Vlákno názorů k článku Chcete si žít jako milionář? Příběh mladého finančního poradce od Pavel - Tak nevím. Kolem mě se docela pohybuje dost...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 1. 2012 14:41

    Pavel (neregistrovaný)

    Tak nevím. Kolem mě se docela pohybuje dost "poradců" v podstatě všichni OVB. Převážně lidi ke, kterým nemám vůbec důvěru. A nechat si od nich radit v oblastí financí...to je asi lepší si o tom přečíst 5 minut na netu...

    Ale jelikož OVB pořád funguje tak to asi tak špatně nedělají?

  • 24. 1. 2012 14:46

    Méďa Béďa (neregistrovaný)

    Pokud se podíváte na vozovou flotilu OVB, tak to určitě špatně nedělají :-).

  • 24. 1. 2012 15:02

    Pavel (neregistrovaný)

    no nesleduji, jakou mají flotilu....

    usuzují z toho, že už nějaký pátek fungují. ale pro mě lidi, co "znám", co tam dělají nejsou důvěryhodní...takže mě to trochu zaráží.

    Osobně bych preferoval třeba poradenství přes net...v podstaatě by stačili srovnávače, které by byl skutečně hodně konkrétní a aktuální.

  • 24. 1. 2012 17:06

    Luk (neregistrovaný)

    Proboha vy soudíte dle "vozové flotily"? A že jsou to v drtivé většině auta na úvěr, leasing či půjčená jste nevěděl? :)

  • 25. 1. 2012 7:15

    Méďa Béďa (neregistrovaný)

    Aha, a ta auta na úvěr nebo na leasing se nemusí splácet? Tak to jsem tedy opravdu nevěděl...

  • 24. 1. 2012 17:45

    Patrik Chrz

    Záleží na tom, na jaké pozici ten člověk je. Dle mého "špeha" v OVB není problém ani 2 miliony měsíčně (a to ne nárazově, ale dlouhodobě). Jenže to je všechno z lidí "pod ním". Strategie je jednoduchá - přesně jak je napsáno v článku.
    Nabrat lidi, co nic nestojí (na IČO) a přimět je, aby prodali pár produktů alespoň ve své rodině a mezi přáteli (někde je dokonce povinností uzavřít si produkt (nebo i několik produktů) sám, např. ZFP) a pak ať nastoupí další. Pokud se náhodou někdo z nich "udrží" a dokáže prodávat déle (několik měsíců, několik let) jen dobře, když ne, každý rok vychází ze škol spoustu lidí, kteří o tomhle nemají tušení a než to zjistí, tak stihnou prodat pár pojistek (a rozhádat si rodinu a znechutit přátele).
    Vlastně je úplně jedno, jestli prodáváte pojistky nebo drogerii, princip je úplně stejný.

  • 25. 1. 2012 14:07

    Pavel (neregistrovaný)

    tak 2mil měsíčně se bude týkat těch hodně nahoře, kteří do dělají již několik let.
    Když jsem slyšel, jakou provizi mají z jedné uzavřené smlouvy. Tak je fakt, že jim stačí, když to ten dotyčný udělá ve své rodině a tím skončí...pak se najdou zase nový. Nikdy jsme se o tohle nezajímal a asi 3x mi to bylo nabízeno..už i na VŠ...

    Mě by stačilo, jak jsme řekl takový online rádce, jaké si pořídit finanční služby a které jsou nejvýhodnější. Takový web pitvajíci finanční produkty do detailu. A myslím, že by i takovej web hodně slušně vydělával...s tím, že by uzavírání produktů probíhalo přes ně. Asi jdu udělat startup:)

  • 25. 1. 2012 17:51

    Patrik Chrz

    tak 2mil měsíčně se bude týkat těch hodně nahoře, kteří do dělají již několik let.
    To samozřejmě. Takový člověk pod sebou bude mít mnoho set, či spíše tisíc poradců. V terénu je takový výdělek nerealizovatelný, tedy pokud se někdo nedostane k akci typu "sjednat penzijní/životní v podniku o 1000 zaměstnancích, kde začali právě poskytovat příspěvek zaměstnavatele", při těchto akcích si sekretářky, které zajistily "hodnou paní z pojišťovny, aby zaměstnanci nemuseli nikam chodit" přišly na velmi slušné peníze.

    Mě by stačilo, jak jsme řekl takový online rádce, jaké si pořídit finanční služby a které jsou nejvýhodnější. Takový web pitvajíci finanční produkty do detailu. A myslím, že by i takovej web hodně slušně vydělával...s tím, že by uzavírání produktů probíhalo přes ně. Asi jdu udělat startup:)

    Bohužel nevydělával. Jednoho takového (vlastně dvou) jsem se pokoušel účastnit a bohužel to nefunguje. Má to moc překážek:
    1) největší překážka je, že je zde velmi malá cílová skupina. Nám to tady může připadat jako pupek světa, ale o finance se skutečně zajímá minimum lidí. A z těch, co ano, tak 99 % jsou zájemci o půjčku. A malá cílová skupina = malé získy
    2) problém je se sehnáním odborníků. Kolik by si takový web mohl dovolit finančních analytiků s platem řekněme 200 tisíc / měsíc? Hádám, že ani jednoho.
    3) dostat do porovnání a případného prodeje všechny pojišťovny a všechny produkty - opět v podstatě nemožné. Konkrétně jeden z těchto webů měl zájem o spolupráci s pojišťovnou Direct - odezva, že si to chtějí dělat výhradně sami. Jim totiž vyhovuje taková ta aureola levné nízkonákladové firmy o kterou by při přímém srovnání přišli.

