Podle mě na tom není nic divného. Většina z těch, kdo chtěl a mohl odejít to už udělala. Dá se sice čekat, že tu bude skupina, pro které to bude poslední kapka, a odejdou, ale těch bude jen málo. Jejich ztrátu vyšší poplatky bohatě převáží. Takže se jedná o zcela racionální rozhodnutí.
Tedy v perspektivě několika roků. dlouhodobě to firmu zabíjí, jakou si budují pověst. Jenže dnešní management není hodnocen za dlouhodobé, ale za krátkodobé výsledky.
Vzhledem k tomu, ze mi dali ucet bez jakychkoliv poplatku, tak mam u nich ucet stale a vyprosuji si abyste me oznacoval za idiota... ;-) Ale jinak rozumim, cenikove ceny uctu jsou masakr a dnes jiz neni moc duvod u nich zustavat co se sluzeb tyce, protoze male banky jsou v necem i lepsi (napr. to, ze bankovni aplikaci nelze pouzivat na vice zarizenich je celkem smutne a dost lidi take cekalo na aplikaci pro wm a tu CS take skrecovala...)
Nikoliv, stacilo zajit na pobocku a rict jim, ze chci ty a ty sluzby a ze je chci zadarmo jinak, ze odchazim. Ale rozhodne neni pravidlem, ze to daji kazdemu. Podle pracovnice se kterou jsem to resil o tom rozhoduje manager pobocky. Me dali 100% slevu na 3 roky. Tezko rici podle ceho se rozhoduji komu slevu daji a komu ne, jestli podle toho kolik chodi na ucet (me na tento ucet cca 25tis/mesic), nebo podle toho jak velkeho holuba zrovna manager vystoura z nosu...
No ono to bude asi o tom, že 7000,- už je dost vysoko. A když je nesplníte, tak smolík pacholík, pokutička. U mne osobně jsou měsíce, kdy na kartě protočím několikanásobek, ale pak (třeba po Vánocích), kdy těch 7000,- neudělám (jídla zbylo dost, dárky všichni dostali,..), Někdo zase preferuje na nákupy kartou různé bonusové kreditky jiných společností. Takže buď protočíte 7000,- u ČS a máte účet zdarma, nebo ho máte zdarma jinde a ještě třeba na Citilife připsáno 200 Kč. Ročně už je to slušná sumička, co zůstala doma. Navíc u ČS máte další poplatečky za další služby, jako kontokorent (jiné účty je mají v ceně paušálu, iÚčet ne), další karty v rodině,.... Není zdarma jako zdarma.
A to je důvod proč ještě stále žijí - Vy se necháte chytit na (pouhé) 3 roky zdarma, což banku tak nebolí, ale necháte jí veškeré peníze, budete používat jejich platební karty (= zisk pro banku) a možná se chytíte i na nějaký úvěrový produkt (= ještě větší zisk pro banku), místo toho, abyste u ČS sbalil krám a šel tam, kde je to skutečně zadarmo.
"Kdyz u nich zustava jen ten i...t
Proc maji nejvice klientu? :-)" - no a v cem si to odporuje ???
jinak pro ty co maji kratkou pamet, ne pro idi*ty co u nich stale plati , protoze ti si to spocitat nedovedou pripominam, ze svým majitelům banka přinesla cisty zis přesně 15 590 000 000 korun za rok 2013 coz je o 6,2% mene, nez se ji povedlo uloupit o rok drive, je jasne ze s tak minimalnim ziskem se nemuze spokojit a proto je tem ******* musi zvednout :)
To jsem jako idiot i já, která bydlím v malém městě,účet mám jen kvůli platbám a pozor, umím číst, psát, počítat a dokonce pracovat i s notebookem a mám internetbanking? Dokážu platit kartou, ale jelikož bydlím na malém městě, jsou tady 2 bankomaty (ČS a KB). Takže, když zaplatím poplatky u ČS za měsíc = tak se buď tyto poplatky vyrovnají danou hodnotou za přepravu k bankomatu dané banky (zdarma vedení účtu) mimo moje bydliště nebo se vyrovnají poplatku, který zaplatím za výběr u jiných bankomatů, které jsou nekřestansky vysoké. Raději poraďte, jak si to nechat ořezat u ČS tak, aby člověk platil co nejméně (mám pouze příchozí a odchozí trvalou platbu,nabíjení kreditu). Dík
Přejděte jinam a máte klid. Jedna banka, co bývala kdysi záložna, Vám dá účet zdarma a za každé utracené 4000 kartou výběr v jakémkoliv bankomatu zdarma. Klidně Vašeho oblíbeného bankomatu ČS. Karty zdarma, max. za jednorázový poplatek, transakce zdarma, atd. Prostě měsíčně 0. Stačí tou kartou platit nákupy a nemít potřebu vybírat z bankomatu stokoruny. Jiné malé banky mají určitě vhodnou alternativu.Číst umíte, Měšec znáte, takže srovnání kont tu taky najdete. Unicredit už tu někdo zmínil, Airbank,.... Smlouvy lze i kurýrem, takže na pobočku nemusíte.
