Hlavní navigace

Názory k článku České dráhy zlevňují

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 1. 2003 9:20

    Jan Vavra (neregistrovaný)

    Kdyz tak koukam na cenu kilometricke banky, tak zvazuju jestli si pristi rok budu zrizovat ISIC,a ISIC junior pas - dohromady za 350 Kc. Protoze 1 jizda Pha - C. Budejovice me vyjde s casove omezenou kilometrickou bankou na 88.2, coz je o 20 hal vic nez s junior pasem. A jeste si nebudu muset kupovat jizdenky na nadrazi. Ale co pruvodci, kdy by to udelalo vyrazne vic lidi?
    Skoda, ze CD nemaji nejake cipove karty, ktere by sly dobijet treba i z bankomatu, aby clovek nemusel myslet na to, ze prave nema v kil. bance dost penez.

  • 24. 1. 2003 9:25

    Jan Vavra (neregistrovaný)

    Jsem pocital cenu 0.55 Kc/Km, po sleve na 0.455 Kc/Km to bude na 168 km 75.3 - asi vyhodim junior pas ;-)

  • 24. 1. 2003 21:25

    Fenix (neregistrovaný)

    Tak jestli si takhle u drah představují slevy .. naštěstí už vlakem nejezdím. Je sice fajn že existují zelené slevové karty ale co mají dělat náhodní cestující ?! Jedna cesta třeba z Brna do Českých Budějovic stojí vlakem kolem 300Kč a autobusem, kde je větší pohodlí, klimatizace, jede rychleji a častěji, jen 180Kč. .. Tak proč pak vůbec jezdit vlakem ???!!! Vždyť je to ostuda a trapná fraška.

  • 26. 1. 2003 18:17

    PAVEL (neregistrovaný)

    Tak jezdi tágem hňupe.Podívej se na germány nebo na temelínovce za kolik se tam jezdí vlakem. A bordel tam je pomalu větší než u nás. Já jezdím do rajchu co týden a musím říct , že kilometrbanka u nás je super-temelíňáci ji měli dřív taky, ale ta česká je mnohem lepší.Nauč se trochu počítat tupá hlavo než začneš otvírat hubu.

  • 27. 1. 2003 13:46

    pavel (neregistrovaný)

    Nic Vám , pane, nebrání, abyste se svezl autobusem. Z Prahy do Brna bych asi také nejel vlakem a jak popisujete tak do Budějovic to budé obdobné. Třeba to pomůže drahám zamyslet se, jak na těchto tratích přitáhnout zákazníky k sobě. V mém případě je jízda autobusem do Prahy (z Ostravy) nepředstavitelná. Tady vlak nemá konkurenci.

  • 26. 1. 2003 9:31

    edhuber@seznam.cz (neregistrovaný)

    Sladké je žít v pozici vrcholného manažera v podniku , který má při několikamiliardovém obratu zároveň několikamiliardové ztráty a několikamiliardové dotace, k tomu spoustu dluhů a smělé investiční programy do zboží, které se příliš dobře neprodává.

    Můžete si pak pohrát s různými marketingovámi strategiemi.
    Když to nevyjde stát to zaplatí a zkusíme něco jiného.

    Sladké je žít.

  • 27. 1. 2003 12:33

    Peterson (neregistrovaný)

    Svou zvesti o nemalem zdrazovani Ceskych drah me jejich marketingovi strategove definitivne donutili ke zkousce jizdy autobusem.... a od te doby jsem nejstastnejsi cestujici v CR. Stare porekadlo rika: Na lepsi se lepsi zvyka. Musim priznat, ze jsem si zvykl na autobusy okamzite... Proc? - klimatizace, vetsi rychlost, pohodli az luxus, WC, bar a TV je samozrejmosti... a za cenu? - to cele za cenu vice nez polovicni oproti studenym, pachnoucim, spinavym, rezavym, pozvracenym a misty rozlitym alkoholem nasaklym vagonum Ceskych drah. V busu je zpravidla zaruceno, ze si i bez mistenky sednu na ciste sedadlo bez toho, abych se obaval ktera zvykacka se mi prilepi na kalhoty... atd.
    Pro nazornost uvedu cestu z Prahy do Havlickova Brodu (me rodne mesto):

    pouziji-li CD, prijdu celkove bez vyderacske karty Z o 160,-Kc za cca 100KM, dale prijdu o sve bile kalhoty pocancane jakousi kolomazi, ktera se vzala kdovikde a pokud si na WC nevezmu i svoji rozmernou bagaz, prijdu i o ni.

