Ano, ten návod k použití je výborný a opravdu je nutný v civilizované společnosti. Mobilní operátoři se neřídí ideou civilizované společnosti, ale ideou zisku. Pokud se zákazník bude řídit Vaší ideou "civilizované společnosti" a operátor ideou zisku, kdo asi vyhraje. Po několika zkušenostech o vyjednávání o ceně služeb, můžu s klidem říci, že to opravdu takto funguje. Operátoři jsou v tom, co si už nahrabali - vyjednali, vždy o krok dále. Neustále nacházím články a reportáže, jak v našem státě máme jedno z nejdražších volání ve srovnání se západem. Člověk se bojí volat, aby neměl ve vyúčtování tisíce a nedej bože, aby přes telefon musel řešit nějaký komplikovaný problém. A proč tolik platíme jako zákazníci? Protože se nestaráme a neumíme vyjednávat. Článek vynikající, dávám jedničku s hvězdičkou.
Vase analyza problemu se mi nejevi jako spravna. Ty clanky srovnavaji cenikove ceny. To znamena ceny bez vyjednvani. To znamena ze Rakusan bez vyjednavani dostava lepsi cenu nez Cech bez vyjednavani. Rakusan tedy vubec vyjednavat nepotrebuje.
--
Na mne totiz situace pusobi zcela opacne. Operatori vedi ze Cesi vyjednavaji a ze cenikove ceny nechapou jako konecne. Proto je mohou nadsadit a nechat Cechy at si vyjednaji cenu, treba stejnou jakou maji v Rakousku. Narozdil od toho u Rakusana si tu samou vec nemuze dovolit, protoze Rakusan se mrkne na cenik, uvidi ze je to drahe a o operatora se uplne prestane zajimat. O vyjednavani se vubec nai nepokusi.
A skutečně ti Rakušané nevyjednávají?
Podle mne ceníkové ceny mají smysl jen tehdy, když se na ně alespoň někdo nachytá. A že těch lidí je hodně.
Vyjednávání má své náklady na obou stranách. Pokud budou při určitých cenách vyjednávat všichni zákazníci, tak bude pro operátory zákonitě výhodnější ceny snížit na úroveň, kde část zákazníků vyjednávat nebude.
Myslim ze se mylite. Ve statech kde se vyjdenava hodne jsou ceny vzdycky nekolikanasobne drazsi. Poveste jsou s tim blizkovychodni zemne. Naklady na vyjednavani jsou totiz vzhledem k zisku v podstate zanedbatelne. Vyjednavanim veztravi telefonistka ani jednu hodinu coz je u takto placeneho personalu maximalne 400Kc nakladu. To je naklad ktery ma operator zpet po prvnim mesici. Predstava ze naklady za vyjednavani presahnou zisk z lidi, kteri nevyjednavaji je iluzorni.
Vase logika je totiz uplne mylna: Lide se mnou vyjednavaji o cene (kdyz je cenikova cena vysoka) => musim snizit cenu.
Spravna logika je: Lide se mnou nevyjednavaji a odchazeji ke konkurenci, ktera ma nizsi cenikovou cenu? => Snizim cenikovou cenu.
Proste kultura vyjednavani zakonite zvysuje cenikove ceny, proto aby byla moznost jit s cenou dolu. Btw. to je taky kultura akcnich nebo diskontnich cen. Je zcela bezne mit doporucenou prodejni cenu za kterou nikdo neprodava, protoze vsichni prodavaji "se slevou".
Proto taky nema smysl srovnavat ceny v Nemeckych hypermarketech a ceny v Ceskych Hypermarketech. To jak porovnavaji nasi reporteri ceny v hypermarketech je ukazka toho ze nepochopili mentalitu. Nemec jde do obchodu a koupi to co ma rad. Cech se podiva do novin, najde si akci cenu a jde koupit to co je v akci. To je presne to co tvrdi Hypermarkety. Diky tomu ze Cesi jsou citlivejsi na ceny a vyzaduji nizsi ceny, jsou hypermarkety nuceny delat reklamu na "nizkou cenu" a ta se da nejlepe delat tim zpusobem, ze prodate zbozi v "slevove akci" i kdyz ho vlastne prodavate za normalni cenu.
Btw. kolik dnes stoji veprova kyta? Tusim ze cenikova cena je nekde kolem 120 Kc za kilo. Ale ja osobne jsem ji nekoupil draz nez za 84Kc. Protoze proste vyckam na akci. Takze cena za kterou Cesi kupuji je uplne jina, nez co prezentuje TV Nova.
Telefonistka stojí rozhodně víc než 400 Kč. Overheady jsou u tohoto typu personálu několikanásobek mzdových nákladů, které jsou samy o sobě dvojnásobkem čisté mzdy.
Pokud mi lidé odcházejí ke konkurenci kvůli vysoké ceníkové ceně, tak snížit ceníkovou cenu je z pohledu firmy jednoduchá, snadno pochopitelná, ale nesprávná odpověď. Správná odpověď z pohledů firmy je vytipovat ty, kteří mají tendenci odcházet, a dát slevu jen jim. Je to jednoduché, levné, a nepodseknu si výnosy.
"Nemec jde do obchodu a koupi to co ma rad. Cech se podiva do novin, najde si akci cenu a jde koupit to co je v akci."
