Mně sežral kartu při výpadku proudu bankomat ČSOB na ul. Joštova v Brně. Pracovníci pobočky banky mi řekli, že uvnitř žádná není. Kartu jsem ihned zablokovala, ale bylo s ní následně placeno u různých obchodníků v Brně (Lídl, Kaufland, Tesko, Albert). I přes provedenou blokaci s ní někdo platil bezkontaktně a nešlo tomu zabránit, banka odmítala zrušit okamžitě účet (výpovědní doba je 30 dnů), zloděj tahal peníze z kontokorentu. Musela jsem si založit účet u jiné banky, kontokorent u ČSOB doplatit i s úroky, transakce zloděje řešit jako reklamaci (banka ji uznala a peníze mi budou vráceny). Kontokorent zrušili, až když jsem bance pohrozila trestním oznámením.
Přesně na tohle je finanční arbitr. Ze zákona má klient nárok na BEZODKLADNÉ uvedení účtu do stavu před (klientem) neautorizovanou transakcí. Banky se někdy dost cukají, ale stačí pohrozit finančním arbitrem a najednou to funguje ze dne na den. Takže pro příště - vyzvat banku a pokud ta v rozumné době (max. 3 dny) neprovede nápravu, na nic nečekat a podat podnět finančnímu arbitrovi. Jen tak se banky naučí s klienty jednat jako rovný s rovným.