    Oproti tomu jizda autobusem: Celkem pravidelne jezdim Mercedesem, cimz se z jizdy stava razem prozitek, ne-li pozitek. Nikdy jsem se nemusel bavit s kdejakou "sockou" nebo nezamestnanym vekslakem a co tyce se cistoty - ta byla na jednicku. Cely prostor byl provonen prijemnym autoparfemem, obcas vzduchem prosakla vune cerstve horke kavy linouci se z vestaveneho barku. WC by se dalo srovnat s civilizovanym socialnim zarizenim z lepsich domacnosti. A to cele za celkovou cenu 82,-Kc vc. DPH a bez slev za cca 100KM jizdy...

    Preji vsem (ne)prijemnou cestu chlivem Ceskych drah...

  • 27. 1. 2003 13:36

    pavel (neregistrovaný)

    Před pěti léty, po ukončení studia na VŠ, jsem si koupil první auto a přestal jezdit vlaky. S výjimkou sporadických cest do Prahy (pracovních) jsem veřejný dopravní prostředek nemusel použít (a také nepoužíval). Až na konci loňského roku jsem usedl do vlaku při cestě z Ostravy do Luhačovic. Jaké bylo mé překvapení, když jsem v jízdním řádu zjistil, že tam jede přímý vlak!!! Ráno na nádraží mi poradili ať si koupím kilometrickou banku, zjistil jsem, že mě zpateční cesta vyjde na cca 220 Kč (oproti 500 Kč za benzín). Koupil jsem si ji a už jsem ji skoro projezdil. Vlak přijel včas, pravda vyjížděl z Bohumína, a větší zpoždění nedostal ani na trati mezi Polankou a Studénkou, kde se jezdí po jedné koleji z důvodu stavby koridoru. Navíc vozy druhé třídy měly tlakové větrání, polstrovaná sedadla, byly uklízeny a na WC tekla vlažná voda.

    Jestliže je vlak špinavý, jsou na něm načmárané graffiti, na sedadlech nalepené žvýkačky, na WC nakáleno, atd., pak to určitě neudělali zaměstnanci ČD, ale jejich zákazníci. Proč bych měl plivat po Českých drahách jedovaté sliny za něco, za co nemohou. Nepořádek ve vlaku zmizí po nástupu úklidové čety v domovské stanici soupravy.

    A mám dát přednost autobusu před vlakem? Proč? Ve vlaku nejsem vázán na jedno sedadlo, mám možnost zajít si do jídelního vozu, v SC si zapojím laptop do zásuvky a vůbec je to lepší. Po jediné zkušenosti s jízdou linkovým autobusem do Prahy už nevlezu ani do místňáku.

  • 28. 1. 2003 11:46

    Peterson (neregistrovaný)

    Děkuji za Vas nazor...
    nicmene se domnivam, ze cela podstata meho dojmu se netyka ani tak cisi vinou za onen neporadek az bordel ve vagonech CD, avsak otazkou zustava "proc...?". Proc bych mel dat z vlastni kapsy o zpravidla 1x vice za cestovani vlakem nez za jizdu autobusem, ktera mi poskytuje komfortni pohodli? Proc bych se mel uvazovat na ekonomicko-marketingove-strategicke vynalezy jakymi jsou Z karta a kilometricka banka? Svou podstatou mi totiz tyto "slevy a akce" pripominaji jeden obchodni pokus nejmenovaneho majitele nejmenovaneho zelezarstvi: prodaval hadicky 10,-/1m , po chvilce je zdrazil na 20,-/1m a zanedlouho nato je zlevnil na 15,-/1m s tim, ze tato cena plati pro nakup zbozi nad XX hodnotu. Cili to cele znamena technicus terminus - draha sleva. Zvlaste pak v pripade, ze protejsi zelezar ma ty same hadicky, ktere prodava uhledne smotane v krabicce, a za cenu jednou tak mensi.
    Co tyce se onoho (ne)poradku ve, ale i na vagonech CD mohu pouze konstatovat toto: Pokud si vedeni CD nedokaze zajistit takova opatreni, ktera by zabranila podobnym excesum jakymi jsou neprilis vonava WC a namisto zelene barvy jsou prihlouple tagy prihlouplych graffitaku, kdy jedinym vychodiskem je cilova stanice (mnohdy od startove vzdalena stovky kilometru), nedokaze si tedy zrejme zajistit prirozenou autoritu a respekt narodniho dopravce poskytujiciho sluzby alespon standardniho prumeru za cenu primoumernou. Do te doby budu okolo Hlavniho nadrazi jezdit s dlouhym nosem (obrazne receno) a klidnou dusi sedice v prijemnem, anatomicky tvarovanem sedadle luxusniho autobusu II. tridy bez priplatku (a za polovic).