A kdy tohle vzniklo ? Bylo to zde pravidlem treba pred sto lety ? Cech se zkratka nakoupit za alespon stejnou cenu (prevedenou z EUR na CZK) jako nemec. Ponechme ted stranou, ze nemec si muze koupit cca 4x vice zbozi.
Jina situace by byla, kdyby zakladni cena pred "slevou" byla shodna (prepoctem CZK na EUR) a cech pozadoval nizsi cenu, protoze vydela cca 4x mene nez nemec. Ale tak to neni. Cech ted plati 2x vice nez nemec (a jeste dostava misto potravin odpadky) pri 4x nizsi kupni sile. Je divne, ze chce "slevu" ?
Jakym trznim chovanim lze tohle napravit ? Jedine tim, ze cech prestane vsechno nakupovat v CR, nejmene po dobu jednoho roku. Ale to je technicky nerealne.
Ja sem presvedcen ze v tom ze Cech zaplati 2x tolik nez Nemec neni pravda. Proste tam kde je 4x vetsi plat bud musi byt vyrazne vyssi uspory (a to vice nez 4x) a nebo tam musi byt vyssi ceny.
Skutecne tady jde o rozdil v cenikovych cenach. Nikde se neporovnava skutecna cena za kterou se zbozi prodava, pouze rozdily cenikovych cen. Jenze k porovnani skutecne zaplacene castky je potreba mit pomerne rozsahlou statistiku. Btw. a to je taky duvod proc vypocitavana inflace byva vyrazne mensi nez o kolik opticky vzrustaji ceny v obchodech. Proste protoze lidi to zbozi nekoupi (ve vetsim mnozstvi) dokud nesrazi cenu v akci.
Navic nelze porovnavat jen ceny zbozi. Jsou tady take sluzby, ktere jsou v Zapadni Evrope podstatne drazsi nez u nas - restaurace, kina, divadla, kadernictvi, remeslne prace, autoservis, atd. Zil jsem pet let v Belgii a z cen sluzeb (a take z jejich kvality) se mi casto delalo nevolno. Zlate Cesko!
Samozrejme to nutne neni. Jenze CR je na hony vzdalena prave te "civilizovane spolecnosti". Nejen ze neco takoveho neni nutne v jiz zminenem Rakousku, ale dokonce ani v zemich, ktere se v ramci EU oznacuji jako problemove.
Dokud nebude CTU fungovat jako v "civilizovane spolecnosti", nelze cekat napravu.
Jen bych dodal, že podobné postupy fungují také u společnosti UPC a to takto:
1) Zavoláte že chcete zrušit smlouvu
2) Klasická infolajn-baba se dál nebaví a slíbí že někdo zavolá
3) Druhý den volá přemlouvací oddělení a vyslýchá proč to ruším
4) Musíte říct že máte konkurenci co je za půlku
5) Vyslechnete si BLA BLA BLA
6) Nabídnou vám většinou za stejnou cenu o stupeň vyšší nabídku (pro ně lepší varianta, nepřijdou ani o korunku)
No a co nam o slovu Operator rekne slovnik:
operátor
- početní symbol, symbol předepisující určitou početní operaci, všeobecná instrukce, kvantifikátor
- pracovník obsluhující počítač
P.S.: Ja z toho usuzuju, ze slovnik nezna veskere vyznamy daneho slova. Stejne tak jako neni mozne otrocki prelozit "mobilni operator" => "Pohyblivý početní symbol" nebo "Pohyblivý pracovník obsluhující počítač". Tak stejne tak nepujde otrocki prelozit ani "virtuální operátor" => "zdánlivý početí symbol" nebo "Zdánlivý pracovník obsluhující počítač"
Zálaeží na tom, ze kterého roku ten slovník je. Podívejte se schválně na termín "výpočetní technika" do slovníku z r. 1956. Tam se psalo, že to je "buržoazní pavěda, která se snaží nahradit člověka počítači". No, a dneska máte počítače všude. Potíž je v tm, že slovní zásoba se rozvíjí rychleji, než jsou vydávány slovníky, tím spíše ty knižní (protože internet reaguje o dost rychleji).
„virtuální znamená = zdánlivý, neskutečný, neexistující, nekonečně malý“
A slovník má pravdu.
Nicméně slovník přesto neuvedl často používaný význam slova virtuální v technice. Virtuální znamená něco skutečně existujícího, ale bez hmotného zázemí. To je totiž převažující význam anglického „virtual“.
Slovník se tak přiblížil možná slovem „zdánlivý“.
Virtuální operátor je tedy operátor, který Vám nabídne skutečné mobilní služby, které jako zákazník nepoznáte v žádném ohledu a v žádném detailu od skutečného mobilního operátora. Ale virtuální operátor nemá hmotné zázemí, tedy nemá žádnou mobilní infrastrukturu. Tu si pronajme od skutečného operátora za zlomek ceny, než by platil zákazník.
Jinak řečeno, skutečný mobilní operátor je donucen regulací prodávat svou infrastrukturu i jiným firmám, kteří dělají virtuální operátory.
Kompenzuje se tak fakt, že rádiových frekvencí je omezený počet a redukuje se tak monopol.
