Pokud je to tak, pak nezbývá než být obzvláště obezřetný a pozorný už třeba tím, že si počkáte (samozřejmě opodál) až někdo před vámi bankomat použije a vše proběhne bez potíží. Navíc, všechny cestovky doporučují mít k dispozici více fin. zdrojů. A to právě kvůli možným potížím.
mějte karet 10. nikdy nevíte kde může být nainstalované skimmovací zařízení či komu uniknou data o platebních kartách. nebo kdy vznikne chyba na zařízení a kartu vám nevydá zpět.
Nemůžete ani na nikoho řvát že je to vaše karta ať vám ji koukaj vratit protože není vaše, je to majetek banky
Zásadní pravidlo - do zahraničí nejet nikdy s jednou kartou. Vždy mít nejméně 2 karty od 2 různých bank a od obou asociací (Visa x MasterCard).
Třeba nyní, jak má problémy Unicredit, tak někteří uživatelé hlásí nefunkčnost jejich karet v zahraničí. Nebo v minulosti, kdy GE (nyní Moneta) ze dne na den zablokovala výběry v zahraničí - https://www.mesec.cz/aktuality/s-kartou-od-ge-nevyberete-z-bankomatu-v-nekterych-zemich/
Já mám s sebou vždy nejméně 3 karty - dvě debetky (Visa a MasterCard) od dvou různých bank a k tomu alespoň 1 kreditku (někdy je vyžadována, např. v autopůjčovně).
Panu Patriku Chrzovi bych rád poděkoval za praktické informace (finanční arbitr, zajištění kartami v zahraničí) - určitě si své klienty najdou. Myslím, že tyto postupy jsou součástí základní finanční gramotnosti a mohly by být vyučovány i v českém školství. Děkuji Vám, že sdílíte Vaše cenné zkušenosti :-)
Mně sežral kartu při výpadku proudu bankomat ČSOB na ul. Joštova v Brně. Pracovníci pobočky banky mi řekli, že uvnitř žádná není. Kartu jsem ihned zablokovala, ale bylo s ní následně placeno u různých obchodníků v Brně (Lídl, Kaufland, Tesko, Albert). I přes provedenou blokaci s ní někdo platil bezkontaktně a nešlo tomu zabránit, banka odmítala zrušit okamžitě účet (výpovědní doba je 30 dnů), zloděj tahal peníze z kontokorentu. Musela jsem si založit účet u jiné banky, kontokorent u ČSOB doplatit i s úroky, transakce zloděje řešit jako reklamaci (banka ji uznala a peníze mi budou vráceny). Kontokorent zrušili, až když jsem bance pohrozila trestním oznámením.
Přesně na tohle je finanční arbitr. Ze zákona má klient nárok na BEZODKLADNÉ uvedení účtu do stavu před (klientem) neautorizovanou transakcí. Banky se někdy dost cukají, ale stačí pohrozit finančním arbitrem a najednou to funguje ze dne na den. Takže pro příště - vyzvat banku a pokud ta v rozumné době (max. 3 dny) neprovede nápravu, na nic nečekat a podat podnět finančnímu arbitrovi. Jen tak se banky naučí s klienty jednat jako rovný s rovným.
90% bank nemá ve své režii obsluhu ATM a pracovníci banky nemají přístup do ATM ani pokud je umístěn na pobočce banky jak je napsáno v článku například u KB, ČSOB atd.... .
Autor by si měl zjistit přesnější informace než něco napíše.
Vždy se volá externí firma která se o ATM stará a ta má nějaký X hodinový dojezd na tento zásah
Moje manželka vybírala z bankomatu tehdejší GE Money bank, dnešní MONETA. Hotovost bankomat vydal, ale karta vyjela jen asi na 1 vteřinu a ihned zmizela zpátky. Byla to evidentně chyba bankomatu. Okamžitě jsme volali do banky(nacházela se asi 500 metrů od bankomatu. Bylo nám suše oznámeno, že až dojdou peníze v bankomatu, tak tam přijede služba, a teprve potom snad kartu dostaneme zpátky (prý to bude asi tak za týden). Když jsem jim oznámil, že potřebuji přístup k hotovosti, a že chyba byla jasně na straně jejich bankomatu, sdělili mi, že pokud chci kartu dostat dřív než bude realizováno doplnění bankomatu, budu muset zaplatit 1600 korun. Seřval jsem je jak psy, a moje banka (Raiffeisenbank) mi vyšla vstříc a vyřídila mi s ohledem na nouzovou situaci novou kartu během několika dní zcela zdarma. Po asi deseti dnech jsem zavolal do GE, kde mi zcela sprostě zalhali, že tam moje karta nebyla, a že to znamená, že ji bankomat vydal někomu jinému, kdo přišel po nás. To je samozřejmě nesmysl, protože jsme u toho bankomatu stáli asi půl hodiny, a každého, kdo vybíral jsme požádali, zda by nám umožnil nahlédnout, jestli při výdeji nevyjela naše karta. Nevyjela. Navíc si myslím, že je po technické stránce naprosto nemožné, aby bankomat vydal kartu, která byla již zadržena.