Protože se zveřejnili na webu tyhle návody, tak spousta lidí jim tam nejspíše volá. A oni jsou už imunní.
Zkuste odejít skutečně. Najděte lepší nabídku a zadejte přenos čísla.
Činy provokují k lepší nabídce lépe, než plané řeči.
Nicméně když najdu výrazně lepší nabídku, proč tam zůstávat.
Před cca 10 lety jsem byl pracovně v Plzni 2 měsíce. Celé 2 měsíce Vodafonu nefungovala v krajském městě Plzni mobilní síť. Mnoho lidí před jejich obchodem, ale jediné co se dozvídali bylo, že nefunkčnost služby není důvod k neplacení ani k vrácení peněz. A to skutečně není, čtěte obchodní podmínky jednotlivých operátorů. I proto je v Česku blbost platit paušál, není-li extra výhodný.
Já po dvou měsících zavolal k Vodafone (tehdy Oskarovi) a řekl jsem, že buď dostanu zpátky peníze za dobu nefunkční sítě, nebo spolu hned vyřídíme ukončení smlouvy s nimi. Je to jen na něm. Dostal jsem peníze.
Následně se do dozvěděl významný český mobilní web a chtěl se mnou dělat interview, protože jsem byl jediný komu se to podařilo. Jediný rozdíl byl, že jsem nevyhrožoval, prostě konal.
Všichni ostatní tu četli návod ála tento článek, ale nemyslí to vážně. Protože díky zveřejnění se pravděpodobně vyrojilo tisíce lidí co to na ně zkouší, tak operátor nejspíš začal s protitaktikou. Kdo planě kecá, toho pošleme do háje. Kdo to dotáhne do činů, ten nejspíš něčeho dosáhne. A je docela možné, že třeba hodinu před převodem čísla po měsíci čekání. A nebo vůbec – ostatně činy dělají muže, a přecházejte tam, kam chcete přejít.
Ostatně nemusíte přecházet. Je tu VoIP, Skype, GoogleTalk, nebo si můžete pro komunikaci s babičkou půl km od Vás pořídit prostě rádiovou vysílačku za tisícovku v elektře a mít to navždy zdarma.
U milenců namísto vzkazů po telefonu se můžete osobně scházet častěji a přes noc si můžete vyměnit i zcela jiné informace než jen hlasové.
Vzkazy si můžete vyměňovat přes ICQ, maily, MSN, Jabber, …
Já nevidím dnes moc důvod proč často volat, není-li to pracovně nebo neodkladně. Je to jen a jen rozežranost lidí, zejména žen, že si potřebují pokecat, ale je tolik dalších možností.
Hledejte lepší nabídku a cenu, ale neomezujte se jen na mobily. Jsou stovky dalších možností vzdálené komunikace i osobní komunikace. A zhusta levnější či zdarma.
Máte-li drahé volání, tak hledejte alternativu, a alternativa není vždy nutně jen jiný mobilní operátor.
Ano, taky se da volat i z okna a vzkazy posilat postovnich holubech. Telegramy nam uz bohuzel zrusili. Babicka a vysilacka, to je dobry vtip.
Ne, pardon, ale zijeme v 21. stoleti a vracet se k telefonnim budkam se nehodlam. Mobilni telefonie by mela byt standard, ne luxus a pokud to jde jinde, u nas by melo taky.
Jinak ja jsem prenos zadal a nakonec i skutecne odesel. Ne, nepomohlo to.
"Mobilni telefonie by mela byt standard"
Proc ? Nikdy jsem mobilni telefon nemel a doufam ze to tak zustane. Povazuji to za otravnou vec, ktera k nicemu neni. To ze jsou zde nabizene sluzby za zcela neadekvatni cenu uz je druha vec. Daleko dulezitejsi (nejen pracovne) je pro mne kvalitni pripojeni k Internetu. To mi stejne zadny zdejsi mobilni operator nenabidne (kvalitni = funkcnost 24 hodin denne, 7 dni v tydnu, odezva do 10 ms kvuli vzdalene plose) za jakoukoli cenu, protoze na to nema technologii, pokryti, ani ochotu jej nabizet.
Jako nouzove/zalozni/mobilni pripojeni, kterym lze alespon poslat email (o praci nemuze byt rec) pouzivam Vodafone na predplacene karte za 177 Kc mesicne se 150 MB dat. Je to technologicky priserne, prakticke pokryti je jen GPRS/EDGE, ale ostatni nabidky jsou zde naprosto stejne hrozne. Zkousel jsem T-Mobile, ten mel na EDGE odezvy pres 600 ms, Vodafone ma v prumeru "jen" 200 ms, O2 nebudoval EDGE skoro vubec.. Pokryti 3G je tu prakticky zadne u vsech operatoru. No vyberte si, ze :-)))
Smlouvu nikdy, nehodlam resit pripadne problemy s tisicovymi fakturami za nejakou chybu operatora.