V aktivnějších zemích, jako je USA, jsou schopni v případě monopolu operátora dokonce antimonopolním úřadem nařídit povinné rozdělení mobilního operátora na dvě firmy, kdy každá pojede účetně na vlastní triko a nemohou se vzájemně křížově financovat. Na firmu, která vlastní infrastrukturu a frekvence, ale nesmí prodávat mobilní služby koncovým zákazníkům. Tato firma musí všem firmám nabízet infrastrukturu za srovnatelných podmínek. A druhá firma, která se tím stane virtuálním operátorem.
Slovník cizích slov Vám v technice moc nepomůže, protože vychází většinou z latiny, francouzštiny, apod. Ale technika je důsledně anglická. Je přesnější najít si anglicko-český slovník a vyhledat dané technické slovo.
Slovo virtual v angličtině přisuzuje slovu „virtuální“ daleo vice reality a skutečnosti, než Váš slovník cizích slov. Znamená prostě něco co nějak funguje a často skutečně funguje, ale nemusí být jasné, jak je to zabezpečeno hmotně.
Pokud se podivate na dlouhodobe ekonomicky uspesne zeme v Evrope, tak zjistite ze i pres vsechny mistni medialni masaze o vyhodnosti cisteho kapitalismu bez omezovani a regulaci trhu, protoze "neviditelna ruka trhu resi vse", jsou nejuspesnejsi prave ty, kde funguji nejaka jasna pravidla a rozumne regulace.
Situace s mobilnimi operatory jaka je v CR (a v mnoha dalsich odvetvich) je to, co deli CR od skutecne vyspelych zemi. Zdejsi prvoplanove a zcela bezohledne podnikani stylem "urvi co muzes - po me potopa" nikdy nepovede k dlouhodobe prosperite. Jenze z tech co by to mohli zmenit tu neni nikdo, kdo by si to uvedomil a koho by to vubec zajimalo. CR se stale vice propada do bezvychodneho marasmu a priblizuje zemim jako Ukrajina (a to i zcela objektivne, viz nedavne srovnani komplikovanosti ucetnich systemu).
Dokazu si predstavit, ze behem takovych deseti let bude mit CR opet uzavrene hranice s ostnatym dratem. Tentokrate ovsem ne proto, aby lide neutikali pred idealy komunismu, ale zdejsi podoby "cisteho kapitalismu" bez regulaci a pravidel.
Já si spíš dokážu představit, a to už se děje, že mladí s nějakou perspektivou prostě zdrhnou.
Česko je prostě sponzor okolního světa tím, že cca každých 20 let bez ohledu na režim zdrhnou nejlepší lidi do zahraničí, a zbytek tu nechají svému osudu.
Být mladší, tak už tu také dávno nejsem. Momentálně jsem zdrhnutý napolovic.
S mobilními operátory většinou moc není, nehledě na to, že často udělají něco jiného, než se s nimi dohodnete. Kromě toho zkoušejí různé podrazy každý měsíc, takže bych na ně moc nespoléhal.
To mi přijde jako mnohem funkčnější je šedivka, pro mě opravdu ideální tarif (tj. nulový paušál + rozumná minutová cena + rozumné volání v rámci vlastních čísel) a zároveň se mnou normálně slušně jednají. Když jsem přecházel, tak "klasický" operátor byl sice ochoten poskytnout 50% slevu, ale i tak to bylo podstatně dražší.
Uplne taky nechapu vyznam sedivka. Ale odhaduju ze to muze byt proste kolektivni smlouva. Napr. kdyz ste zamestnanec velke spolecnosti, ta ma snaci si vyjednat lepsi podminky. Mno a pokud je zamestnanec ktery to ma na starosti dost agilni, tak to nabidne treba i rodinym prislusnikum zamestnancum a pripadne treba i kamaradum zamestnancu. Ja takhle mam telefon pres ostravskou nemocnici a i s internetem (300mb za mesic) a DPH mnet o vychazi na 300 Kc mescine v prumeru.
Stejně to funguje i u jiných společností. Já jsem takto chtěla ke konci období platnosti vrátit kreditní kartu (podotýkám, že s bezplatným vedením účtu a s celkem slušným úvěrovým rámcem). Rozstřihla, poslala do firmy - k tomu jen, že koupit můžete pomalu na každém rohu, ale informaci kam vrátit abyste špendlíčkem dloubali, jak je skryté - a za dva dny volal pán z oddělení služeb zákazníkům, že nová karta už je vyrobená a na cestě a ukecal mne na další 2 roky platnosti karty, přičemž přihodil 1.000,- Kč jako bezplatný bonus za používání karty. Jak se mi to při vánočních nákupech hodilo!
postupovala jsem přesně podle Vašeho návodu, aniž bych ho dopředu znala. Výsledek je ovšem ten, že má radost jak výhodné jsem si vyjednala podmínky vzápětí schladila operátorka při dalším hovoru slovy: " tohle nemůžete ukončit, minulý týden Vám byla dána sleva na tuto službu a tím jste se zavázala jí užívat 12 měsíců" to mi ovšem nikdo předtím při nabídnutí slevy neřekl. Takže se musím obrátit na reklamační oddělení a výsledek je nejistý. Jednalo se o Telefonicu O2. Tímto varuji ostatní
Přesně tak. Pokud mám lepší nabídku, tak jí neplácám u stávajícího operátora a netrávím čas přemlouváním ho aby se k ní přiblížil, ale rovnou jí využiju.
Navíc od O2 jsem odešel i s pevnou linkou, ne kvůli ceně, ale kvůli klidu. Neustále hlídat podrazy – proč? Odešel jsem a mám o jednoho nepřítele, co se mě snaží poškodit míň.
