Jen tak pro zajímavost, zde je několik odkazů na příspěvky, kde se lidi svěřuji se svými problémy hlavně s Českou spořitelnou (+ její finanční skupinou):
V článku se na plná ústa nenapsalo, že pokud chce spořitelna zvyšovat neustále svůj nemravný zisk, musí pro to něco udělat::::: ještě více vykořisťovat své dosavadní, konzervativní klienty neochotné cokoliv měnit, vč. přestupu k jinému ústavu. Klient ještě musí poděkovat a pochválit za to, že byl oškubán uzavřením pro něj nevýhodnou službou či ¨produktem - to je krédo ČS a.s. banky o život. Politika zisku vhodná možná pro zaměstnance a akcionáře, nikoliv však pro klienty!
Bohuzel to neni o "konzervatinim" klientovi. Mel jsem uz ucet u KB, IPB, Union, CSOB, eB a nikde to bohuzel nebylo lepsi nez ve sporce. Vsude je to podobne a za podobne penize, akorat ta sporka ma aspon nejvice bankomatu a taky nejlepe umistene.
Já si myslím, že to je především o konzervativnosti a pohodlnosti lidí - klientů. Když jsem stávala ty nekonečné fronty ve spořce a musela vyslýchávat různé problémy a nespokojenost klientů a pak těm ostatním říkala, proč tedy nezmění ústav, tak říkávali, že je s tím moc práce, že jinde to určitě bude stejné, že by museli daleko od své chaloupky atp. Je pravda, že spořka má (zatím) pobočky i v místech, kam jiná banka nepáchne. Pro řadu babiček a méně inteligentních lidí, co nedovedou napsat na mobilu SMS, vyťukat PIN na bankomatu a Internet nebo počítač nevědí co je (vzhledem k nutnosti ovládat svůj účet jinak než draze na přepážce), tak pro ně je spořka se svými sběrnými boxy pro příkazy k úhradě jako dělaná. Nyní ale zahájila razantní tažení Česká pošta, která umisťovala před pobočky spořitelny tabule typu: oni už mají zavřeno, my máme stále otevřeno. V tisku dokonce v souvislosti se zrušením poplatků za příchozí platby pošta prezentovala výrazný nárust nově otevíraných účtů.
Když jsem pak přešla jinam, připadala jsem si jako v jiném světě. Bez front, fundované a jednoznačné odpovědi, nenucení k uzavírání různých produktů, naprostá funkčnost bankomatů a počítačů v úřadovnách, v horkých dnech klimatizace a ne průvan otevřenými okny nebo někde z důvodu bezpečnosti naopak trvale uzavřenými atd.
Překvapuje mne, že spořitelna chce rekonstruovat své pobočky. Vždyť je nedávno rekonstruovala. Zavedla také tzv. barové přepážky či stolky, u kterých se stálo jak ve 4. cenové. A to ještě tento způsob odbavování široce troubila do světa, jak je to IN. Pak v tichosti od toho aspoň někde upustili. Co nás čeká za za překvapení nyní?
Na zavedení bankomatů v minulosti dostávala od státu dotace. Nyní taky bude stát tak štědrý k soukromému subjektu? Nejhorší je, že všechny tyto nové náklady musí někdo zaplatit. A pokud chce spořitelna dosahovat takových zisků jako v minulosti, svým prodavčům-nutičům-zaměstnancům dopřávat více než luxusní platy a další výhodné benefity, bude to muset někdo zaplatit a obávám se, že ten někdo bude konzervativní, konkurenci neznalý, neochotný cokoliv měnit a nechající si na sobě dříví štípat - klient ČS. Že by propustili někoho z přebujelé administrativy na centrále v Praze 4, Budějovická (2 mrakodrapy viditelné z dálnice a 3. se prý staví), to pochybuji...
Ne ze by sporka bylo neco extra, ale nic horsiho nez jinde jsem tam nezazil.
Vzpominam napriklad, kdyz mi kdysi zenska v komercce vysvetlovala vsechny mozne vyhody pojisteni u platebni karty a kdyz uz se mi to zdalo divne (jak je to pojisteni super), tak jsem se podival do tech papiru a rekl ji, ze je to tam napsano jinak, tak se mi omluvila, ze pry na ty broucky (rozumej ty mala pismenka) spatne vidi.
Kdyz jsem mel pak ucet u IPB, tak jsem nechapal, jak muzou posilat vypisy na nekolka papircich velikosti 1/3 A4.
V CSOB nekonecne fronty (to neznaji ani ve sporce).
V GE hruza, tvari se jako profici, ale personal priserny.
Nic moc ani v eB, obzvlaste pri ukonceni uctu jsem mel pocit, ze je obtezuji.
Takze sporka sice nic moc, ale na ceke pomery bych rekl, ze v dnesni dobe nadstandard (bohuzel).
Já dost cestuji a tak na svých cestách navštěvuji i různé "bankovní" domy. Na spořku však nikdo nemá. Někde nemají ani vyvolávací zařízení, takže stojíte půlhoďky ve frontě, než díky dobré akustice zjistíte, že dělají půjčku, pojištění, nový účet nebo jiný časově náročnější produkt, který by se měl dělat někde mimo přepážku. Klienti, co přišli po Vás, jsou dávno odbaveni. Jdete na jinou přepážku, když se konečně na vás dostane, vyplyne, že dotyčná mladá slečna nic o problematice neví a chodí se ptát kolegů či někam volá či vám podá nepřesné informace. Do toho nadřízený ji dává cosi podepsivat, pak přiběhne i další kolega, že potřebuje něco podepsat a vysvětlit. Všichni dělají všechno a v konečném efektu nikdo neumí nic. Bohužel, ti znalí, co za ta léta byli ošleháni provozem a praxí, byli vyšoupnuti. Kde mají vyvolávací zařízení, vidím jak klienti na jinou operaci přišli po mne a už jsou dávno odbaveni. Na celé hale jedou 2 hotovostní přepážky, zcela přetížené. Na osmi bezhotovostních se dloubají v nose. Přitom operace bezhotovostních přepážek se dají většinou dělat přes net, telefon ... Když vznesu připomínku (vč. mailu na centrálu) k nevyváženosti přepážek, dostane se mi odpovědi, že je to ojedinělé (přitom já to zažívám skoro den co den) nebo náznaku že hotovostní přepážky nejsou žádoucí. Ale kdo jiný by měl s hotovými penězi pracovat, když ne banky? Takže mé postřehy se netýkají jediné pobočky a jediné transakce ...