  • 29. 1. 2003 10:20

    pavel (neregistrovaný)

    Zjistil jsem včera, když jsem se podíval i na jiné diskuse na téma České dráhy, že většina negativních názorů přichází od lidí bydlících v Praze a okolí. Podle toho mě napadá myšlenka, jestli to není spíše regionální problém a zakopaný pes neleží někde na středních manažerských postech v ČD. Nemůžu si pomoci, ale zlepšení stavu vlaků (alespoň na severu Moravy) ve srovnání se stavem před pěti roky je viditelné. Taky je zcela zřejmý rozdíl mezi vlaky vyjíždějícími z dep na Moravě a s vlaky ze Slovenska (to je opravdu hrůza). V Čechách jsem se moc nepohyboval (kromě rychlíků do Prahy, ale i ty jsou vypravovány z domovských stanic na Moravě), tak nemohu posoudit tamější stav vlaků.

    Pokud jsou autobusy levnější, pak je zcela normální a rozumné, že využíváte jejich služeb. Jak je mi známo, tak je v Praze takový přetlak dopravců, že se tento stav dá očekávat. Tím se oklikou vracím k střednímu managementu v ČD - proč nereagují pružně na nabídku konkurence? Samozřejmě, že je příliš nazajímá nějaká diskuse na internetu, ale jestliže se více lidí rozhodne přestat využívat jejich služeb, pak jim logicky poklesnou tržby. Pak už záleží jen na vládě jestli ty odejité peníze k nim stejně nevrátí nějakou dotací. Jo, kdyby byli motivování prémiema nebo nějak jinak na obratu své firmy, pak by to také jinak vypadalo. Podle mého názoru jim však nehrozí nějaký finanční postih a režijku jim také neseberou...

  • 29. 1. 2003 14:06

    LK (neregistrovaný)

    Nejlepsi jsou manazerske funkce ve statnich firmach. Kdyz neco podelate, maximalne Vas odvolaji, ale to uz musi byt.
    A propos, jakou by jim meli brat rezijku? Tu na Audi A6?

  • 30. 1. 2003 7:36

    pavel (neregistrovaný)

    Ani ne, ono to zdarma pojíždění po Evropě a přilehlých kontinentech má také své kouzlo. Já mám známého nádražáka, který jinak dovolenou netráví, když už náhodou z vlaku vyleze, tak do hotelu vykoupeného CKČD. Za dovolenou v Řecku, za kterou vy zaplatíte cca 30.000 Kč oni dají tak 5.000 Kč. To je také motivace. To už nemluvím o sazbách za Eurostar v Itálii, kdy normální člověk vyplázne za cestu z Benátek do Říma cca 50 EUR a nádražák si jede zdarma.

  • 17. 8. 2007 11:59

    zpožděnka (neregistrovaný)
    a to je zaměstnancem téměř krachujícího státního podniku,který dotujeme ze svých daní, z nich samozřejmě přispíváme na jejich volné jízdenky, ještě si musíme zakoupit jízdenku na vlak a ten třeba nakonec nejede protože soudruh Dušek ucítí potřebu stávkovat.
  • 17. 8. 2007 22:46

    anonymní
    Pokud se bude stávkovat, předem vás na to upozorní a jízdenku si kupovat nebudete. Bohužel, na rozdíl od slibů s. Havla při převratu, že se tady bude moci stávkovat, jakmile se lidem nebude něco líbit a že bude zřízen fond, ze kterého budou stávkující vypláceni, aby neutrpěli finanční újmu, tak zatím každá stávka za cokoliv byla ohodnocena jako nezákonná.