V první řadě, mohu-li si to dovolit odcházím od firem, které se mi snaží vetknout nůž mezi žebra, nebo na mě přehazují své problémy.
Nepříjemné zkušenosti bez vlastní viny se snažím řešit obejitím se od firem (http://ponkrac.net/zivotni-pojistovna-aviva-namisto-pomoci-vas-obereme).
Ve druhé řadě se snažím bez dané služby obejít. Ono je možné se obejít bez spousty zbytných věcí.
A pak se dá najít levnější řešení. Nebo vytvořit. V případě mobilů je to skype/VoiP/atd. Pokud voláte z domova, proč doma volat z mobilu?
„Pokud mám lepší nabídku, tak jí neplácám u stávajícího operátora a netrávím čas přemlouváním ho aby se k ní přiblížil, ale rovnou jí využiju.“
Mám pocit, když mi volají mobilní operátoři a nabízejí své služby- tak mě těmi svými informacemi jen zahlcují a v tu danou chvíli, to nejsem samozřejmě schopná vše probrat, promyslet, obsáhnout a ihned se nějak rozhodnout.
Takže pokaždé to skončí z mé strany odmítnutím, s tím, že to promyslím. Většinou nepromyslím nic, protože v ten moment kdy skončil hovor s operátorem, tak pro mě toto téma skončilo též a otevírá se toto téma znovu, při novém telefonním hovoru s nově nabízejícím operátorem.
Přiznám se, že se už přestávám orientovat u mobilních operátorů ve výhodných nabídkách. Přestávám se orientovat v jednotlivých tarifech a paušálech.
„Přiznám se, že se už přestávám orientovat u mobilních operátorů ve výhodných nabídkách. “
Což je cílem. Abyste nedokázala porovnat nabídky a vybrat nejvýhodnější.
Slyšel jsem, že v USA jednou na univerzitě udělali pokus. Vzali nejrenoomvanější poradce a odborníky na hypotéky, předložili jim určitý počet firem, které dělají hypotéky z jejichž služeb mohli libovolně vybírat. Cílem bylo aby pro modelovou situaci vybrali nejvýhodnější hypotéku pro zákazníka. Závěr byl, že to nedokázal nikdo a všichni přes všechnu snahu a vědomí, že jde o vědekcý pokus – vybrali nabídky, které se dali přebít výhodnějšími v rámci daných výběrů.
Jinak řečeno, ani odborníci to nedokáží. Mimochodem, to je jedinou příčinou, proč trik popsaný v článku funguje. Protože ani u mobilních operátorů si nejsou jisti co jde a co nejde.
Kdyby to bylo průhledné, velmi rychle by tlak na operátory přes konkurenci přestal fungovat. Protože by věděli hned co je a co není reálné.
Cílem je abyste rezignovala, nebyla schopná posoudit co je pro Vás výhodné a sedla na lep řečičkám slibující modré z nebe. Vy pak budete platit 3× tolik než byste musela a ještě se budete tetelit, jak výhodně platíte.
Jinak řečeno, cílem bank, operátorů, cestovních kanceláří, atd. atd. atd. je abyste se nevyznala v cenících a byla pak plně pod vlivem jejich manipulace, protože byste si to neměal jak ověřit.
Proto se každého snaží hned na začátku uhnat k podpisu buď aspoň smlouvy na dobu určitou (12/24 měsíců) abyste tam byla nucena platit, když zjistíte pravý stav věci, plateb a té hrůzy co jste podepsala.
A nebo alespoň způsobit tak velkou útratu, že jim uděláte kšeft i když druhý den odejdete.
Řeknu Vám to upřímně, nejlepší je nic neposlouchat a všechno stopnout. Delary okamžitě vyhazovat, telefony okamžitě končit. Nikdo na světě není tak chytrý, aby to promyslel. A triky obchodních zástupců i bezzubost práva v ruku v ruce jsou čím dál abstraktnější a hůře odhalitelnější.
Dneska se dostanete k závazku už jen ukázáním občanky, neřku-li ukázáním výpisu dealrovi jakékoli faktury. Stačí si zapamatovat Vaše číslo občanky či číslo zákazníka u plynárny/vodárny/elektrrárny/operátora a zbytek udělají telefonicky a závazně na Vaše jméno telefonicky.
Žádný soudný člověk nemůže doporučit nic jiného, než vyhodit dealera, než stačí cokoli sdělit, stejně tak vše odmítat.
No vida, dokonce odborníci z USA nevědí. :-) Naprosto souhlasím s tím co píšete. Dříve jsem vždy trpělivě vyslechla nabídku operátora, dnes už jsem ve fázi, kdy hovor sama ukončuji již v počátku. Ale jsou dost neodbytní a po chvíli volají znovu a třeba z jiného čísla.
Co mi vadí je, že mi nabízejí např. cizí banky své služby. Banky u kterých jsem nikdy neměla založený účet. Tady je krásně vidět, jak vlastně díky mobilu, jsme my lidé „ostře sledovaní“ vědí o nás naprosto vše.
Co se týče mobilních operátorů a jejich nabídek. Vlastně jsem ve fázi, kdy uvažuji o úplném zrušení dosavadního paušálu. Nepotřebuji žádné volné minuty ani volné SMS. Prostě mi stačí dobít kredit a platit za to skutečně reálné jen co využiji. Takhle každý měsíc přeplácím. A vlastně díky tomuto článku jsem se nad tím konečně řádně zamyslela.