Bojím se, že pošta sice má více otevřeno, ale vrhá se také na bankovní služby a že s doporučeným dopisem budete stát zrovna takovou frontu jako ve spořitelně, když tam budou dělat třeba pojištění.
Párkrát jsem byl v době oběda v Obchodce, tam fronty na přepážkách nebyly, hned jsem šel na řadu a i když jsem nebyl jejím klientem (potřeboval jsem jen ověřit číslo běžňáku v Obchodce, které mi neprocházelo), nic mi nevnucovali - abych si třeba u nich udělal konto ...
Manželka v práci pracuje s netovým bankovnictvím KB, ČS a ČSOB. U spořitelny nic nefunguje, je to přesložité. U komerčky, když něco zvrzne nebo jí tam něco nejde, jsou velice ochotní a mohou se rozkrájet. V KB dostanou hotové peníze, i když si nic neobjednají, ve spořce musí hlásit skoro týden dopředu "vyšší obnos". Co je tím myšleno? Pro někoho to je 50 tisíc a pro někoho to nejsou ještě dva melouny. Takže s nima má neustálé dohady. Jednou chce milion a pro ČS to není problém, vždyť jsou přece "banka". Pak chce sto tisíc a "to by takhle nešlo, to se musí objednat předem". Tak si vyberte ...
Když jsem byl v té obchodce ověřit si číslo účtu které neprocházelo - musím se s touto zkušeností podělit:
Měl jsem pojištění bytu u bývalé Živnostenské pojišťovny (Pardubice) a pojistka měla číso účtu u dřívější IPB /5100 kód banky/. Platba neprocházela. Věděl jsem či tušil, že Živnostenskou pojišťovnu převzala Pojišťovna České spořitelny a tak jsem při jedné z návštěv ČS vznresl dotaz, co s tím mám jako dělat. Mladá slečna nic nevěděla, svolala konzilium, kde byla i vedoucí pobočky (dle jmenovky). Vyřešilo se to: musíte do ČSOB a tam vám už řeknou co a jak. Tak jsem do obchodky zavítal, tam mi paní prolustrovala databázi, zjistila, že kdysi učet u IPB již obchodka nemá a aniž by musela, zjišťovala, kam by mne tak mohla poslat. Ve spořce mne poslali do pr*ele, tady ...Nakonec vyzjistila, co jsem tušil, že pojistky jsou u FS ČS a že mají i u stejné FS i účty. Tak jsem zase navštívil spořitelnu, ale jinou pobočku, kde mi informaci potvrdili, že účet je již delší dobu nich. Pojistku platím jen 1x ročně, o změnách jsem ale informován nebyl. Každou chvíli jsem od finanční skupiny dostal nějakou "důležitou" nabídku či informaci končící v koši, ale takovouto závažnou informaci jsem neobdržel. Pak mne ještě vytočilo, když jsem chtěl zaplatit v zase jiné pobočce ČS pojistné, že po mne budou chtít občanku kvůli identifikaci platby a za tuto identifikace poplatek tuším že 50 CZK! Prý že nejsem osoba s účtem disponující a dle nově platného sazebníku je hotovostní transakce s uvedením čísla pojistné smlouvy a provedená cizí osobou zpoplatněna právě touto částkou. (toto okopírovala např. i Česká pojišťovna / eBanka, která donedávna platbu pojistného brala grátis).
No, napsal jsem písmo, že takto si tedy služby finanční skupiny ČS nepředstavuji. Ze spořitelny ani z pojišťovny ČS mi neodpověděli, i když jsem písmo adresoval jim. Odpověď mi přišla z Kooperativy, která mezitím převzala neživotní část pojistek Pojišťovny ČS. Omlouvali se za to, co nezapříčinili. Tak jsem jim napsal, že chci znát skutečného viníka (včetně neinformovanosti slečny na přepážce v ČS - kdybych chtěl uzavřít nové pojištění, to by se v ČS smekali, ale sdělení nového čísla účtu není asi honorovaaná operace) a hlavně aby věděli, jaký bordel v ČS fin. skupině je. Napsali mi tedy, že stížnost předávají FS České spořitelny. Od té doby se z ČS nikdo neozval. Tomu říkám vážit si zákazníka. Abych to dokončil - jelikož hořel termín zaplacení pojistného, šel jsem na pracoviště pojišťovny, tam složil pojistné hotově a bez jakýchkoliv dalších poplatků. Když jsem jim říkal o poplatku v ČS, tak mi sdělili, že oni to provedou zrovna tak - půjdou do spořky a tam tu moji platbu složí hotově na účet. Ó, to je Kocourkov ...
Paradoxem ještě bylo, když jsem chtěl platit jinou pojistku Pojišťovny České spořitelny v Kooperativě. Tam mi řekli, že i když teď spadám pod ně, databázi pojistek nemají a že musím buď do ČS nebo do Pojišťovny ČS. V ČS na mne zase chtěli poplatek za vklad 3. osobou, tak jsem skončil v Pojišťovně ČS. Tam jsem si ještě do nich rejpnul, jestli si u nich mohu vybrat z vkladní knížky nebo změnit trvalák ke sporožiru, když v pobočkách spořitelny lze sjednat pojištění. Nejde, funguje to jen jednosměrně. Pak jsme se shodli na tom, že uzavírat nějaké pojistky na přepážkách spořitelny je pěkná blbost. I když pracovníci spořitelny prodělají školení na pojišťování, nevědí o tom tolik, zvláště když udělají třeba dvě pojistky za měsíc. Pak následuje to, že klienti ČS chodí do pojišťovny ČS brečet, že něco nepochopili nebo že něco blbě podepsali. Navíc berou pojišťovákům kšeft. A perlička na závěr: ač pojistku uzavřete v pobočce ČS, likvidaci pojistné události vám tam už neudělají - musíte do pojišťovny.
Nechci se soprky nejak moc zastavat, ostatne si myslim, ze je stejna jako ostatni a verim prispevateli prede mnou, ze si uzil sve. Ja mam ovsem podobnou zkusenost z CSOB, kdy pracovnice porad neco nevedela, dokonce se musely radit 3 zenske a kazda mela jiny nazro a vsechno jim strane trvalo. Asi je to o tom, na koho narazite.
Na postu mam stejny nazor, taky kdyz tam jednou za pul roku musim, tak mne vytoci, ze tam prodadavaji losy, sportku, smejdy z teleshopingu, ale na dopis tam cekam pul hodiny.