    Takže tu máme x srovnávačů povinného ručení, jejichž výsledky se často od reality liší (lze najít výhodnější produkty, než nabízejí jako nejlepší).

  • 26. 1. 2012 11:34

    Pavel (neregistrovaný)

    Chápu, že Direct má založené podnikání na tom, že jedou "na přímo", jak už název napovídá. Ale myslím, že většina společností by s tím neměla problém. Pokud si prodají produkt po svém kanálu ok. Ale když někdo další prodá jejich produkt tak jim to jistě vadit nebude.

    Analyzovat všechny finanční produkty na trhu by jistě nebylo snadné. Ale ani nemožné. Je pravda, že hodně lidí(většina) finanční produkty neřeší a bere, co jim přijde pod ruku. Podle mě ale bude přibývat těch, co to řešit budou. A i inteligentní člověk stráví analýzou produktů klidně měsíc dva a ještě nemusí podchytit všechny aspekty. Pokud by byl online rádce, který by byl schopen dodat kvalitní srovnávací tabulky ale i konzultaci konferečním hovorem (ono ne všechno lze podchytit prostým srovnáním a tím i vhodnost), apod. Když si vezmu provize ve finančnictví tak pokud by ten web jel ve velkém (a jinak ani nelze) tak by měsíční výnosy v řádu mil až desítek...měl být možný. Samozřejmě to není nic, co se dá dělat v pár lidech, že...

  • 26. 1. 2012 17:36

    Patrik Chrz

    Problém je právě v tom, že "většina". Ano, nejspíš přesvědčím většinu, ale pokud se chci tvářit jako naprosto nezávislý porovnávač, tak musím zahrnout všechny a toho se - obávám se - nepodaří dosáhnout nikdy. Když navíc na přepážkách mají kolikrát jiné produkty, než nabízejí externím distribučním sítím (týká se hlavně rezervotvorného životního pojištění, kde tarify pro externí sítě jsou dražší kvůli vyšším provizím).

    Zvláště u některých produktů nemají pojišťovny moc zájem na cenovém porovnávání (opět kategorie rezervotvorných životních pojistek) a případné cenové válce. Jedna prodaná pojistka nevyváži 20 neuzavřených protože si lidé konečně dokáží spočítat, že se jim nevyplatí.

    Na telefonu by nemohl sedět klasický telefonní operátor s platem 20 hrubého, který je akorát schopen zapsat něco do počítače nebo přečíst co má před sebou - opět jsme zde u nedostatku kvalifikovaných sil a peněz na jejich zaplacení. Ti by navíc nesměli být placeni podílem na uzavřených smlouvách, pokud by měla být zachována jejich nezávislost.

    Podle mého názoru nemá taková služba šanci na úspěch a nemůže si na sebe vydělat. Ale jak se říká "nikdy neříkej, že to nejde, protože se najde nějakej blbec, kterej neví, že to nejde a půjde a udělá to" :D.

    Ještě u povinného ručení to může fungovat, protože to je specifické v několika bodech:
    1) je povinné - není třeba klienta přesvědčovat, aby si ho uzavřel (tedy vzbudit dojem, že ho potřebuje), každý kdo má automobil ho mít musí
    2) je jednoduché - není třeba složitě vysvětlovat jeho podmínky, jeho princip je srozumitelný většině populace
    3) značná část klientů se zajímá (jen) o cenu, která se snadno porovnává

    i tak mám pocit, že takovéhle různé srovnávače spíše skomírají - soudě alespoň dle toho, že kromě nárazových reklamních kampaních na ně není pravidelná reklama (na rozdíl od pojišťoven) a z nedostatku financí se uchylují i ke spamu v diskusích.

  • 26. 1. 2012 21:16

    xf (neregistrovaný)

    "Na telefonu by nemohl sedět klasický telefonní operátor s platem 20 hrubého, který je akorát schopen zapsat něco do počítače nebo přečíst co má před sebou - opět jsme zde u nedostatku kvalifikovaných sil a peněz na jejich zaplacení."

    Problém je, že kdyby ten člověk byl kvalifikovný, tak by nemohl nevědět, že prodává sračky. Takže by buď nic neprodal, nebo by lhal. A na to nemusí být kvalifikovaný. Naopak, kvalifikovanost je zde nevýhodou.

    Proto by museli přehodnotit celý svůj kšeft téměř ve všem. Což z mnoha důvodů neudělají. Tudíž jak jsem napsal výše, jedině nová firma. Tohle nejde naroubovat "s vyššími náklady na telefonistu" na současný systém.
    A pokud to přesto někdo udělá, tak souhlasím, že se to neuživí.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).