Souhlasím s autorem. Přesně tak to dělám s těmi, co mi nabízejí levnější elektřinu, levnější volání.....
Stroze jim sdělím, já jsem si vás nepozval, tudíž se s vámi bavit nebudu. A to co potřebuji, si najdu na internetu. Hlavně nesmí člověk připustit diskuzi! To pak plkaj jednu kravinu za druhou.
Já to řeším tak, že jakoukoliv "výhodnou" nabídku si nechám poslat na mail. Žádné řešení po telefonu, kde to do člověka účelně perou pod tlakem aby kývl na něco, čemu vlastně ani nerozuměl. Jsou na to dobře proškoleni.
Rovnou jim řeknu, přečtu si to a pokud vám neodpovím, znamená to, že nemám zájem a nepřeji si aby jste mi znovu volali.
Docela to funguje a jelikož "co je psáno, to je dáno", dávají si pozor oproti tomu, co plkají do telefonu :-D
Tak to je hezký. Takto vypadá realita českého trhu. Namísto toho, aby firma lovila v řadách zákazníků a podbízela se cenou, tak v banánistánu je to přesně naopak. Abych se doprošoval zlodějského operátora já, jako zákazník. Ať mě někdo vysvětlí, k čemu je ten maxiúřad, který by měl dbát na konkurenční prostředí???????????????????????????????????????
"Chtějte spíše volné minuty a SMS, popřípadě datový tarif - pamatujte, že operátoři raději dávají volné minuty a datové tarify, než aby se vzdali peněžního plnění."
Právě tohle je úplně k ničemu. Já dneska volám, kam potřebuji a platím za to X. A chci ušetřit, nikoli dostat nějaké pitomé volné minuty, které by mi byly dobré jen plané plkání, na které mám dneska Skype. Dneska platím měsíčně kolem 210-300 korun (O2 Pohoda) a chtěl bych platit tak stovku....
Protože se zveřejnili na webu tyhle návody, tak spousta lidí jim tam nejspíše volá. A oni jsou už imunní.
Zkuste odejít skutečně. Najděte lepší nabídku a zadejte přenos čísla.
Činy provokují k lepší nabídce lépe, než plané řeči.
Nicméně když najdu výrazně lepší nabídku, proč tam zůstávat.
Před cca 10 lety jsem byl pracovně v Plzni 2 měsíce. Celé 2 měsíce Vodafonu nefungovala v krajském městě Plzni mobilní síť. Mnoho lidí před jejich obchodem, ale jediné co se dozvídali bylo, že nefunkčnost služby není důvod k neplacení ani k vrácení peněz. A to skutečně není, čtěte obchodní podmínky jednotlivých operátorů. I proto je v Česku blbost platit paušál, není-li extra výhodný.
Já po dvou měsících zavolal k Vodafone (tehdy Oskarovi) a řekl jsem, že buď dostanu zpátky peníze za dobu nefunkční sítě, nebo spolu hned vyřídíme ukončení smlouvy s nimi. Je to jen na něm. Dostal jsem peníze.
Následně se do dozvěděl významný český mobilní web a chtěl se mnou dělat interview, protože jsem byl jediný komu se to podařilo. Jediný rozdíl byl, že jsem nevyhrožoval, prostě konal.
Všichni ostatní tu četli návod ála tento článek, ale nemyslí to vážně. Protože díky zveřejnění se pravděpodobně vyrojilo tisíce lidí co to na ně zkouší, tak operátor nejspíš začal s protitaktikou. Kdo planě kecá, toho pošleme do háje. Kdo to dotáhne do činů, ten nejspíš něčeho dosáhne. A je docela možné, že třeba hodinu před převodem čísla po měsíci čekání. A nebo vůbec – ostatně činy dělají muže, a přecházejte tam, kam chcete přejít.
Ostatně nemusíte přecházet. Je tu VoIP, Skype, GoogleTalk, nebo si můžete pro komunikaci s babičkou půl km od Vás pořídit prostě rádiovou vysílačku za tisícovku v elektře a mít to navždy zdarma.
U milenců namísto vzkazů po telefonu se můžete osobně scházet častěji a přes noc si můžete vyměnit i zcela jiné informace než jen hlasové.
Vzkazy si můžete vyměňovat přes ICQ, maily, MSN, Jabber, …
Já nevidím dnes moc důvod proč často volat, není-li to pracovně nebo neodkladně. Je to jen a jen rozežranost lidí, zejména žen, že si potřebují pokecat, ale je tolik dalších možností.
Hledejte lepší nabídku a cenu, ale neomezujte se jen na mobily. Jsou stovky dalších možností vzdálené komunikace i osobní komunikace. A zhusta levnější či zdarma.
Máte-li drahé volání, tak hledejte alternativu, a alternativa není vždy nutně jen jiný mobilní operátor.
Ano, taky se da volat i z okna a vzkazy posilat postovnich holubech. Telegramy nam uz bohuzel zrusili. Babicka a vysilacka, to je dobry vtip.
Ne, pardon, ale zijeme v 21. stoleti a vracet se k telefonnim budkam se nehodlam. Mobilni telefonie by mela byt standard, ne luxus a pokud to jde jinde, u nas by melo taky.