A k tomu i-bankovnictvi, pritelkyne ma ucet u CSOB, ja mam u sporky, a musim rict, ze sporka ho ma udelany fakt lip, logicteji a funkcneji. A za ty roky se mi nestalo, ze by neco nejelo. Mozna to bude tim, ze jsem pripojeny 10 Mbitem, zadne wifi, ani modem :-)
Jak rikam, nechci se sporkyz astavat, ma stejne mouchy jako jine banky v CR a taky je strasne nenazrana. Kdyby tady byla nejaka rozumna konkurence, tzn. banka. ktera bude stabilni a spolehliva a nebude mne skubat, tak uz jsem tam. Ale zadne kampelicky nebo banky s dvema pobockami a jednim bankomatem v CR nechci.
jestli se vam za roky nestalo, ze by neco v cs i-bankovnicti nejelo, tak to jste asi tuto sluzbu nevyuzival dostatecne nebo jste mel stesti, dost casto to nejelo v pondeli dopoledne, nekdy cely den, nedavno se stalo, ze to nejelo skoro cely tyden...
jinak ja jsem byl i pres ty musky se servisem 24 spokojeny, bezelo to i pod geckem, skoda, ze je sporka tak nenazrana, ze jsem od ni odesel...
Jo, mozna jsem mel stesti. Pouzivam ten servis24 jiz nekoik let, ale jako soukroma osoba to pouziji maximalne nekolikrat mesicne a jsou i obdobi, ze jej nekolik tydnu nepotrebuji.
Doufam, ze mi to tak bude fungovat i nadale.
A taky doufam, ze se tady jednou objevi banka, ktera bude dost velka a kvalitni a nebude mne skubat na poplatcich. To mne pak u sporky opravdu nic neudzi.
U ČS jsem skončil a jsem u spokojený, vše po internetu a bez poplatků jediný zápor je malý počet poboček v ČR, ale přes to se rád přenesu, když jsem našel přijatelnou alternativu. Nechci dělat reklamu, tak se mrkněte na FIO sami.
Na FIO mně dost vadí e-bankovnictví... Zatímco u RB jsem vybral z bankomatu a za pár minut jsem výběr viděl (byť ne třeba jako zaúčtovaný), u FIO nic... Stejně tak třeba převody jsou vidět jako provedené, ale na zůstatku se to projeví až druhý den ráno...
ČS je první banka, se kterou nemám zásadní problém. Mě totiž dokáže hlavně naštvat, když mě firma, se kterou mám řádnou smlouvu, mění bez upozornění sazebník a všeobecné podmínky tak, že se klient, který nečučí denně jejich web či na pobočce, dozví z dalšího výpisu, jak využíval skvělé nové služby a taky za to přece musí platit. Takových podrazů uměla udělat hlavně jakási ebanka a taky živnobanka.
To jsou podrazy, český způsob vydělávání, krátkodobá strategie, pomocí níž banka doufá, že vydělá víc podrazem, než odlivem klientů v reakci na podraz.
Česká Spořitelna má podle mě dobrou image, vyhrabala se z hrozných sraček byrokracie, a nabízí služby, které mají jiné ústavy za víc peněz.
Zabývám se financemi a zabývám se integrací bankovních služeb, vím o čem mluvím. ČS zvládá hodně věcí v jednom ústavu. Myslím, že je unikát. A dost, nebo mě seřvete, že dělám reklamu a že jsem jejich zaměstnanec. Když to tak vemu, ono by nebylo špatné u nich pracovat, jistě v těch velkých budovách v Praze mají slušné platy.
s cs jsem byl naprosto spokojen nekolik let, pak mi zacaly vadit poplatky - par transakci a bylo to pres kilo
k odchodu me primely pracovnice pobocky v ricanech... nemel jsem zadne penize, kartu jsem zapomnel v praci, tak jsem si jel vybrat... problem nastal (castecne mou vinou), kdyz pracovnice zjistila, ze mam na obcance jine bydliste, nez u nich... tak jsem ji rekl, ze jim nahlasim zmenu bydliste, ona - to ne, to nejde, to musite na svou pobocku a i kdyby to udelaly, tak to bude trvat tak dva dny, nez se to projevi v systemu a ze by mi ani tak ty penize nevydaly... po chvilce dohadovani me dorazily vetou, my to vlastne delame pro vase dobro, ze vam ty penize nedame.....
...jel jsem jinam, kde bylo vyreseno vse behem par minut - kostelec nad cernymi lesy
Pro Lopucha: spořitelna právě v minulosti měnila sazebník, aniž by na to upozornila. Pak se na výpisech objevovala informace, že došlo k úpravě sazebníku a že bližší informace získáte na své pobočce. Žádné konkrétnosti. Když jste se přišel zeptat na pobočku, něco vám vnutili. Krédem spořitelny, jak napsal někdo v této diskuzi nebo v nahoře uvedených odkazech, je oškubat sjednáním nového produktu klienta tak, aby ještě za to poděkoval a cítil se být skvěle obsloužen. Mimochodem, ve včerejších Hospodářských novinách - příloze Podniky a trhy je hned na 1 str. článek, jak bankám rostou zisky. A spořitelně nejvíc! Kolik potřebují ve FN Motol na opravy? Kolik nových Motolí by se z jejich nemravného zisku dalo postavit? Nejde samozřejmě jen o Motol, takových subjektů se najde v naší republice mnoho. A z pohledu běžného občana: co je důležitější: nemocnice vracející zdraví a beroucí "klienty" hrobníkům z lopaty nebo peněžní ústav odírající zbídačené občany? Rovněž tak platy: bankovní prodavač bere mnohdy více než kvalifikovaná síla ve zdravotnictví, která vám je schopna zachránit život. A to neustále od jistých rejpalů tady na Měšci slyšíme nebo spíš čteme: zvyšujte si kvalifikaci, podnikejte... nač prosím vás, když hromádka peněz je (ale jen někde - např. zrovna ve zdravotnictví) stále omezená? Co by se ze zisku banky zlepšilo - špatné silnice, školy, bezpečnost, důchody ... A pak si přečtete, že ČS podporuje vybrané politické strany, jako kdyby ty neměly peněz habaděj ...
To jsem odbočil, v článku se uvádí, že na jednoho klienta ČS připadá 2,1 prodaného produktu, na Západě je to kolem pěti. Když vezmu v úvahu, že tu máme 5x menší platy, je to úspěch spořitelny takto vydělávat na konzervativních, hloupějších spoluobčanech. Když to ale obrátím, mohu tvrdit, že když má spořitelna takovéto výsledky v chaotické zbídačené zemi, jakou Česko bezesporu je (Západ nás "třídí" mezi Rumunsko, Turecko ap.), tak na Západě jako oblasti s 5násobnou mzdou by měli mít 10,5 produktu na klienta!