V Česku nějaká smysluplná hromadná protestní akce?
Nemožné.
Za chvíli tu typicky česky začnou vyskakovat týpky s výkřiky já mám u nich účet zdarma. Ale už je vůbec nenapadne, že jiní ne, přece se nebudou zajímat o ostatní. Také je nenapadne, že tím přistoupením na ten bezplatný účet zlodějskou poplatkovou politiku rakouské Sparkasse podporují.
Mně ten jejich bezplatný účet nabídli také, na 2 roky - a já: Co bude po dvou letech? Pokrčení ramen.
Aha - takže mBank, Zuno, Airbank, Ing - minimálně u těchto bank či jejich kombinace nemusíte zaplatit nikdy ani korunu - já bance nedal nic od roku 2008, ani kačku.
Ale to snad ne... :-) Vy vytýkáte těm co u ČS zůstali, protože u ní mají účet zdarma to, že nejsou solidární s ostatními, kteří ten účet zdarma nedostali? To snad nemyslíte vážně... A to jestli Vám vadí to, že zisky odchází do zahraničí, to mě také samozřejmě vadí (tímto bych mohl být rovnou označen za komunistu), ale tak je to v tomto státě se vším (operátoři, automobilky, energie a dokonce i základní věci jako voda/vodovody což je do nebe volající...). A ke které bance bych měl přestoupit, pokud bych chtěl, aby zisky zůstali v republice? Možná FIO? Kdo ví jestli... Běžné účty mám u několika bank, konkrétně u Air, Equa, Zuno, ale právě např. i u ČS. Ani u jedné neplatím žádné poplatky a každou využívám podle potřeby. Myslím, že je na každém jak se k tomu postaví, ale netřeba někomu spílat. V tomto případě naštěstí ještě platí, že "každý svého štěstí strůjce"... Bohužel ne všude to tak ještě platí, ale to už je jiný případ a zabředli bychom do politické debaty a začali by tu létat pravičácké/levičácké nadávky, což je zbytečné...
Nevytýkám, upozorňuji a vybízím k zamyšlení - to je rozdíl.
O ziscích není žádný spor.
Ale to zamyšlení.
1. "označen za komunistu" - běžný český tunelář každého, kdo upozorní na jeho činnost, označí za komunistu - a český ovčánek na to skáče již 24 let.
2. v jiných zemích by klienti odchody od banky ve velkém množství donutili banku ke změně - v Česku je ten, kdo takový postup navrhne, napadán a dehonestován.
Bylo jsem u ČS již od socializmu. Založil jsem si tam začátkem devadesátých let i běžný účet pro podnikání. Zpočátku i na tomto běžném účtu úroky vysoce překračovaly poplatky. Postupně se to vyrovnávalo, až to dopadlo tak, že úrok byl skoro nulový a poplatky měsíčně cca 400,- Kč. Nakonec jsem šel do důchodu a účet zrušil. I když jsem byl taková léta jejich zákazníkem a v některých letech i s pěkným obratem, nijak mně žádný účet bez poplatků ani nenabízeli a tak jsme se rozloučili.
