Mohu potvrdit, ale jinde. Potřeboval jsem prodat Pioneer fond, lze prý jen přes UniCredit Bank. V obchodním centru Flora jsem jejich pobočku vůbec nenašel. Na Budějovické mi v jejich pobočce řekli, že kolegyně, která to dělá, je dlouhodobě nemocná a nikdo jiný to tam nedělá. Že musím na centrálu na Brumlovku. Na centrále mě posílali od čerta k ďáblu, celkově jsem tam pobyl cca dvě hodiny, než mi to vyřídili. Pracovníků je tam plno, ale všichni velmi důležitě pracují na počítačích, ale klient je nezajímá. S touto bankou již nikdy nechci mít nic společného.
Je ta banka aspoň dobrá na hypotéky? Zauvažoval jsem, že bych si ten jejich bezplatný účet otevřel a přesměroval na něj nájemné od svých nájemníků, příští rok bych rád přikoupil další dva byty a pokud UCB nabízí hypotéky pod 2 %, tak je to zajímavé.
Zatím si nájem posílám na Fio kvůli jejich API (používám pro automatickou kontrolu dlužného nájemného), ale Fio a hypotéky to je docela tragédie, co jsem sondoval.
Ono i to U konto je takové nepřehledné. Má být zdarma, ale naučtují Vám poplatek za SMS. Lze to sice nějak obejít, ale pro mě je to mínus. Obsluha horší pokud nemáte svého dobrého osobního poradce.
Určitě ta banka neni tak transparentní a jednoduchá jako Fio.
( Jsem klientem obou bank.)
Ze zajímavosti jsem si otevřel bezplatné U konto. Problém celkově je s otřesným bankovnictvím, použivám ověření pomocí kódu v telefonu, což vyjde na stejno jako autorizace přes sms. Smart banking v telefonu také celkem otřesné, nelze platit QR kódy, o skenování složenky ani nemluvím a co se týče přehlednosti je to fakt hrůza. Nelze zobrazit blokované částky, ale aspoň celkem věrohodně ukazuje disponibilní zůstatek(ovšem bez ověření které platby se strhly se na to nedá příliš spolehnout). Při zadáváni platby - někde vyskočí jen klasický čiselník(super) někde obyč. klávesnice. Šablony plateb zadané v internetbanking se nesynchronizují se smartbankingem. A to zkouším účet po zkušenosti s KB u kterých jsem čekal, že jsou po spořitelně nejhorší.
Co se týče karet. UCB nenabízí žádnou možnost bezkontaktních karet, ani za poplatek. Za mě mínus. Samotná karta přišla brzy(cca 10 prac. dní), ovšem před použitím je nutné ji aktivovat v internetbankingu což trvalo dalších cca 23hod.
Teď si jen musím rozmyslet zda mi občas nějaký poplatek stojí za určitý komfort, zatím se přikláním k názoru, že ano.
Můžu potvrdit. Limity na kartě jdou měnit jen osobně na pobočce(?!), teď snad i po telefonu, ale přes internetbanking na to zapomeňte. Na druhou stranu, karta k U kontu testována minulý týden v Maroku, výběr skutečně bez poplatku a kurz druhý nejlepší po Equa Bank. Jsem u UniCredit kvůli hypotéce, papírově OK, ale celkově služby, forma i ochota lidí na pobočkách nejslabší ze 4 bank u kterých mám nyní účet (mBank, Fio, Equa, UniCredit).
Plus neuvěřitelné lapsy stylu: zaplatím za odhadce a nic se neděje, po 2 urgencích a 4 týdnech se odhadce ozve. Podobný příběh s kartou: smlouva a PIN dorazili okamžitě, karta se někam zatoulala. Dorazila za 6 týdnů po opakovaném telefonickém dotazu. Nebýt na kartě Kvitová, leží přestřižená v koši. Celkově UniCredit zatím nepovažuji za dospělou banku. Osobně zvažuji odchod navzdory některým levným službám.
Měl jsem roky účet (Netkonto) u Živnobanky za 0, pak za 30 Kč měsičně. Pak zfúfovala s Unicredit a mě se rázem změnil účet na Komplet konto za 99 Kč. OK, to jsem byl ochoten za všechny operace zaplatit. Pak se ale změnil sazebník a po mě chteli za stejný produkt 199 Kč mesíčně. Jednou jsem zaplatil, pak jsem došel na pobočku ve Štefánikově ulici na Smíchově a zeptal se jich, zda to myslí vážně. Mysleli, tak jsem podal výpověď, vybral svých 200 kKč a šel jinam. Od té doby jsem u Fio (asi 5 let, možná i více). Tehdy to byla ještě kampelička, dnes je to již banka nabízející srovnatelné služby jako před lety Živnobanka.