Vrátím se k sazebníku ČS: na internetových stránkách spořitelny byl dlouhou dobu jen jakýsi výtažek ze sazebníku, a to položek, které nejméně "křičely".Když jsem na centrálu mailoval svoji nespokojenost, léta dokolečka do kola opakovali, že tak rozhodlo představenstvo a že necítí v oblasti zveřejňování sazebníků nic měnit. Asi aby občan musel jít do pobočky, kde ho vytrénovaní prodavači zpracovali k uzavření dalšího výhodného superproduktu. A ejhle, nyní už tam sazebník zveřejňují. Kompletní, ve formátu PDF rozdělený do několika produkových skupin. Bohužel z přehledu nezjistíte, od kdy sazebník platí a tak si jej musíte otevřít či stáhnout. Další perličkou je, že ČS a její dcery je schopna vydat v rozmezí několika málo dní (nevím, ale asi 5 dní je rekord) nový sazebník na tutéž produktovou skupinu. Zde vidíme, jak ve 2 mrakodrapech v Praze 4, Budějovické, neví levá, co dělá pravá ... Takže pane Lopuchu: je to pravý opak toho, co uvádíte Vy. Sorry. Shodou okolností jsem klientem Živnostenské banky, kterou uvádíte jako podrazáckou. Nemohu si na ni stěžovat. Mám u nich balíček za 169,--. Tyhle peníze jsem platil spořitelně za platební styk a za položky, platební karta se do toho nevešla. v ŽB zaplatím za balíček paušální částku a nejsem omezen počtem transakcí - vše v paušálu včetně výběrů a vkladů přes bankomat a vydání a správy mezinárodní embosované Visy s údajně s jedním z nejkvalitnějších pojištění. Inovace sazebníku minimální, na zdražení přistupují mezi posledními. A většinou kompenzují nějakým jiným zlevněním. Vždy fundovaná, jednoznačná odpověď, nenutí mne do produktů. Možná je to v rámci hrabivosti bank špatné a fúzí s HVB se to změní ... Ale není problém přejít zase jinam, nejsem konzervativní s neochotou cokoliv měnit. Nyní mám na stole nabídku jedné přeshraniční německé banky: poplatky x 30,- ze € vychází nižší než u nás. Kompletní servis včetně internetových stránek v češtině. Při 5násobném platu tam u nich je to doslova sociální sĺužba.
Dalším problémem je, co vy vyzvihujete jako klad, zvládání hodně věcí v jednom ústavu. Nikdo z prodavačů není schopen jít do hloubky každého produktu. Necháte se oslepit plynulou řečí prodavače a sednete mu na lep. To ale poznáte pozdě. Až budete chtít s produktem něco dál dělat, zjistíte, že tamhle to vám neřekli, tohle vám řekli jinak, tohle zamlčeli, i když se na to zeptáte. Klauzulím a názvoslovím v obchodních podmínkách mnohdy nerozumí ani sám prodavač. Pokud si půjdete kupovat barevnou televizi nebo domácí kino, asi taky neskončíte v hypermarketu u prvního regálu, ale půjdete spíše do speciálky, kde vám objasní technické parametry, funkce a výrobek vám předvedou. I když je v této zemi dost lidí, co v diskontu uvidí na paletě domácí kino neznámé značky: "jé, hele mámo, kino na 999,-- - to bereme!".
Vaše vychvalování spořitelny mi tak trochu připadá vychvalování škodovek: V nejzákladnějším vybavení s řidítky celkem "levná", jede to. Občas vás sice vypeče a musíte do ní cpát kromě peněz za pravidelné prohlídky i jiné peníze. Pokud chcete do důchodu své první zcela nové auto, je to ideální. Když však nejste konzervativní a poohlédnete se po konkureci, budete chtít auto s volantem, ne 3 válcem, klima, airbagy a ABS, tak zjistíte, že Fabie se vám vyšplhá i na půl melounu, za které získáte auto značky s pověstí, velikostí, kvalitou o třídu výše, než je škodovka. A nemyslím tím lacinější asijskou výrobu. Pokud auto nevybouráte, ceny dílů vás až tolik nemusí vzrušovat, protože tolik neodchází opotřebením jako na škodovce. A když máte auto pojištěné, není si třeba lámat hlavu ani s havárkou (kromě pokuty a bodového systému). Spousta lidí ctí národní hrdost, ale když se podíváte, tak spoustu věcí (i např. na u nás vyráběné karosérii) co bychom dovedli vyrobit u nás za pakatel, je z dovozu. Gumička do brzd mající hodnotu pětikoruny stojí bez desetníku stovku, přesto že je vyrobená třeba u nás a do německa dovezená, aby tam na ni přilepili štítek "made in germany" a vezli zpátky do Čech. Když tohle dělávali komunisti, nazývalo se to tureckým hospodářstvím. Taky jsem nemohl nechat na škodovky dopustit, než jsem zjistil, co je to za pekelně drahý sráč. Národní hrdost šla stranou. Nakazil jsem půlku příbuzenstva a ti mi dneska děkují, že od okřídleného čípku utekli. Jak jsme časem zjistili, i na dovozové značce jsou věci vyrobené v ČR - např. pneu Continental.
Pro pana H: aby se pracovnicím v černých lesích neudělalo černo před očima díky formuláři "Výpověď z pracovního poměru". Mnohdy se totiž stane (a to nejen ve spořitelně), že dobře míněná pochvala se obrátí proti chválenému, protože nedodržel pracovní směrnice a nad něčím třeba přimhouřil oko, snažil se prostě klientovi vyjít vstříc. Pár bývalých spořitelních zaměstnanců, co neleštili kliky, nelezli šéfům do prd*le a dovolili si říci občas svůj velice často správný názor, znám. Když slyším, co vypráví, divím se, jak takový bordel může fungovat a ještě se pyšnit takovým ziskem. Odvolávám, co jsem nařídil, nařizuji, co jsem odvolal a odvolávám, co jsem odvolal = toto je styl řízení v ČS. Měl jste navíc štěstí, že měli otevřeno a že vše fungovalo. Bohužel, bylo dost případů (hlavně ve spořitelně a proběhlo to i TV), kdy nějaký podvodník vybral či převedl neoprávěně z cizího účtu nemalé peníze. I když se prokázala nevina majitele účtu (posvětila to Policie i finanční arbitr), K. Gajdúšková coby mluvčí ČS trvala na tom, že spořitelna je v tom nevinně a nějaké plácání policie či arbitra není pro tento ústav rozhodující a že si vypracují nebo nechají vypracovat (klienti to pak ucítí jistě na poplatcích) svoji analýzu (která samozřejmě dá za pravdu Spořitelně).