Jinak ja jsem prenos zadal a nakonec i skutecne odesel. Ne, nepomohlo to.
"Mobilni telefonie by mela byt standard"
Proc ? Nikdy jsem mobilni telefon nemel a doufam ze to tak zustane. Povazuji to za otravnou vec, ktera k nicemu neni. To ze jsou zde nabizene sluzby za zcela neadekvatni cenu uz je druha vec. Daleko dulezitejsi (nejen pracovne) je pro mne kvalitni pripojeni k Internetu. To mi stejne zadny zdejsi mobilni operator nenabidne (kvalitni = funkcnost 24 hodin denne, 7 dni v tydnu, odezva do 10 ms kvuli vzdalene plose) za jakoukoli cenu, protoze na to nema technologii, pokryti, ani ochotu jej nabizet.
Jako nouzove/zalozni/mobilni pripojeni, kterym lze alespon poslat email (o praci nemuze byt rec) pouzivam Vodafone na predplacene karte za 177 Kc mesicne se 150 MB dat. Je to technologicky priserne, prakticke pokryti je jen GPRS/EDGE, ale ostatni nabidky jsou zde naprosto stejne hrozne. Zkousel jsem T-Mobile, ten mel na EDGE odezvy pres 600 ms, Vodafone ma v prumeru "jen" 200 ms, O2 nebudoval EDGE skoro vubec.. Pokryti 3G je tu prakticky zadne u vsech operatoru. No vyberte si, ze :-)))
Smlouvu nikdy, nehodlam resit pripadne problemy s tisicovymi fakturami za nejakou chybu operatora.
V zahranici na zapad od nas jsem nemusel smlouvat a presto v prvni prodejne prakticky libovolneho operatora koupim predplacenou kartu, na kterou se nabizeji vyrazne kvalitnejsi sluzby (3G v kdejakem zapadakove, vetsi datovy objem) nez zde.
A posledni komentar, kdy prosim v CR vznikla "kultura smlouvani o ceny" ? Muze to prosim nekdo historicky podlozit ? Ja tedy o nicem takovem nevim. Vysoke ceny zde vznikly diky lzive retorice o nutnosti "srovnavani" cen se zapadem, ktera je tu medii zivena cca od roku 2000 a nefunkcnosti statu. Nevim o tom, ze by to zde melo nejake kulturni ci historicke zazemi.
„Mobilni telefonie by mela byt standard“
Zvláštní, v USA mobil má velmi málo lidí. Nemají proč ho mít, když jim pevné linky fungují velmi lacině.
Zřejmě jsou v USA 100 let za vopicema a ještě lezou po stromech, Amíci jedni zpátečnický.
„Jinak ja jsem prenos zadal a nakonec i skutecne odesel.“
Pokud jste odešel za výhodnější nabídkou, na co si stěžujete?
„Mobilni telefonie by mela byt standard, ne luxus“
Ale mobilní telefonie tu je luxus. Když si spočítám, že leckterá paní pracvující na pásu s minimální mzdou je schopná měsíčně protelefonovat 400 Kč i více, tedy podstatné procento svého výdělku – pak by operátoři byli hloupí kdyby nerýžovali.
Kdekdo tu hází sumami kolik protefonuje jejich rodina mobilem a jsou to tisíce měsíčně. To je klidně 10 % i více celého příjmu rodiny. To je báječný luxus.
Já osobně hledám v takovém případě, jak si zvýšít měsíční požitky o 10 % v cukuletu. To je totiž velký luxus platit 10 % příjmu za zbytnou službu, která není ničím jiným, než možností někomu z terénu zavolat a říct „jak se máš, Máňo, za 5 minut jsem u Tebe“.
A to jsem nezapočítal cenu telefonu/ů.
Na druhé straně většina Američanů koupí pevný telefon, k tomu měsíční paušál $29 (tedy nějakých 600 Kč) a místní volání má absolutně zdarma, kdyby volal od rána do večera den co den. Přičemž slovy místní volání je myšlen trochu větší flák země, než je u nás místní volání.
Nejen zbytnou, ale vedouci k naprosto nespolehlivosti lidi. Malokdo uz je schopen se dohodnout na presnem terminu, protoze pocita s tim, ze to nakonec nejak "okeca mobilem". Tim padem uz nedela nic jineho, nez svuj chaoticky a nezodpovedny pristup donekonecna "opravuje", bez faktickeho vysledku. Proto nepouzivam telefon. Napisu ze tam budu tehdy a tehdy, pockam na potvrzeni a tak to proste bude.
"Zvláštní, v USA mobil má velmi málo lidí. Nemají proč ho mít, když jim pevné linky fungují velmi lacině."
Tak u nas ovsem nefunguji ani ty pevne linky lacine, ze. Taky jim tam funguji pagery, ktere se u nas vubec neujaly. Proto srovnavani v USA ve vsech smerech irelevantni...
"Pokud jste odešel za výhodnější nabídkou, na co si stěžujete?"
Jenom rikam, ze navody typu staci pohrozit odchodem a hned vam snesou modre z nebe, jsou uz trochu mimo.
„Tak u nas ovsem nefunguji ani ty pevne linky lacine, ze. Taky jim tam funguji pagery, ktere se u nas vubec neujaly. Proto srovnavani v USA ve vsech smerech irelevantni...“
Já jen reagoval na to, že mobil je automatickou součástí moderního člověka. Jinak že jsme 100 let za opicemi.
