Jen tak pro zajímavost, zde je několik odkazů na příspěvky, kde se lidi svěřuji se svými problémy hlavně s Českou spořitelnou (+ její finanční skupinou):
V článku se na plná ústa nenapsalo, že pokud chce spořitelna zvyšovat neustále svůj nemravný zisk, musí pro to něco udělat::::: ještě více vykořisťovat své dosavadní, konzervativní klienty neochotné cokoliv měnit, vč. přestupu k jinému ústavu. Klient ještě musí poděkovat a pochválit za to, že byl oškubán uzavřením pro něj nevýhodnou službou či ¨produktem - to je krédo ČS a.s. banky o život. Politika zisku vhodná možná pro zaměstnance a akcionáře, nikoliv však pro klienty!
Bohuzel to neni o "konzervatinim" klientovi. Mel jsem uz ucet u KB, IPB, Union, CSOB, eB a nikde to bohuzel nebylo lepsi nez ve sporce. Vsude je to podobne a za podobne penize, akorat ta sporka ma aspon nejvice bankomatu a taky nejlepe umistene.
Já si myslím, že to je především o konzervativnosti a pohodlnosti lidí - klientů. Když jsem stávala ty nekonečné fronty ve spořce a musela vyslýchávat různé problémy a nespokojenost klientů a pak těm ostatním říkala, proč tedy nezmění ústav, tak říkávali, že je s tím moc práce, že jinde to určitě bude stejné, že by museli daleko od své chaloupky atp. Je pravda, že spořka má (zatím) pobočky i v místech, kam jiná banka nepáchne. Pro řadu babiček a méně inteligentních lidí, co nedovedou napsat na mobilu SMS, vyťukat PIN na bankomatu a Internet nebo počítač nevědí co je (vzhledem k nutnosti ovládat svůj účet jinak než draze na přepážce), tak pro ně je spořka se svými sběrnými boxy pro příkazy k úhradě jako dělaná. Nyní ale zahájila razantní tažení Česká pošta, která umisťovala před pobočky spořitelny tabule typu: oni už mají zavřeno, my máme stále otevřeno. V tisku dokonce v souvislosti se zrušením poplatků za příchozí platby pošta prezentovala výrazný nárust nově otevíraných účtů.
Když jsem pak přešla jinam, připadala jsem si jako v jiném světě. Bez front, fundované a jednoznačné odpovědi, nenucení k uzavírání různých produktů, naprostá funkčnost bankomatů a počítačů v úřadovnách, v horkých dnech klimatizace a ne průvan otevřenými okny nebo někde z důvodu bezpečnosti naopak trvale uzavřenými atd.
Překvapuje mne, že spořitelna chce rekonstruovat své pobočky. Vždyť je nedávno rekonstruovala. Zavedla také tzv. barové přepážky či stolky, u kterých se stálo jak ve 4. cenové. A to ještě tento způsob odbavování široce troubila do světa, jak je to IN. Pak v tichosti od toho aspoň někde upustili. Co nás čeká za za překvapení nyní?
Na zavedení bankomatů v minulosti dostávala od státu dotace. Nyní taky bude stát tak štědrý k soukromému subjektu? Nejhorší je, že všechny tyto nové náklady musí někdo zaplatit. A pokud chce spořitelna dosahovat takových zisků jako v minulosti, svým prodavčům-nutičům-zaměstnancům dopřávat více než luxusní platy a další výhodné benefity, bude to muset někdo zaplatit a obávám se, že ten někdo bude konzervativní, konkurenci neznalý, neochotný cokoliv měnit a nechající si na sobě dříví štípat - klient ČS. Že by propustili někoho z přebujelé administrativy na centrále v Praze 4, Budějovická (2 mrakodrapy viditelné z dálnice a 3. se prý staví), to pochybuji...
Ne ze by sporka bylo neco extra, ale nic horsiho nez jinde jsem tam nezazil.
Vzpominam napriklad, kdyz mi kdysi zenska v komercce vysvetlovala vsechny mozne vyhody pojisteni u platebni karty a kdyz uz se mi to zdalo divne (jak je to pojisteni super), tak jsem se podival do tech papiru a rekl ji, ze je to tam napsano jinak, tak se mi omluvila, ze pry na ty broucky (rozumej ty mala pismenka) spatne vidi.
Kdyz jsem mel pak ucet u IPB, tak jsem nechapal, jak muzou posilat vypisy na nekolka papircich velikosti 1/3 A4.
V CSOB nekonecne fronty (to neznaji ani ve sporce).
V GE hruza, tvari se jako profici, ale personal priserny.
Nic moc ani v eB, obzvlaste pri ukonceni uctu jsem mel pocit, ze je obtezuji.
Takze sporka sice nic moc, ale na ceke pomery bych rekl, ze v dnesni dobe nadstandard (bohuzel).