V zahranici na zapad od nas jsem nemusel smlouvat a presto v prvni prodejne prakticky libovolneho operatora koupim predplacenou kartu, na kterou se nabizeji vyrazne kvalitnejsi sluzby (3G v kdejakem zapadakove, vetsi datovy objem) nez zde.
A posledni komentar, kdy prosim v CR vznikla "kultura smlouvani o ceny" ? Muze to prosim nekdo historicky podlozit ? Ja tedy o nicem takovem nevim. Vysoke ceny zde vznikly diky lzive retorice o nutnosti "srovnavani" cen se zapadem, ktera je tu medii zivena cca od roku 2000 a nefunkcnosti statu. Nevim o tom, ze by to zde melo nejake kulturni ci historicke zazemi.
„Mobilni telefonie by mela byt standard“
Zvláštní, v USA mobil má velmi málo lidí. Nemají proč ho mít, když jim pevné linky fungují velmi lacině.
Zřejmě jsou v USA 100 let za vopicema a ještě lezou po stromech, Amíci jedni zpátečnický.
„Jinak ja jsem prenos zadal a nakonec i skutecne odesel.“
Pokud jste odešel za výhodnější nabídkou, na co si stěžujete?
„Mobilni telefonie by mela byt standard, ne luxus“
Ale mobilní telefonie tu je luxus. Když si spočítám, že leckterá paní pracvující na pásu s minimální mzdou je schopná měsíčně protelefonovat 400 Kč i více, tedy podstatné procento svého výdělku – pak by operátoři byli hloupí kdyby nerýžovali.
Kdekdo tu hází sumami kolik protefonuje jejich rodina mobilem a jsou to tisíce měsíčně. To je klidně 10 % i více celého příjmu rodiny. To je báječný luxus.
Já osobně hledám v takovém případě, jak si zvýšít měsíční požitky o 10 % v cukuletu. To je totiž velký luxus platit 10 % příjmu za zbytnou službu, která není ničím jiným, než možností někomu z terénu zavolat a říct „jak se máš, Máňo, za 5 minut jsem u Tebe“.
A to jsem nezapočítal cenu telefonu/ů.
Na druhé straně většina Američanů koupí pevný telefon, k tomu měsíční paušál $29 (tedy nějakých 600 Kč) a místní volání má absolutně zdarma, kdyby volal od rána do večera den co den. Přičemž slovy místní volání je myšlen trochu větší flák země, než je u nás místní volání.
Nejen zbytnou, ale vedouci k naprosto nespolehlivosti lidi. Malokdo uz je schopen se dohodnout na presnem terminu, protoze pocita s tim, ze to nakonec nejak "okeca mobilem". Tim padem uz nedela nic jineho, nez svuj chaoticky a nezodpovedny pristup donekonecna "opravuje", bez faktickeho vysledku. Proto nepouzivam telefon. Napisu ze tam budu tehdy a tehdy, pockam na potvrzeni a tak to proste bude.
"Zvláštní, v USA mobil má velmi málo lidí. Nemají proč ho mít, když jim pevné linky fungují velmi lacině."
Tak u nas ovsem nefunguji ani ty pevne linky lacine, ze. Taky jim tam funguji pagery, ktere se u nas vubec neujaly. Proto srovnavani v USA ve vsech smerech irelevantni...
"Pokud jste odešel za výhodnější nabídkou, na co si stěžujete?"
Jenom rikam, ze navody typu staci pohrozit odchodem a hned vam snesou modre z nebe, jsou uz trochu mimo.
„Tak u nas ovsem nefunguji ani ty pevne linky lacine, ze. Taky jim tam funguji pagery, ktere se u nas vubec neujaly. Proto srovnavani v USA ve vsech smerech irelevantni...“
Já jen reagoval na to, že mobil je automatickou součástí moderního člověka. Jinak že jsme 100 let za opicemi.
A v USA prostě mobil není automatickou součástí moderního člověka. Zřejmě v USA jsou lidé racionálnější a víc hodnotí co má smysl.
U nás stále fuguje lacině VoIP, stále funguje lacině Skype, a nebo lacině, vlastně zdarma rádiové vysílačky jako náhrada třeba kamarádů od Vodafone.
„Jenom rikam, ze navody typu staci pohrozit odchodem a hned vam snesou modre z nebe, jsou uz trochu mimo.“
Já si to dokážu představit. Prostě pohrůžku posuzuje nějaký konkrétní člověk a masa a kostí. A zaměstnancům operátora je to i zadnice, jak bude profitovat operátor. On chce mít klid, nechce nic řešit, a chce aby neměl problémy od nadřízeného. Vy pro něj nejste člověk, který něco přináší do firmy.
Navíc dnešní firmy se k zaměstnancům chovají tak, že loajalita lidí nepřichází naprosto v úvahu.
A k tomuto člověku přicházíte, takže když si nechce pálit prsty, tak se podle toho zachová.
Jinak řečeno, je věcí náhody jak zareaguje konkrétní člověk, kterému přistane přenos čísla na stole. A on taky chce mít klid.