A v USA prostě mobil není automatickou součástí moderního člověka. Zřejmě v USA jsou lidé racionálnější a víc hodnotí co má smysl.
U nás stále fuguje lacině VoIP, stále funguje lacině Skype, a nebo lacině, vlastně zdarma rádiové vysílačky jako náhrada třeba kamarádů od Vodafone.
„Jenom rikam, ze navody typu staci pohrozit odchodem a hned vam snesou modre z nebe, jsou uz trochu mimo.“
Já si to dokážu představit. Prostě pohrůžku posuzuje nějaký konkrétní člověk a masa a kostí. A zaměstnancům operátora je to i zadnice, jak bude profitovat operátor. On chce mít klid, nechce nic řešit, a chce aby neměl problémy od nadřízeného. Vy pro něj nejste člověk, který něco přináší do firmy.
Navíc dnešní firmy se k zaměstnancům chovají tak, že loajalita lidí nepřichází naprosto v úvahu.
A k tomuto člověku přicházíte, takže když si nechce pálit prsty, tak se podle toho zachová.
Jinak řečeno, je věcí náhody jak zareaguje konkrétní člověk, kterému přistane přenos čísla na stole. A on taky chce mít klid.
Dobrý den. Pochybuji o zde udělovaných radách. Dotáhl jsem přechod od T-mobile k O2 s pěti čísly - od oznámení o plánovaném odchodu až do skutečného převedení čísel se mě nikdo nesnažil zastavit. Měsíčních asi 2000,- t-mobilu nestojí za námahu. Přechod trval od 7.1.2012 do 25.1.2012
Často tady čtu rady typu používat místo mobilu skype, VOIP, vysílačky apod. Jenže to musí mít tuto technologii i druhá strana.
Skype: mít kvůli tomu zapnutý počítač o příkonu 200 W, aby byl člověk doma stále na příjmu je totální nesmysl. Ono i na vlastní volání mi přijde 200 W a běžící PC jako rozežranost. Kdysi jsem si tak s někým volal přes skype, to byla napřed domluva několika SMSkama, pak vlastní volání, druhá strana se ještě divila, že nemám webkameru...
Mám nainstalovaný skype i na PDA a to přes wifi připojené do domácí sítě. Jenže protistrany si stěžují na špatný zvuk a ozvěnu či co, když přes to volám. Když jsem volal na pevnou linku skypem z PDA, bylo mi řečeno ať do toho víc řvu... myslím, že mě slyšeli i sousedi přes zeď, ale volaný velmi slabě.
VOIP: volám si takto s asi 7 přáteli. Ale je těžké přesvědčit lidi, aby si to také zařídili. Každý když uslyší "pevná linka", dává ruce pryč. Někdo si představí pevnou linku od O2 s paušálem 400 Kč měsíčně za nic. Někdo zas říká, že od té doby co jsou mobily na pevné linky totálně kašle. Lidi nechápou, že VOIP je dobrá a levná náhrada ICQ, skype.
„Často tady čtu rady typu používat místo mobilu skype, VOIP, vysílačky apod. Jenže to musí mít tuto technologii i druhá strana.“
Proč se vyjadřujete k něčemu čemu nerozumíte? Skype umožňuje volat na jakýkoli telefon a mobil. VoIP umožňuje také volat na jakýkoli telefon a mobil. Atd.
„Skype: mít kvůli tomu zapnutý počítač o příkonu 200 W, aby byl člověk doma stále na příjmu je totální nesmysl.“
Já jsem si postavil loni počítač, výkonově silně nadprůměr, a nežere ani polovinu. Zřejmě máte špatný počítač.
A kdybyste věděl, že plnohodnotný počítač typu HTPC může mít spotřebu pod 40 W, a slouží k tomu, aby nahradily třeba televizi v obýváku a mimo jiné třeba i další věci.
A kromě toho, při pouhém skype mi to žere kolem 15 W. Protože mám doma síťový router, který má spotřebu asi 9 W. Potom existuje samostatný telefon, který nepotřebuje počítač – a jsou jak ve verzi pro skype, tak ve verzi pro VoIP. Tedy není třeba mít vůbec zapnutý počítač.
Dokonce neznalý člověk uvidí telefon na Vašem stole – a ani nepozná, že nevolá z běžného telefonu, ačkoli v pozadí se vše odehraje přes skype či VoIP.
„Kdysi jsem si tak s někým volal přes skype, to byla napřed domluva několika SMSkama, pak vlastní volání, druhá strana se ještě divila, že nemám webkameru...“
Jinak řečeno, Vaše a druhé strany nešikovnost a neznalost, viz moje řádky výše.
„Mám nainstalovaný skype i na PDA a to přes wifi připojené do domácí sítě. Jenže protistrany si stěžují na špatný zvuk a ozvěnu či co, když přes to volám. Když jsem volal na pevnou linku skypem z PDA, bylo mi řečeno ať do toho víc řvu... myslím, že mě slyšeli i sousedi přes zeď, ale volaný velmi slabě.“
Když budete mít špatný mikrofon i v mobilu, dopadnete stejně. A stejně tak je to i s PDA.