Růst zisků spořitelny neodpovídá růstu ekonomiky a již vůbec ne životní úrovni v této republice. Pokud by takto nemravně vykořisťovali pekaři, zdravotnický personál, zemědělci, kam bychom asi tak přišli? Houska za stovku, kilo masa za litr, litr mléka jako litr benzínu (někde ve světě to tak je, ale zas jsme u toho násobku mzdy). Je zajímavé, že někdo v tomto státě může beztrestně parazitovat na těch druhých a u někoho je to naopak minimálně nemravné.
"Kolik potřebují ve FN Motol na opravy? Kolik nových Motolí by se z jejich nemravného zisku dalo postavit? Nejde samozřejmě jen o Motol, takových subjektů se najde v naší republice mnoho. A z pohledu běžného občana: co je důležitější: nemocnice vracející zdraví a beroucí "klienty" hrobníkům z lopaty nebo peněžní ústav odírající zbídačené občany?"
- nebýt zisků soukromých subjektů, které podnikají u nás právě za účelem dosažení zisku, nevybral by stát daně ani na současný provoz nemocnic. Nemluvě o tom, že svou nečinností (či činností posledního ministra zdravotnictví) v sektoru zdravotnictví zbídačený stav zdravotnictví způsobuje, místo aby ho řešil.
Á - rejpal Radek přispěl svojí chytrostí do mlýna. Chybí ještě Phil a Jezevec.
Jestli vám není známo, tak podnikající soukromé subjekty dělají vše pro to, aby toho co nejvíc utopily v nákladech a státu daly na daních PRD.
Kdyby stát banky neprodával (ale i jiné lukrativní podniky) a jen dokázal, že hospodařit se v nich dá beze ztrát, mohlo být pro občany levněji a peníze by zůstaly tady, netekly by do ciziny. To by ale museli být nejdříve pozavíráni manažeři z OF a ODS, kteří museli dokázat, že bez zahraniční to u nás zkrátka nepůjde...
"Kdyby stát banky neprodával (ale i jiné lukrativní podniky) a jen dokázal, že hospodařit se v nich dá beze ztrát, mohlo být pro občany levněji a peníze by zůstaly tady, netekly by do ciziny."
- v tomto s vámi souhlasím. Bohužel stát pouze dokázal, že hospodařit neumí, a proto je lepší, když se o to nesnaží.
"Bohužel stát pouze dokázal, že hospodařit neumí, a proto je lepší, když se o to nesnaží." - stát opravdu hospodařit neumí, a ani to nedělá, hospodaří za něj naprosto konkrétní lidi. A víte, co je zvláštní? Že ty lidi, kteří s majetkem státu hospodaří, nejsou žádní chudáci... Takže ne že by neuměli hospodařit, ale že s tím majetkem hospodaří ve vlastní prospěch, ne?
Nemusíš mít vždycky pravdu. Samozřejmě, že existuje nemálo managerů, kteří hrabou především pro sebe, ale o těch teď mluvit nebudu, protože de facto to nejsou manageři ale podvodníci a zloději.
Pokud se týká státních podniků ve světě, platí pro ně to, že opravdu kvalitní vedení si nemohou dovolit právě z toho důvodu, že jsou v majetku státu, tudíž je ovlivňují politici a ti prostě od přírody nemají rádi, pokud pod jejich "vedením" pracují lidé schopnější a nedejbože i špičkově placení.
Šéf takového státem vlastněného podniku potom musí skládat účty lidem, kteří jsou zvyklí od svých voličů, že razantní opatření, která sice mohou přinést velké ekonomické úspěchy, ale zároveń budou mít třeba dopad do zaměstnanosti, nenajdou opravdovou podporu. Holt jsme jen lidé a košile je nám bližší než kabát.
Konkrétním příkladem jsou České dráhy - fakticky jim šéfují odbory a vzhledem k rozsahu dopadu jejich případné stávky vláda jako exekutivní orgán státu nikdy nebude tvrdě stát za vedením, které by z nich snad chtělo udělat efektivně fungující organizaci, která by se však musel zbavit možná desetiny, ale možná i třetiny přebytečných zaměstnanců. Třebas by to na vyplacených podporách a sociálních dávkách stálo suma sumárum (říkám to pouze pro příklad, proto platí to možná ano možná ne) méně než na dotacích, které stát do ČD hrne, ale politicky by to bylo jen sotva průchodné.
... tak podnikající soukromé subjekty dělají vše pro to, aby toho co nejvíce utopily v níkladech a státu daly na daních PRD. - Kámo, neznám tvé ekonomické vzdělání, ale kdybys ho měl jen trochu na výši, tak bys tohle v souvislosti s bankami nemohl vypustit z klávesnice. Jestliže má a.s. čistý(!) zisk osm nebo deset miliard, potom dvě až tři miliardy odvedla na dani ze zisku právnických osob státu. A co se týče nákladů, potom se pečlivě podívej do výročních zpráv bank, jak je to s vývojem celkových nákladů v porovnání předchozími léty.
A co už bylo snad dostatečně prokázáno nejen v ČR, ale fakticky kdekoliv na světě a i v nejrůznějších státních a politických zřízeních, je skutečnost, že státy jsou mizernými hospodáři. To už je opravdu velký zázrak, když je majoritním vlastníkem nějaké úspěšné společnosti stát, pokud si odmyslím společnosti typu ČEZ, které jsou fakticky monopolní a nemusejí tedy prokazovat svou úspěšnost ve srovnání s konkurencí.
A jéje. Tak takovému všeobjímajícímu slohovému cvičení plnému hlubokých "jedině správných" myšlenek říkám: Vy všichni jste blázni, jen já jsem letadlo!!
Konkrétně: Spořitelna je jen špatná a kdo s ní má dobrou zkušenost je určitě trouba.
Škodovky jsou vraky a když si je někdo kupuje, tak to je úplný magor, který neumí počítat do deseti. Atp.
Docela by mě zajímalo v jaké oblasti pracují výše zapojení diskutující.
