Vlákno názorů k článku Co dělat, když po vás pošta chce neoprávněný poplatek za balíček z platforem A­liExpress a Wish? od anonym - "Pokud by klientka podala stížnost, peníze, která byly...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 12. 2021 1:52

    bez přezdívky

    "Pokud by klientka podala stížnost, peníze, která byly vybrány nesprávně, by jí byly vráceny. "

    Omyl, pokud se vůbec uráčí napsat vám z celnice e-mail informující o převzetí zásilky, stejně si to proclí podle sebe. V říjnu jsem třeba k jednomu balíku dokládala fakturu, a to i s číslem IOSS (reakce na něj mi vskutku přišla, takže je vyloučeno, že by si fakturu neprohlédli a e-mail si nepřečetli), ale proclili ho, jako by tam to číslo IOSS neměli. Celý balík dph + poplatky přes 500 Kč. A když si zažádáte o reklamaci, přijde vám odpověď, cituji: " pro příště při objednávce žádejte ať odesílatel vše napíše na balíček". Prodejce mě dorazil tím, že mi hned obratem napsal, že informace k proclení, včetně IOSS na balíček uvedl. A to není jediný omylný příklad, i reklamaci vám zamítnou. :) Pokud to jde, clím přes eCep, ale často ani ten nefunguje a systém hlásí, že balík není v systému České pošty, až dokud není pozdě a jejich vlastní celní prohlášení není (beze mě) již podáno. Ani plná moc v tom nefiguruje žádnou roli.

  • 7. 12. 2021 9:56

    gabinak

    Dobrý den,

    mockrát děkuji Vaše zkušenosti z praxe. Je to pro mě cenná zpětná vazba. Až s příběhy čtenářů se ukazuje, že oficiální informace od České pošty jsou více než polovičaté. Ráda bych panu Vitíkovi zaslala Váš příběh k reakci (dnes jsem na mail dostala zprávu od dalšího čtenáře). Bylo by možné mi zaslat na e-mail redakce@mesec.cz číslo vaší zásilky, aby ji mohli na ČP identifikovat? Když se na zásilku nemohou podívat blíže, je to příležitost k tomu se zaklínat tím, že se nemohou vyjádřit, když nevidí konkrétní případ a údaje. Dát jim podklady je fér - bylo by to za Vás možné prosím?

    Začíná být čím dál jasnější, že sytém nefunguje tak, jak ho ČP prezentuje. Resp. našla jsem řadu recenzí, kdy vše prošlo v pořádku. Nicméně se ukazuje, že ty chyby systému, které neodpovídají prezentovaným informacím, nejsou žádné výjimky. Až shromáždím vyjádření od ČP, napíšu další článek a do tohoto napíšu aktualizaci, protože ty informace se nedají ověřit jinak, než praxí a ta ukazuje, že vše je trochu jinak, než bylo řečeno.

    Ještě jednou díky za Vaši reakci a poprosila bych Vás o to číslo zásilky nebo nějaký jiný spolehlivý identifikátor, podle kterého si může ČP najít informace k dané zásilce.

    Zdravím Vás, Gábina Hájková

    7. 12. 2021, 10:00 editováno autorem komentáře

  • 7. 12. 2021 17:05

    bez přezdívky

    Číslo balíku ráda zašlu - pokud to alespoň trochu pomůže celnici (a České poště) k sebereflexi, bylo by to skvělé.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).