Nekolik malo pripominek :))) a nepresnosti .. :)
Co se tyce Nemecka... tzv. Jizdenka Pratelstvi neni za "vnitrostatni" tarif, ale funguje tak, ze si treba v Praze koupim listek na pohranicni tarifni bod (proste na hranice) a zpatky, a na tento listek muzu v Nemecku jezdit v podstate gratis...
Ke slovensku.. to ze listek plati dva, resp. 4 dny neni zvyhodneni ale naopak znevyhodneni... plnocenny mezinarodni listek (i na slovensko) bez teto slevy totiz plati podstatne dele.. tusim dva mesice... a navic za pouziti plnocenneho listku muzu jizdu libovolne prekrocit, coz u slevy CR - SVK nelze...
K EuroDominu... neni tu zdurazeno, ze ona jizdenka z cech na hranice zeme, pro kterou mam EuroDomino, je za polovicni cenu a je zpatecni.. coz je pri cene mezinarodnich jizdenek (pokud mam rekneme EuroDomino pro Francii a musim do Francie pres nemecko) celkem podstatne snizeni nakladu....u EuroDomina je navic velmi dulezite vedet, ze s nim lze bez priplatku cestovat i vysokorychlostnimi vlaky (ICE, TGV), priplatkovymi vlaky (EC, v nekterych statech (rumunsko) i obycejny rychlik ci spesny vlak) a na dalsi vysokorychlostni vlaky (EuroStar Italia, Talgo) lze ziskat slevu z priplatku.. (plati i pro tu cast jizdy, ktera je na onu zlevnenou zpatecni jizdenku)
Co se tyce InterRailu... ten je sice jaksi globalnejsi... podobne jako EuroDominu se k nemu dostane zpatecni listek z cech na okraj zony, pro kterou mi plati, v pripade ze je InterRail zakoupeny na zony, ktere spolu primo nesousedi, tak prinasi narok na polovicni listek pro tranzit... cili fura vyhod.. ale ma jednu, nekdy (a nekde, treba v nemecku je to znat hodne:) velkou nevyhodu.. vsude, kde se plati priplatky, musi se priplatek zaplatit extra...