Ať dáma zkusí poradit, jak na to, lidem, kterých je kolem plno - s nižším vzděláním, bez zvláštních schopností, živících se třeba manuální prací v nějaké montovně. Těm budou rady jako "Vytváření riziduálních příjmů za každé situace" prd platné, protože každý halt vydávat elektronické knihy nebo investovat na burze těžko může. Drtivá většina lidí je závislá na většinou nijak závratné mzdě, se kterou s bídou vystačí do další výplaty. Někdy bych si rád přečetl rady pro tuto kategorii obyvatelstva... :)
Kdo má nízké příjmy má i pravděpodobně i nízké výdaje. Důležité je nepodléhat chtíči a nenakupovat za peníze které nemáte. Pokuste se nějaký rok odkládat 10% z příjmů a optimalizovat výdaje. Po nějaké době můžete peníze zkusit zhodnotit. Důležité je postupně z nich budovat aktiva. Např. auto, pokud se nejedná o veterána, který roste na ceně, rozhodně není aktivum.
Auto jistě není aktivum, jenže jsou lidé, kteří mají práci 40 km od místa bydliště a ti prostě auto potřenují. Je rozdíl cestovat do práce půl hodiny autem nebo hodinu a půl vlakem (jedna cesta). Ony ty dvě hodiny života denně taky nejsou k zahození a radši si připlatím za nové auto a za benzín, jen abych ty dvě hodiny času získal. Mít staré auto na každodenní ježdění do práce taky není výhra. Sice je levnější, ale dáte víc za opravy.
Souhlasím s Vámi. Dokážu pochopit že auto je prostě za určitých okolností "nejlevnější" formou dopravy, hlavě z důvodu úspory času. Záleží ale taky na tom za jaké peníze ho pořizujete (vlastní nebo půjčené) a jaké si pořídíte (provozní náklady, náklady na opravu). Je hloupost koupit si na takové výhodné dojíždění do práce prestižně vypadající auto které má obrovskou spotřebu, jsou na něj drahé díly a na tachometru třeba už taky dávno nemá 200K. Před sousedem jsem sice frajer ale každý měsíc mám tak za benzín, opravy a splátku úvěru vítr v peněžence.
Mno, to je dneska zajímavá diskuze. Kyiosakiho mám přečteného a přes pár výhrad spíše daňově právních a formálních mu logicky nic nejde vytknout. Řídím se jeho radami a docela slušně mi to vydělává. Pravda nejsou to sice miliony, ale je to slušný pasivní příjem. Kdo nemá moc peněz, pak je tu kniha o Nejbohatším muži v Babylóně, kterou také stojí za to přečíst. Je poměrně úzká, to dá i nevzdělaný člověk. Když to shrnu, jde o to, že každý měsíc si dám stranou nějakou část výplaty, třeba i malé. Bylo řečeno 10% prosím. Naučí-li se člověk hospodařit s 90% příjmu, což lze, pak těch 10% ušetří. A může je využít i jinak. Třeba jako rezervu na horší časy. A s tím autem bych taky ne zcela souhlasil. Auto je aktivum třeba v případě, že jej používáte k práci, tedy k dosažení hodnot. A má-li ještě navíc malou spotřebu, je to efektivní dvakrát. Každá mince má dvě strany. I Kiyosakiho rady. Chytrý člověk je zváží, zhodnotí a vhodné z nich použije. Trouba je šmahem odsoudí a ještě to o sobě vytroubí na webu. Ale tak to máte se vším...
Neřekl bych přímo, že tímto se nastartovala krize. Prapůvod byl, že se prodávaly byty a domy lidem, u kterých bylo nejisté, že to někdy zaplatí, ale šlo o provize. A ceny těch nemovitostí byly logicky nadsazené, aby byly provize větší. U nás to téměř nehrozí. Málokdo půjčí třeba už víc než 80% úvěru a uvažuje se dokonce i o snížení této hranice v rámci celé EU tuším na 40% krytí. Ovšem to by trh s nemovitostma zabilo.
Četl jsem Kiyosakiho (s určitými výhradami) i Nejbohatšího muže v Babyloně. Buduji si pasivní příjem. Rád s Vámi o tématu peněz pohovořím. Nejsem z žádného MLM, jsem prachsprostý stárnoucí ajťák. Ale tohle téma mě enormně zajímá. Pokud byste měl zájem o pokec, prosím napište mi : tocamo@email.cz
Takže když to sečtu: cesta do práce 5 hodin denně, práce 8,5 hodiny, spánek 8 hodin, dohromady 21,5 h. Zbývají 2,5 hodiny. Z toho ale jistě nemalý čas dělá nakupování, vaření, ukízení a jiné domácí práce... Je mi líto každého, kdo má takový život. On to vlastně není ani život, ale přežívání. Právě k tomu slouží auto, aby se z přežívání stal život. Problém ovšem je, když někdo má malý plat, že auto na denní dojíždění do práce neutáhne. Pak je každá rada drahá.
Kdyz jsem nemel auto, tak jsem jezdil do prace na kole (30 km a ne zrovna po rovine). Urcite jsem to nepovazoval za ztraceny cas. Nemuze to delat kazdy (sice porad jezdim kole, ale uz ne tak daleko), ale treba pro mladeho cloveka to alternativa je. Jednou jsem na prazdninove brigade delal na stavbe s chlapikem (55 let), ktery do prace denne behal (10 km pres kopec v Jizerskych horach) - auto nemel, tvrdil, ze ho nepotrebuje. Mimochodem, byl 'jen' vyuceny, ale uz za bolsevika projel pul sveta a vsude se dokazal rukama uzivit.
A kdo má vysoké příjmy, má pravděpodobně vysoké výdaje. Takže ve finále jsou na tom stejně.
Když budeme všichni utrácet jen racionálně, tak bude polovina lidí bez práce. Co třeba ty vaše výherní automaty ( http://www2.edpsro.cz/produkty ) ? V ryze racionálním světě nemají co dělat.
To máte pravdu. Dnes ráno jsem kolem té firmy jel a rozrůstá se pěkně, krize nekrize. Pořád přistavují nové a nové budovy a na parkovišti je taky čím dál víc aut (zaměstnanců). Přitom rozumný člověk automaty nehraje. Bylo by zajímavé sledovat jak by to vypadalo, kdyby lidé přestali hrát automaty a podobné nesmysly.