Pan kavka taky pěkně kecá: "Na počátku je vždy nějaký dluh, pak ZPRAVIDLA následují upomínky a telefonní hovory ze zákaznického centra věřitele."
Já osobně zažil už 2x situaci kdy nějaký haj*zl tedy spíše firma způsobila dluh ne mojí vinou:
1) O2 - zrušil jsem číslo, poslední fakturu ztratili/nezaslali. Po 3 měsících přišel vymahačský dopis + penále rovnou od vymahačů (šlo o blbý kilo). A vysvětlení od tennkrát Eurotelu? "Písemné upomínky neposíláme, šetříme, posíláme jen SMS!" Ano POSLALI SMS NA ZRUŠENÉ ČÍSLO!!
2) Vodafoun celkem nedávno - ztratili jednu platbu, na kterou jsem měl samozřejmě doklad, výpis, všechno. 2 měsíce jí hledali a během toho nezávisle běžel bymahačský kolotoč kdy už chodily doporučené dopisy s penálem přes 3 tisíce! Po snad desítkách jebacích telefonátu to konečně v "systému" našli. Mimochodem na nalezení platby mají 30 dnů..
Atd...
Oba případy jsem ze své strany velice aktivně řešil. Kdybych si např. v případě č. 2 řekl že mám přece doklad o platbě a kašlu na ně tak za další měsíc či dva zvoní exekutor a chce 20 tisíc. Mimochodem i u toho vodafounu šlo asi o kilo. A tomu exekutorovi je už ÚPLNĚ fuk kdo to na začátku podělal!