikdy nepochopí.
Člověče, levně nakoupit a draze prodat je princip kapitalizmu! Takže proč za to někoho kritizujete? A že by někdo jezdil na oko Trabantem a za městem měl "meďoura"? Nu, nevím, ale ono se to dělalo přesně opačně. Ač mnozí na to neměli, jezdili právě tím meďourem, aby dokázali, že na to mají. A je to tak i dnes. Já tedy raději jezdím ojetým autem, protože nemusím nikomu nic dokazovat. A navíc to má jednu nespornou výhodu: Po té naší plechovce rozhodně žádný zloděj neskočí a tam, kam ji postavím, ji také najdu.
Jasne na vesnici je to s MHD tragedie. Taky se smeju, jak se prazaci vztekaji, ze jim jede tramvaj "az" za deset minut.
Jen mam technickou, ty ty brambory vozis po dalnici? Nebo jezdis sportovat 100km? Ja jen, ze tohle je diskuse k clanku o dalnicnich znamkach, pokud sis nevsiml... :)
Vážený pane
Že jsou ,,,E,, známky jinde to víme , ale pište i co je jinde ne jen to co Vám zrovna hraje do karet ,, co tak cesty , nebo
cena práce to už asi nenapíšeš nebo důchody ,,, proč nemohou oni jezdit levněji co tak kvalita cestování mohu psát
romány těšil jsem na změnu , ale co už ........
Osobně se přikláním k tomu, aby nebyl zaváděn nějaký mezisystém, který by měl být jen na pár let, ale hned stát přešel na úhrady za kilometr i u osobních automobilů. Bylo by to jednoznačně spravedlivější i za cenu nějakého zastropování atd. A pokud nebude nadále používán mikrovlnný systém, tak by to až zas tak neměl být problém, né?
"Výkonový systém" je asi nejspravedlivější, ale Praha a okolí na něj nepřistoupí. Najeli by denně mnoho km. Já jedu občas na dovolenou, najedu tak za rok 250km po dálnici (pokud se jí vůbec nevyhnu) a zaplatím nejméně 700,- Kč. V Rakousku za tutéž cenu najedu při dovolené až 10x víc.
Nechci prudit ale proč se nezavede pouze nabíjení jako třeba u kamionů nebo v Itálii se nabije krabička penězi a až se to vyjezdí tak se zase dobije.Konečně by to bylo spravedlivé pro ty co jedou jeden dva sjezdy o proti těm co jedou napříč celou republikou.Nehledě na to že by se v tom systému mohlo zohlednit kde se pracuje a nedá se jet jako po dálnici plnou rychlostí.Úsek by pak byl se slevou.Kdysi se uvažovalo také o tom že by se ta krabička dala přenášet.Třeba kde je více aut v rodině.Jenže to by asi měli radost hlavně řidiči,tak se to raději udělá,tak aby mělo radost ŘSD a lidi byli nasrštvaní.