Já dost cestuji a tak na svých cestách navštěvuji i různé "bankovní" domy. Na spořku však nikdo nemá. Někde nemají ani vyvolávací zařízení, takže stojíte půlhoďky ve frontě, než díky dobré akustice zjistíte, že dělají půjčku, pojištění, nový účet nebo jiný časově náročnější produkt, který by se měl dělat někde mimo přepážku. Klienti, co přišli po Vás, jsou dávno odbaveni. Jdete na jinou přepážku, když se konečně na vás dostane, vyplyne, že dotyčná mladá slečna nic o problematice neví a chodí se ptát kolegů či někam volá či vám podá nepřesné informace. Do toho nadřízený ji dává cosi podepsivat, pak přiběhne i další kolega, že potřebuje něco podepsat a vysvětlit. Všichni dělají všechno a v konečném efektu nikdo neumí nic. Bohužel, ti znalí, co za ta léta byli ošleháni provozem a praxí, byli vyšoupnuti. Kde mají vyvolávací zařízení, vidím jak klienti na jinou operaci přišli po mne a už jsou dávno odbaveni. Na celé hale jedou 2 hotovostní přepážky, zcela přetížené. Na osmi bezhotovostních se dloubají v nose. Přitom operace bezhotovostních přepážek se dají většinou dělat přes net, telefon ... Když vznesu připomínku (vč. mailu na centrálu) k nevyváženosti přepážek, dostane se mi odpovědi, že je to ojedinělé (přitom já to zažívám skoro den co den) nebo náznaku že hotovostní přepážky nejsou žádoucí. Ale kdo jiný by měl s hotovými penězi pracovat, když ne banky? Takže mé postřehy se netýkají jediné pobočky a jediné transakce ...
Bojím se, že pošta sice má více otevřeno, ale vrhá se také na bankovní služby a že s doporučeným dopisem budete stát zrovna takovou frontu jako ve spořitelně, když tam budou dělat třeba pojištění.
Párkrát jsem byl v době oběda v Obchodce, tam fronty na přepážkách nebyly, hned jsem šel na řadu a i když jsem nebyl jejím klientem (potřeboval jsem jen ověřit číslo běžňáku v Obchodce, které mi neprocházelo), nic mi nevnucovali - abych si třeba u nich udělal konto ...
Manželka v práci pracuje s netovým bankovnictvím KB, ČS a ČSOB. U spořitelny nic nefunguje, je to přesložité. U komerčky, když něco zvrzne nebo jí tam něco nejde, jsou velice ochotní a mohou se rozkrájet. V KB dostanou hotové peníze, i když si nic neobjednají, ve spořce musí hlásit skoro týden dopředu "vyšší obnos". Co je tím myšleno? Pro někoho to je 50 tisíc a pro někoho to nejsou ještě dva melouny. Takže s nima má neustálé dohady. Jednou chce milion a pro ČS to není problém, vždyť jsou přece "banka". Pak chce sto tisíc a "to by takhle nešlo, to se musí objednat předem". Tak si vyberte ...
Když jsem byl v té obchodce ověřit si číslo účtu které neprocházelo - musím se s touto zkušeností podělit:
Měl jsem pojištění bytu u bývalé Živnostenské pojišťovny (Pardubice) a pojistka měla číso účtu u dřívější IPB /5100 kód banky/. Platba neprocházela. Věděl jsem či tušil, že Živnostenskou pojišťovnu převzala Pojišťovna České spořitelny a tak jsem při jedné z návštěv ČS vznresl dotaz, co s tím mám jako dělat. Mladá slečna nic nevěděla, svolala konzilium, kde byla i vedoucí pobočky (dle jmenovky). Vyřešilo se to: musíte do ČSOB a tam vám už řeknou co a jak. Tak jsem do obchodky zavítal, tam mi paní prolustrovala databázi, zjistila, že kdysi učet u IPB již obchodka nemá a aniž by musela, zjišťovala, kam by mne tak mohla poslat. Ve spořce mne poslali do pr*ele, tady ...Nakonec vyzjistila, co jsem tušil, že pojistky jsou u FS ČS a že mají i u stejné FS i účty. Tak jsem zase navštívil spořitelnu, ale jinou pobočku, kde mi informaci potvrdili, že účet je již delší dobu nich. Pojistku platím jen 1x ročně, o změnách jsem ale informován nebyl. Každou chvíli jsem od finanční skupiny dostal nějakou "důležitou" nabídku či informaci končící v koši, ale takovouto závažnou informaci jsem neobdržel. Pak mne ještě vytočilo, když jsem chtěl zaplatit v zase jiné pobočce ČS pojistné, že po mne budou chtít občanku kvůli identifikaci platby a za tuto identifikace poplatek tuším že 50 CZK! Prý že nejsem osoba s účtem disponující a dle nově platného sazebníku je hotovostní transakce s uvedením čísla pojistné smlouvy a provedená cizí osobou zpoplatněna právě touto částkou. (toto okopírovala např. i Česká pojišťovna / eBanka, která donedávna platbu pojistného brala grátis).