    Chtěli stávkovat i ve Škodovce. Budete litovat, že se vyrobí o pár hnusných vraků míň?

    Pro přispěvatele výše: u soukromých společností je čerpání benefitů přirozeně v pořádku, že ehm ... Ve Škodovce mají nárok na zlevněná auta, v bankách a pojišťovnách na zvýhodněné produkty, městské dopravní podniky nebo podniky transformované z ČSAD mají také volné či zlevněné jízdenky... To byste zachvíli mohl křičet, že když jsou zadlužené, nemají zaměstnanci nárok na stravenky nebo na dovolenou.

    Nejsem nádražák, ale vlakem dojíždím. Večer jede průvodčí a ráno ve čtyři ten samý. Zkuste si to, jestli by vám to vyhovovalo - přespávat pokaždé někde jinde - mimo domov, bez sociálního zázemí, stravování po restauracích za "tržní" ceny, kde ani ta nejvyšší stravenka nestačí. V práci si otevřete ledničku a máte chlazený nápoj, nádražák vyplázne slušný peníz za nápoj ze stánku, který mu zachvíli zteplá a další občerstvovna na štaci za 2 hoďky. Pokud tedy neděláte průvodčího v Pendolinu.
  • 28. 1. 2003 12:03

    Peterson (neregistrovaný)

    Děkuji za Vas nazor...
    nicmene se domnivam, ze cela podstata meho dojmu se netyka ani tak cisi vinou za onen neporadek az bordel ve vagonech CD, avsak otazkou zustava "proc...?". Proc bych mel dat z vlastni kapsy o zpravidla 1x vice za cestovani vlakem nez za jizdu autobusem, ktera mi poskytuje komfortni pohodli? Proc bych se mel uvazovat na ekonomicko-marketingove-strategicke vynalezy jakymi jsou Z karta a kilometricka banka? Svou podstatou mi totiz tyto "slevy a akce" pripominaji jeden obchodni pokus nejmenovaneho majitele nejmenovaneho zelezarstvi: prodaval hadicky 10,-/1m , po chvilce je zdrazil na 20,-/1m a zanedlouho nato je zlevnil na 15,-/1m s tim, ze tato cena plati pro nakup zbozi nad XX hodnotu. Cili to cele znamena technicus terminus - draha sleva. Zvlaste pak v pripade, ze protejsi zelezar ma ty same hadicky, ktere prodava uhledne smotane v krabicce, a za cenu jednou tak mensi.
    Co tyce se onoho (ne)poradku ve, ale i na vagonech CD mohu pouze konstatovat toto: Pokud si vedeni CD nedokaze zajistit takova opatreni, ktera by zabranila podobnym excesum jakymi jsou neprilis vonava WC a namisto zelene barvy jsou prihlouple tagy prihlouplych graffitaku, kdy jedinym vychodiskem je cilova stanice (mnohdy od startove vzdalena stovky kilometru), nedokaze si tedy zrejme zajistit prirozenou autoritu a respekt narodniho dopravce poskytujiciho sluzby alespon standardniho prumeru za cenu primoumernou. Do te doby budu okolo Hlavniho nadrazi jezdit s dlouhym nosem (obrazne receno) a klidnou dusi sedice v prijemnem, anatomicky tvarovanem sedadle luxusniho autobusu II. tridy bez priplatku (a za polovic).

  • 29. 1. 2003 15:57

    Tomas Knaifl (neregistrovaný)

    no jo, ale kde jezdi jako autobus mercedes s televizi??? mezi prahou a brnem jezdi bud cebus, ktery ma stary zaplivany karosy, nebo CNE, ktery ma bud karosy, nebo par "zapadnich" znacek, resp. TourBus, ktery tam jezdi parkrat za den a ma docela prima autobus... ony ty mercedesy nejsou vsude :)))

    jinak, to co pisete je docela demagogie... jezdim vlakem rocne nekolik desitek tisic kilometru (a to nejen ECcky, ale i lokalkami a "zaplivanymi" rychliky a ze bych si nekdy zadelal kalhoty kolomazi, a v zivote me ve vlaku nikdo neokradl, byt na WC take chodim)...:)))

  • 30. 1. 2003 9:11

    pavel (neregistrovaný)

    TourBus je přece mezinárodní linka...? Nebo se v něm dá přepravit i z Prahy do Brna?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).