„VOIP: volám si takto s asi 7 přáteli. Ale je těžké přesvědčit lidi, aby si to také zařídili.“
Tak jim prostě přes VoIP zavoláte na jejich mobil. A co? Stále to při dobrém výběru VoIP operátora budete mít levnější, než kdybyste volal přes mobilního operátora.
Jinak s příspěvky na mesec končím. Přestává mě bavit vyplňovat CAPTCHA, mimochodem opravdu špatně čitelná. A myslím, že nejlepší reakce je nikoho se neprosit a prostě se na diskutování na mesci vykašlat.
Tak jako jsem to doporučoval u jiných věcí. Zbytné věci nejsou třeba řešit, prostě s nimi skončit.
Pan Ponkrác: „Proč se vyjadřujete k něčemu čemu nerozumíte?“
A umíte si představit na světě to ticho, kdyby se lidé vyjadřovali jen k tomu, čemu skutečně rozumějí. :-)
„Jinak s příspěvky na mesec končím. Přestává mě bavit vyplňovat CAPTCHA, mimochodem opravdu špatně čitelná.“
To je zajímavé, mě se žádná CAPTCHA při vkládání komentářů na mesec.cz nezobrazují. Pokud tím máte na mysli tohle:
http://cs.wikipedia.org/wiki/CAPTCHA
To je docela škoda. Mě osobně se některé Vaše příspěvky líbily a osvětlily mi spoustu věcí. Mějte se hezky.
B. Vańková
"Proč se vyjadřujete k něčemu čemu nerozumíte? Skype umožňuje volat na jakýkoli telefon a mobil."
Teoreticky máte samozřejmě pravdu. Prakticky jste dokázal, že nemáte ani ánung o tom, kolik stojí volání přes Skype na mobily (pro Vaši informaci - je dražší, než většina tarifů, které používají zdejší přispěvatelé).
Takže hodně štěstí, nedokázal jste se ani zaregistrovat, abyste nemusel vyplňovat captchu, takže budeme zaplaťpámbů nadále ušetřeni Vašich sáhodlouhých výblitků...
Ponkrác: "Proč se vyjadřujete k něčemu čemu nerozumíte? Skype umožňuje volat na jakýkoli telefon a mobil. VoIP umožňuje také volat na jakýkoli telefon a mobil. Atd."
- A jak jste došel na to, že já tomu nerozumím? Samozřejmě že se dá skypem i VOIPem volat na běžná čísla, ale proti mobilním operátorům uštřím pár halířů...
P: "Já jsem si postavil loni počítač, výkonově silně nadprůměr, a nežere ani polovinu. Zřejmě máte špatný počítač."
- mě žere počítač od 90 do 130 W, k tomu LCD panel asi 35 W. Ale psal jsem obecně víte. Ne každý má tak úsporný stolní počítač jako já. A abych si stavěl extra počítač na volání, to radši budu volat z mobilu. Taková investice by se mi nevrátila za celý život.
P: "Dokonce neznalý člověk uvidí telefon na Vašem stole – a ani nepozná, že nevolá z běžného telefonu, ačkoli v pozadí se vše odehraje přes skype či VoIP."
- Budete se divit, ale přesně tohle mám doma už 5 let.
P: "Když budete mít špatný mikrofon i v mobilu, dopadnete stejně. A stejně tak je to i s PDA."
- takže v PDA za 12 000 (cena z roku 2008) mám podle Vás špatný mikrofon? Proč to ty kurvy šikmooké teda prodávají?
P: "Tak jim prostě přes VoIP zavoláte na jejich mobil. A co? Stále to při dobrém výběru VoIP operátora budete mít levnější, než kdybyste volal přes mobilního operátora."
- Na toto bych vážně nepřišel. Děkuji za tip. Už to tak doma praktikuju 5 let... Jenže průser je, že lidé si pak to číslo uloží jako moje mobilní číslo a pošlou mi na něj později SMSku, já nejsem doma a ona mi nepřijde. Ano, opět neznalost lidí, že pane... ale není každý fanda do výpočetní techniky aby věděl vše co víte Vy. Jinak já pracuju v oboru IT už 12 let, tak mě o těchto věcech moc poučovat nemusíte.
To jsem fakt nečekal, že se tu najde takový pan Ponkrác, který můj příspěvek pochopí "po svém" tedy úplně špatně a dá si tolik práce s okomentováním každé mé věty, kterou špatně pochopil.
Ještě abych doplnil co tedy konkrétně používám:
1. Vodafone Odepiš, za 10 Kč bez DPH mám 40 minut do sítě Vodafone a SMS za nějakých 45 hal.
2. TMobile Přátelé, za 300 volání na 5 čísel zdarma, volání o víkendu do TMobile zdarma a kredit 75 Kč na volání každý měsíc.
3. VOIP Ha-vel. Pevný přístroj, nepoužívám SW na PC. Volání na mobily za 3,60 Kč/min, tarifikace po sekundách od počátku hovoru.
Dobrý návod jak volat až o 80% levněji je také zde - http://www.xmp3.cz/rady-a-tipy/jak-volat-levneji-bez-zmeny-tarifu-smlouvy-a-dokonce-i-operatora/
Já volám za 1,21 všude a jsem naprosto spokojenej. měsíčně zaplatím o 40 až 60% méně než za paušál co jsem měl u Tmobile. Jestli chcete vědět více mrkněte sem:
http://www.levnevolej.cz/? key=0f25bf24731e3bcee5f81901ac 66da0a75c9de95