Z uvedeného by se dalo usuzovat, že podnikají nebo jsou zaměstnanci jen firem, které vše dělají správně, vytváří nejdokonalejší výrobky, zisk zásadně žádný nevytváří, své služby poskytují jen za cenu vlastních nákladů, popř. je dotují ze svého a proto nemají potřebu již cokoliv zlepšovat.
TO (neregistrovaný) <nen (zavináč) neni (tečka) com> - nediskutovals na http://www.mesec.cz/clanky/kdyz-klient-smrdi/nazory/ - Když klient "smrdí", kde byla napadána ČS a tys obhajoval nošení kvádra v bankách, i když nepracuješ přímo v ČS, ale v jiném ústavu a také svícení aut ve dne?
S tvým názorem, že kdo si koupí škodofku, je magor, lze jedině souhlasit. Přirovnal bych to k tomu, že někdo má rád vychrtlé anorektičky bulimičky s chomáčem dredů v podpaží i tam dole. Kdybysis přečet studii, komu jsou škodofky určeny a kdo si je kupuje, asi by ses nad sebou zamyslil a tuhle značku by sisi nekoupil, protože bys řekl, do téhle skupiny lidí já určitě patřit nechci.
Vzhledem k tomu, že moje nynější přítelkyně ve Spořitelně pracuje, dá se vcelku souhlasit i s tvrzením, že kdo je se spořitelnou spokojen, je taky trouba. Jak už tady někdo napsal " ... je oškubat sjednáním nového produktu klienta tak, aby ještě za to poděkoval a cítil se být skvěle obsloužen" - je to plně vystihující. Když tady četla ty postřehy, tak ji připadalo, že jde o únik informací z auditu, kam se nejen tyto informace dostávají a se kterými jsou zaměstnanci seznamováni jako s někdy odstrašujícím případem, někdy zase jako s návodem, jak na klienta.
A pro AEPOE (neregistrovaný) vzkaz: kdybys viděl do nákladů spořky, asi by ses nestačil divit, jak se snižují: to jeden rok se rozprodávají nemovitosti, další rok se udělají normativy na mikrovlnky a lednice s tím, že na oddělení chybí půl člověka, aby tam mohly být dvě ledničky, tak se pro jistotu prodají obě a místo nich se tam dá nějaká snad ze sběrného recyklačního dvora vysloužilé historické techniky, pak se rozprodá vozový park, přelévá se majetek mezi jednotlivými dceřinkami - prostě vytlouká se klín klínem. Ale vše prochází, hlavně papír snese všechno. Jestli se takto "hospodaří" i v jiných podnicích, tak potěš pánbůh. Za minulého režimu se to nazývalo tureckým hospodařením, jak se tady na Měšci někdo zmínil.
Co se týče hospodaření státu - nelze všechno jen tvrdě přepočítávat na zisk. Důležitá je i spokojenost lidí. Vezměte si třeba zdravotnictví a snahu pravice vytvořit tam soukromé zdravotnické subjekty za účelem zisku: v takovém zařízení se dnes dělají hlavně lukrativní výkony, personálu mimo špičkové pozice se moc neplatí, aby o to víc zbylo na managment. Když si pacient stěžuje, tak si může jít klidně jinam. Jelikož doktoři drží při sobě (tak jako třeba policajti, ale i bankovní úřednící atd. atd.), tak se ani navzájem nepotopí při nějaké botě, pokud do toho nezačne šťourat Nova nebo jiná média. Ve spořitelně lidi taky nadávají, ale nic se nemění. Výlevy nespokojenosti se cestou nahoru poupravují tak, aby p. Stack dostal na stůl jen samou chválu. Pokud se někdo z vedení vypraví někam do terénu, je dostatečně znám, natírá se i tráva na zeleno, jak bývalo kdysi zvykem na vojně. No a druhá skupina klientů - to je ta, co se nechá oškubat, ale stačí se na klienta hezky pousmát a zapapouškovat "Co pro vás mohu udělat" a přitom si o něm myslet, jaký je to kretén. Důležité ale je, aby klient zůstal, nepláchl ke konkurecni a nechal se dál škubat na poplatcích a uzavíral nové a nové produkty, tak výhodné (ale většinou jen pro jednu stranu - pro banku)!
Tak mi vysvětli, co tady vlastně ještě děláš? Proč už dávno nebydlíš někde daleko nebo třeba blízko, ale hlavně za hranicema tohohle děsivýho státu, kde je špatný nejspíš úplně všechno?
K těm autům - jaký je rozdíl mezi Seatem, Škodovkou a Volkswagenem? Proč ti hloupí angláni dokázali Octavii zvolit i autem roku dvakrát po sobě?
A zase k bankám - Náklady jednoznačně ovlivňují prodeje nemovitostí a převody mezi dceřinnými společnostmi. Jo a taky je důležitá recyklace toaletního papíru. Nepleť si pojmy. Náklady a provozní zisk jsou si trochu vzdálené položky.
No a ať žijou neziskové peněžní ústavy, které poskytují služby zdarma a vlastně ani nepodnikají pro zisk.
Přesně tohle se dalo čekat - jak někdo nesouhlasí s Philem, Radkem, Jezevcem, nově i AEPOE, tak je vyhnán pryč. Tomu říkám demokracie.
Mimochodem, známá operka přijela nyní do Čech na dovču - Octávky ve VB označují slovem shit - nejsou tam v oblibě. Nejvíce se tam na nich sero* klimatizace. Hold levné auto z východu. žeŠkody byly zvoleny autem roku? Uplatit se dá ledascos. Ale nepamatuji si, že by někdy škodovka vyhrála, Snad v nějakém regionálním kole, jako u nás, kde propadlo jiné auto světové značky, které ale jinak zvítězilo ve zbytku světa.
Kdopak tady koho vyhání? Pokud vím, tak já, Jezevec, Phil i Aepoe se jen ptáme, proč se stěžovatel nepřestěhuje, když je tady tak nespokojený a závidí lidem, kteří žijí jinde nebo podnikají ;-).
Aktuální žebříček oblíbenosti malých rodinných automobilů magazínu WhatCar.
A ve Finsku to taky uplatili? Asi jo, když tam loni s Octavií taky vyhráli.
Jo a jestli si myslíš, že máš patent na rozum, prosím. Nějak mi připomínáš čecháčka, co vyrazil dvakrát za život k do zahraničí (k Balatonu a do Tater), ale má dojem, že sežral všechnu moudrost a nikdo než on sám nemůže mít pravdu a ten správný zdravý názor.