No, napsal jsem písmo, že takto si tedy služby finanční skupiny ČS nepředstavuji. Ze spořitelny ani z pojišťovny ČS mi neodpověděli, i když jsem písmo adresoval jim. Odpověď mi přišla z Kooperativy, která mezitím převzala neživotní část pojistek Pojišťovny ČS. Omlouvali se za to, co nezapříčinili. Tak jsem jim napsal, že chci znát skutečného viníka (včetně neinformovanosti slečny na přepážce v ČS - kdybych chtěl uzavřít nové pojištění, to by se v ČS smekali, ale sdělení nového čísla účtu není asi honorovaaná operace) a hlavně aby věděli, jaký bordel v ČS fin. skupině je. Napsali mi tedy, že stížnost předávají FS České spořitelny. Od té doby se z ČS nikdo neozval. Tomu říkám vážit si zákazníka. Abych to dokončil - jelikož hořel termín zaplacení pojistného, šel jsem na pracoviště pojišťovny, tam složil pojistné hotově a bez jakýchkoliv dalších poplatků. Když jsem jim říkal o poplatku v ČS, tak mi sdělili, že oni to provedou zrovna tak - půjdou do spořky a tam tu moji platbu složí hotově na účet. Ó, to je Kocourkov ...
Paradoxem ještě bylo, když jsem chtěl platit jinou pojistku Pojišťovny České spořitelny v Kooperativě. Tam mi řekli, že i když teď spadám pod ně, databázi pojistek nemají a že musím buď do ČS nebo do Pojišťovny ČS. V ČS na mne zase chtěli poplatek za vklad 3. osobou, tak jsem skončil v Pojišťovně ČS. Tam jsem si ještě do nich rejpnul, jestli si u nich mohu vybrat z vkladní knížky nebo změnit trvalák ke sporožiru, když v pobočkách spořitelny lze sjednat pojištění. Nejde, funguje to jen jednosměrně. Pak jsme se shodli na tom, že uzavírat nějaké pojistky na přepážkách spořitelny je pěkná blbost. I když pracovníci spořitelny prodělají školení na pojišťování, nevědí o tom tolik, zvláště když udělají třeba dvě pojistky za měsíc. Pak následuje to, že klienti ČS chodí do pojišťovny ČS brečet, že něco nepochopili nebo že něco blbě podepsali. Navíc berou pojišťovákům kšeft. A perlička na závěr: ač pojistku uzavřete v pobočce ČS, likvidaci pojistné události vám tam už neudělají - musíte do pojišťovny.
Nechci se soprky nejak moc zastavat, ostatne si myslim, ze je stejna jako ostatni a verim prispevateli prede mnou, ze si uzil sve. Ja mam ovsem podobnou zkusenost z CSOB, kdy pracovnice porad neco nevedela, dokonce se musely radit 3 zenske a kazda mela jiny nazro a vsechno jim strane trvalo. Asi je to o tom, na koho narazite.
Na postu mam stejny nazor, taky kdyz tam jednou za pul roku musim, tak mne vytoci, ze tam prodadavaji losy, sportku, smejdy z teleshopingu, ale na dopis tam cekam pul hodiny.
A k tomu i-bankovnictvi, pritelkyne ma ucet u CSOB, ja mam u sporky, a musim rict, ze sporka ho ma udelany fakt lip, logicteji a funkcneji. A za ty roky se mi nestalo, ze by neco nejelo. Mozna to bude tim, ze jsem pripojeny 10 Mbitem, zadne wifi, ani modem :-)
Jak rikam, nechci se sporkyz astavat, ma stejne mouchy jako jine banky v CR a taky je strasne nenazrana. Kdyby tady byla nejaka rozumna konkurence, tzn. banka. ktera bude stabilni a spolehliva a nebude mne skubat, tak uz jsem tam. Ale zadne kampelicky nebo banky s dvema pobockami a jednim bankomatem v CR nechci.
jestli se vam za roky nestalo, ze by neco v cs i-bankovnicti nejelo, tak to jste asi tuto sluzbu nevyuzival dostatecne nebo jste mel stesti, dost casto to nejelo v pondeli dopoledne, nekdy cely den, nedavno se stalo, ze to nejelo skoro cely tyden...
jinak ja jsem byl i pres ty musky se servisem 24 spokojeny, bezelo to i pod geckem, skoda, ze je sporka tak nenazrana, ze jsem od ni odesel...
Jo, mozna jsem mel stesti. Pouzivam ten servis24 jiz nekoik let, ale jako soukroma osoba to pouziji maximalne nekolikrat mesicne a jsou i obdobi, ze jej nekolik tydnu nepotrebuji.
Doufam, ze mi to tak bude fungovat i nadale.
A taky doufam, ze se tady jednou objevi banka, ktera bude dost velka a kvalitni a nebude mne skubat na poplatcich. To mne pak u sporky opravdu nic neudzi.