Vlákno názorů k článku Co dělat, když vás poškodila Česká pošta nebo soukromý provozovatel poštovních služeb? od Ladislav - Objednal jsem si v Číně balíček, který byl...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 8. 2019 11:25

    Ladislav (neregistrovaný)

    Objednal jsem si v Číně balíček, který byl pod číslem sledován, za což jsem si připlatil.Podrobně jsem na internetu sledoval, jak se dostal z Číny na loď, potom na letadlo,jak odletěl do země určení, tedy České republiky.Až se evidován dostal na Českou poštu tzv.vyměňovací počtu v Praze.Poslední záznam je o výstupu z vyměňovací pošty. A konec. Po dvou dnech jsem na vyměňovací poště zásilku reklamoval a bylo mi řečeno, že poštu zásilka opustila a měla by být na poště v Malešicích.
    Tam se se mnou nikdo nebavil. Reklamoval jsem tedy na reklamační lince pošty.
    Bylo mi řečeno, že zásilka se má reklamovat, ale reklamaci musí podat odesílatel, tedy obchodník v Číně.
    Tak praví poštovní řád, ( zákon).
    Když jsem se pokusil argumentovat, že je to přece nesmysl, když zásilka je prokazatelně k dohledání na České poště a prokazatelně do ČR dorazila, aby reklamoval odesílatel v Číně, vzdálené několik tisíc kilometrů, neuspěl jsem.Zásilka nedorazila, potvrdit příjem jsem nemohl, ačkoliv i na stránkách obchodníka bylo zjevné, že je zásilka v ČR, obchodník mi nakonec musel peníze vrátit, protože jsem zásilku neobdržel.
    Mohu říci, že jsem se styděl, zásilka z Číny jede po celé trase, nikdo ji neukradne, až tady, na poště.
    Tento nesmyslný poštovní řád (zákon) je z doby, kdy neexistovaly tzv. sledovací čísla (track number), a bylo nutno od základu od odesílatele pátrat po celé cestě , kde ke ztrátě došlo.Ale teď? Nikoho to nezajímá.
    Je to mezinárodní ostuda, já to tak určitě cítím.Celá pošta i se svými manažery, kteří pobírají statisícové odměny je totálně neschopný podnik.Někomu to asi takhle vyhovuje.

  • 20. 8. 2019 13:26

    Honzas (neregistrovaný)

    Čistě technicky, jakkoliv pocity chápu. Reklamovat zásilku může logicky pouze ten, kdo přepravu objednal. Vy, jako adresát, jste ve vztahu s objednatelem služby (obchodníkem).

  • 20. 8. 2019 17:44

    L. (neregistrovaný)

    Já v tom nic logického nevidím. Proč bych se nemohl zeptat "Já jsem adresát balíčku (tady máte OP), nezasekl se někde?"?

  • 20. 8. 2019 14:26

    asdg (neregistrovaný)

    Podobný případ, ale ne jen z Číny, ale ze zahraničí obecně:
    Pokud je na stránkách pošty ve sledování zásilky jako poslední stav uvedeno "Zásilka v přepravě" tak to může trvat od jednoho dne do 3 týdnů (zatím mnou zjištěné maximum) než bude balíček dodán na dodací poštu. Říkám tomuto stavu předpeklí, tento stav obvykle nastává hned po stavu "výstup z vyměňovací pošty". V tomto bodě je největší pravděpodobnost, že se zásilka ztratí.
    Zajímavé je, že z Číny to zásilce trvalo 3 dny, ale pak to u nás může zkejsnout několik týdnů. Možná by stálo za zamyšlení ten systém změnit, třeba i s ohledem na "ziskovost" tohoto podniku, a ne jen zdražovat (za poslední 4 roky třikrát).

  • 20. 8. 2019 17:42

    L. (neregistrovaný)

    Mám stejnou zkušenost. Mnoho tisíc kilometrů ze zahraničí stihne balík rychle, rychle projde i vyměňovací poštu a pak týden i déle putuje po Praze... Neuvěřitelné. Pikantní je, že po dvou týdnech na poště ho vrátí jako nedoručený, takže když náhodou nemáte sledovací číslo, nelze odhadnout, kdy na poště bude a je třeba se chodit pravidelně ptát, protože i na obligátní lístek "u vaší zásilky výjimečně nebyl učiněn pokus o doručení" se nedá spolehnout. Prostě 21. století.

  • 14. 11. 2019 14:47

    Adam (neregistrovaný)

    Jsem teď po ňekolikáté ve stavu předpeklí a pokaždé je to zásilka z Německa. Během 2-3 dnů přide z Reichu až do Košíř a poté Výstup z vyměňovací pošty - Zásilka v přepravě a stop. Na infolinku volám pravidelně, zbytečně, počkejte si, máme na to 3 týdny, reklamovat může jen odesílatel. Nezbývá než se opravdu jen modlit. Proč trvá doručení z Košíř do Holešovic 2-3 týdny je naprosto nepochopitelné.

  • 20. 8. 2019 16:40

    P2010 (neregistrovaný)

    Je to mezinárodní ostuda

    Úplně stejnou zkušenost mám se zasláním doporučené zásilky do Německa, kde neměcká pošta opakovaně nebyla schopna zásilku na poště (kde byla dle trackingu uložena k vyzvednutí) dohledat. Za 6 týdnů přišla zpět jako údajně nevyzvednutá. Poslal jsem ji znovu, došla. Reklamaci jsem také musel podat v ČR, i když to byla prokazatelně chyba na německé straně. Stále běží, ale pravděpodobnost že peníze získám zpět je mizivá.

    To pro ty, co s myslí, že Česká pošta je nejhorší. Podobné zkušenosti mám i s Deutsche Bahn (vlak typu IC/ICE ani nedojel do cílové stanice nebo byl zrušen, měl zpoždění 5 hodin apod), vesměs ještě horší než České dráhy. Tady stále žije plno lidí v představě, jak na západě (v Německu) funguje vše lépe, ale kdykoli to tam říkám, tak se tomu akorát všichni smějí, protože je to všude nakonec stejné :-)

  • 23. 8. 2019 0:06

    P2010 (neregistrovaný)

    Je pro doplnění, reklamace nedoručení zásilky byla (překvapivě) uznána :-)

  • 20. 8. 2019 18:05

    J, Novák

    Je zcela logické, že reklamovat zásilku může pouze ten, kdo ji odeslal. Jde totiž o smlouvu o přepravě a tu uzavírá pošta odesilatele o odesilatelem. Adresát není žádnou stranou smlouvy, takže do onoho smluvního vztahu nemůže nijak vstupovat. Mohu vás uklidnit ve vašem svatém rozhořčení, protože zásilky se neztrácí jen české poště, ale ztrácí se i zahraničním poštám a, světe div se, i soukromým společnostem, které se přepravou zásilek zabývají. Česká pošta je pochopitelně nejvíc na ráně, protože těch zásilek ročně přepraví nejvíce. A soukromé společnosti velice pečlivě utajují informace o tom, kolik zásilek jim svěřeným k přepravě se ztratí.

  • 17. 9. 2019 1:28

    Billy Bob (neregistrovaný)

    Zajímavé, DHL nebo UPS mi doručuje skoro denně zásilku z USA nebo Asie 3-5 krát týdně bez ztrát. Ale pouze cca posledních 10 let......

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).