No a mimochodem, já tě nikam nevyháním, naopak se ptát, proč jsi ze státu, kde je všechno to nejhorší na světě už dávno neemigroval sám. Co třeba Severní Korea, tam taky vládne jediná pravda, tak by se ti tam mohlo líbit?
A ještě něco: Proč neodpovídáš konkrétně. Podle mého názoru (a přesvědč mě, že je špatný) jsem tě už výše usvědčil z neznalosti, tak proč to se to nesnažíš uvést na pravou míru?
"Proč už dávno nebydlíš někde daleko nebo třeba blízko, ale hlavně za hranicema tohohle děsivýho státu" =================to není vyhánění? Budeš asi pěknej magor Aepoe!
Ten odkaz, co si uvedl, má koncovku .com. Pod touto koncovkou jsou něco komerčního, tzn., že s nějakou nezávislostí to asi nemá moc společného. Takže to bude nejspíš nějaká komerční prezentace místního prodejce Škodovek, né?
Jinak co jezdím do Německa, tam vidím, co je to za magory, kdo si škodovku tam koupí. Určitě to nejsou úspěšní lidi, ti by tam s takovou sockou nejezdili = ŠKODA - levný šunt z východu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"Proč už dávno nebydlíš někde daleko nebo třeba blízko, ale hlavně za hranicema tohohle děsivýho státu" - Typická ukázka, jak vypadá manipulace. Stačí vynechat "?" na konci a z tázací věty je rázem věta úplně jiná. Obviňovat z úmyslu a nebo dokonce z neznalosti, se mi nechce a už vůbec se nebudu snižovat na tvou úroveň vulgárních oslovení, tak věřím, že jsi to jen přehlídl a nebo prostě nechápeš význam tohohle znaku "?".
Já osobně se domnívám, že jestli na konci věty je nebo není otazník, je celkem jedno, ale v každém případě to vyznívá tak, že toho člověka, co tady poukazuje na něco, s čím ty nesouhlasíš nebo si dovolil mít jiný názor než ty, že ho opravdu vyjazuješ. Kdo nejde se mnou, jde proti nám.
A proč si ty internetové stránky nepřeložil rovnou, proč čekáš až tě někdo poprosí? Já mám sice překladač internetových stránek, ale trvalo to tak strašně dlouho, že jsem operaci zrušil. Podle tebe je asi každý, kdo neumí anglicky, debil, i kdyžs to přímo nenapsal.... Nezapomeň, že do 89. se tady učilo hlavně rusky a této řeči nerozumí (stejně jako třeba slovenčině) zase dost mladších, a taky je nikdo neponižuje poznámkami typu "neumí ..." Na rozdíl od slovenčiny či ruštiny (jsou slovanské, příbuzné jazyky a dá se jim porozumět, když člověk umí česky) angličtina slovanský jazyk není a kromě počítačových výrazů ji mnoho lidí nepotřebuje k životu. Je mi jasné, že ty budeš umět anglicky, rusky, slovensky, španělsky, italsky, francouzsky, německy ...
Takže prosím, uveď tady překlad výše zmiňovaných www. stránek !!!
Sorry, že si to bereš osobně, ale jestli mě někdo nazve magorem, protože já s ním nesouhlasím, potom s ním nebudu jednat v rukavičkách.
K tomu překladu: Jde o stránky motoristického magazínu, tudíž by bylo dost náročné je smysluplně překládat, ovšem i minimální znalost angličtiny by měla každému stači k pochopení smyslu nějakého hodnotícího žebříčku. Přispěvatel se však evidentně ani neobtěžoval je shlédnout a pouze dle koncovky hloupně odsoudil uvedené hodnocení jako fakticky uplacené.
U věty samozřejmě nezáleží pouze na interpnkčním znaménku na jejím konci, ale především na kontextu. Myslím, že z mého textu dostatečně vyplývá ponejvíc podiv nad přístupem, který hluboce nenávidím a fakticky jím opovrhuji a to je takový, kdy odsuzující kritika není podložena skutečnou znalostí a dostatečnými důkazy, ale jen domněnkami a prohlášeními "můj známý mi vyprávěl...".
Tudíž se ptám, jak se slučuje s přesvědčením pisatele zůstávat v tomto státě, kde se vyrábějí nejhorší auta, banky tady nejvíce obírají klienty, abych zůstával u témat, ale jsem přesvědčený, že kdybychom se bavili o jakémkoliv tématu, vždycky bycho došli ke stejnému výsledku - tady je to nejhorší, celý svět to ví, jen 9.999.999 pitomců v tomhle státě ne.
PS: Mluvím rusky ze školy, mizerně německy a nic moc anglicky.
Odbočím trochu od šiditelny, ale: připadá mi, že někteří pisatelé jsou zarputilými zatrpkými majiteli nebo zastánci nebo obé dohromady škodovek a kdo o nich prohlásí něco nechvalného, je hlupák, který neumí řeči, nedá na jinak "dobrou" pověst ve zbytku světa. Jak za minulého režimu, kdy jste si udělali vtip a nebo něco charakteristického prohlásili o Trabantech a jejich majitelé (někteří se tomu zasmáli nebo přikývli na souhlas) běželi na Stasi (v NDR) nebo u nás na V.B vás nabonzovat, že opovrhujete socialismem a jste jeho úhlavním nepřítelem.
Obdobně se to bohužel děje dnes. Nesnesou jakýkoliv negativní názor. Zažil jsem už dost lidí, kteří nedali na škodovky dopustit. Pak přešli na něco lepšího a dnes už by zpátky na škodovku nešli. Zajímavé je, že obráceně jsem to ještě nezažil - aby lidi přešli z pořádného auta na škodovku (kromě případů dovezeného šrotu ze západu, který je furt se*e a koupí nové škodovky si ten dotyčný připadá jak v ráji). Samozřejmě, najdou se rejpalové typu jezevec, Phil, Radek, AoAPEn nebo jak zní přesně jejich přezdívky, kteří nesouhlasí vždy a se vším, ale vy dotyční sem už prosím nepište!
V minulosti Fiat nebo Alfa Romeo sklidili taky mnoho uznání a titulů (vč. Auta roku). Itálie je profláklá svojí nekvalitní produkcí (nejen aut). A přesto, že u některých modelů dávají výbavu, která je jinde jen na přání a za tučný příplatek a i jinak se podbízejí, nikdo normální tyhle sr*če nechce a své pověsti nekvalitního auta se nezbaví, i kdyby se rozkrájeli. A to samé je se zn. škoda - laciné (jak pro koho), podbízivé druhořadé auto z východu.
A víte, jak vybavená škodovka jde k nám a jak do ciziny? Namítnete, že je to věc konkrétního trhu. Ale já ( a nejen já) bych si raději koupil auto ve standardu v plné výbavě za 300 tisíc, než auto také ve standardu, ale očesané o vše možné včetně krytu čelní schránky a chybějící žárovky za 30 Kč v kufru za 299 tisíc... To jen pro názornost, rejpalové namítnou, že Fabie Junior bez přední schránky nestojí 299, ale 220 (možná), jestli se ještě dělá ...
Soudruhu, nechtěl jsem na tvůj z velké části demagogický příspěvek (můj osobní názor, nechci ho nikomu podsouvat, jen ho svobodně vyjadřuji, jako ty svůj) reagovat, ale tvé zcela nedemokratické prohlášení "Samozřejmě, najdou se rejpalové typu jezevec, Phil, Radek, AoAPEn nebo jak zní přesně jejich přezdívky, kteří nesouhlasí vždy a se vším, ale vy dotyční sem už prosím nepište!", které mi navíc podsouvá, co jsem nikdy neřekl ani nenapsal, mě přimělo k opaku.
Osobně se Škodovek nezastávám, nevyužívám ji, jen s nostalgií vzpomínám na svou první 120ku.
Než mi příště zase něco podstrčíš, tak si prosím tě nejdřív přečti, co píšu. Mám pocit (opět osobní dojem), že protože nesouhlasíš s mým názorem, zařadil jsi mě do jakési kategorie "nepřítel lidu" či "osobní nepřítel" a musím mít jiný názor než ty ve všech oblastech.
pane soudruhu radku, jděte s těmi svými bláboly někam. Jestli takto uvažují všichni, co se považují za chytré jako vy (i když jste to možná přímo nenepsal, ale dáváte to patřičně najevo) a ti, co mají odlišný názor, jsou předem odsouzeni jako nenormální (i když jste to také možná přímo nenapsal, ale z vašich kidů to jasně vyplývá), tak se nedivíme, že republika je tam kde je a svět nás považuje za rozvojovou zemi, kde lidi lezou po stromech a bydlí v jeskyních.
Kupte si 120ku nebo na ni vzpomínejte. Mimochodem, v blízkosti výrobce škodovek jsou Kosmonosy, dnes myslím součást M.B. Jestli víte, co tam je (pro Pražáky obdoba Bohnic), tak se tam jeďte někdy podívat. Budou z vás mít radost. To abych vás naprudil, že i jiní mají jiné názory než máte vy.
Přečti si po sobě ještě jednou svůj text a pak se, prosím pokus maximálně objektivně sám pro sebe ohodnotit jeho kvalitu, co do obsahu myšlenky a k tomu si udělej obrázek, co by sis asi o takovém pisateli pomyslel, kdybys to nebyl ty sám. Domnívám se, že nemůžeš dojít k příliš lichotivému výsledku.
Stručně: Plácáš nesmysly schovávaje se za malichernou při o kvalitě či nekvalitě produkce automobilů v Čechách, aniž bys svá slova byl schopen podložit skutečnými relevantními důkazy (v to nepočítám hospodské řeči a kecy mezi známými).
Kdybych nepřešel přes wartburga, opla kadeta, felicii 1,6, fungl novou mazdu 626, forda mondeo s 50-ti tisíci na tachometru až k podobně ojeté octavii s opravdu povedeným motorem 1,9 TDi od koncernu Volkswagen, potom bych snad nemohl mít nejmenší právo tvrdit, že mám s čím srovnávat, ale co do užitných vlastností a komfortu jízdy po všech druzích silnic, hospodárnosti a především spolehlivosti nemá za posledních 100tis.km ta opovrhovaná škodovka v předcházejících autech konkurenci.
Nevím, na které úrovni škodovek jsi zakrněl, ale podle řečí bych to tipoval tak na favorita, hit komunistického vývoje automobilismu v ČSSR.
(jestli ti teda není 21, výrobu favoritů už nepamatuješ, ale byl jsi už dvakrát ve Skotsku na brigádě, takže ti svět leží u nohou)
A nezapomeň, že jsem magor, když se mi nelíbí, že se mnou nesouhlasíš. Uleví se ti a ostatní budou vědět přesně, kdo seděl u klávesnice.
Tak mi tady připadá, že AEOPE, jezevec, Phil nebo Radek jsou jednou osobou píšící pod různými přezdívkami. Co vypustí z rukou do klávesnice, to jsou výplody chorých mozků, že to tak s prominutím musím nazvat. A jak tak koukám, není to názor jen můj, ale i řady ostatních a nejen u tohoto článku, ale i u ostatních příspěvků na Měšci.
jen tak mimochodem, dieselovou natož škodovkou bych moc nemachrovala. Naftové motory VW jsou všeobecně hlučné, když někdo jede po pěší zóně, tak na něj lidi volají, ať s tím traktorem Zetorem jede na pole, tady nemá co dělat... Co vím, tak motoristický svět daleko více uznává francouzské nafťáky s Common Rail, ne čerpadlo-tryska. A škodovky jako takové, ať na naftu, benzín či ruční pohon: žádná sláva: konzervativní značka pro fotříky s pupkem, s čepicí a s kartonem vajec na zadním platě.
V práci musím používat fabii a ochcávku, ale to je tedy síla. Nepohodlné, brzy mne bolí záda, ať řídím nebo se vezu vzadu. O estetické úrovni raději pomlčet - laciné tvrdé plasty, na kterých nehtem uděláte vryp nebo si nehet zlomíte. Ve fabii nejen mně připadá míň místa a jet na služebku v 5 - za trest. Máme ještě jednu dlouhou Felicii a lidi se o ní perou, když mají jet někam dál než na 20 km. Nemá sice posilovač řízení, takže pro ženskou parkovací manévry jsou obtížnější, ale jinak je zdařilejší. A ta palubní deska - u Felicie si trochu pohráli s jejím designem, kdežto u Fabie a ochcávky hrůza, děs a běs ... A nesmíme zapomenout na typický nedostatek místa na zadních sedadlech u ochcávky předchozí generace. Pochybuji, že máte ochcávku jetou s 50 tisíci km už tu novou, takže na vašem místě bych cosi o komfortu a užitných vlastnostech přííliš netroubila. Ve výčtu negativ by se dalo pokračovat asi do nekonečna, i když se samozřejmě najdou i klady....