Když jsem si počátkem 90. let otvíral ve spořitelně podnikatelský účet, tak mi dali na výběr. Buď úrok 0,1% a poplatky, nebo bez úroku a bez poplatků. Rychle jsem si odhadnul, jaké tam asi tak budu mít zůstatky (skoro nic, šlo přivýdělek k zaměstnání) a zvolil druhou variantu.
Jestli jste si opravdu na úroku 0,1% vydělal na poplatky, musel jste být velice úspěšný podnikatel.
Obávám se, že nemáte pravdu - k těm 5 kačkám musíte připočítat poplatek za vedení toho povinného účtu - 60, 90, 120 Kč...
Přítelkyně má (malou) hypotéku u KB - z toho se nejde dostat, kdyby převedla hypo jinam, musí udělat nový odhad, a ten by ji vyšel ještě dráž, než když zůstane.
Splaceni hypotéky u Cs probíhá takto - posledního dne v měsíci inkaso splátka hypotéky a nauctovan poplatek 5 Kc za platbu inkasem, prvního srážka poplatku za vedení hypotečního úvěru 150 samozřejmě opět s poplatkem 5 Kč. Naštěstí dali slevu na úroků i křížem na běžný ucet z duvodu Hypo, takže jsme na tom lehce lip než při splácení z jine banky.Ale na nic jiného ten ucet nepotřebuji.
Divím se všem, co tam ještě zůstali . . . já jsem u Fio už několik let, jsem max. spokojen, vše mám ZDARMA !!! Malý návod - Českou spořitelnu využívám pouze na výběr, kam si na založenou vkladní knížku přeposílám z Fio banky peníze na výběr, když zrovna nejdu do bankomatu. A světe div se, mám kupodivu výběry na přepážce České spořitelny ZDARMA - vkladní knížka se nepovažuje za účet, nenechávám tam nic(pouze udržovací cca 50,- Kč) . . . zatímco poctivý klient, který má u České spořitelny účet a platí jak "mourovatej" by zaplatil za výběr na přepážce cca 65,- Kč ?!?! Už jen toto je k smíchu, či k pláči ? Spoléhají na to, že tam zůstanou důchodci, či lidé z malých měst, kteří by museli někam dojíždět pro peníze a nevyplatí se jim to ?
Vyřešil bych to okamžitě !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Děkuji všem dosavadním a i budoucím klientům ČS za štědré dividendy, které jsou mi již mnoho let po sobě vypláceny. Zrovna minulý týden mi přišel informativní dopis, že po 1.6. zahajují výplatu dividend za minulý rok. Pravda, musel jsem odolávat nesčetným nátlakům na prodej akcií, kdy drobným akcionářům bylo vyhrožováno, že akcie nebudou veřejně obchodovatelné a že tudíž mi budou akcie na dvě věci (nebo snad 2 deci?). Z kupónovky měla města a obce v držení velké množství akcií, těch se ale musely zbavit, co by z nich dnes měly výnosů ... Většinu akcií dnes drží mateřská rakouská Erste, zisky tedy odplouvají do Rakouska, a tak chybí ve zdejší ekonomice.
Co slyším od různých známých, tak jsou spokojeni (časté nefunkčnosti internetového bankovnictví nebo bankomatů je příliš nerozhází), nezajímají je jiné bezpoplatkové produkty u jiných ústavů, případně tvrdí, že žádné poplatky neplatí. Zajímavé, z čeho ta šiditelna generuje tak obrovské zisky ... Přejít jinam ani nechtějí, nejbližší konkurence (místní poštu nepočítám) je vzdálena cca 20 km a i když tam minimálně 1x týdně jedou, stejně nepřestoupí. Návštěva pobočky by sice nemusela být častá (mělo by to stačit pro založení účtu), ale zřejmě někteří tam musí osobně pro nákup dalších "výhodných" spořitelních (či dceřiných) superproduktů a služeb. Chápu, že část ze 7.5 tisícového obyvatelstva našeho města nemá počítač, internet (hlavně opravdu staří důchodci, ti dnešní novodobí už i s těmito věcmi zacházet umí) a tudíž zůstávají, navíc žijí v doměnce, že spořitelna je stále česká, státní, jak kdysi měla v názvu.
Jěště jednou děkuji za dividendy, věřím, že příští rok se situace bude opět opakovat.
To nemusíte být ani z malého města. U nás v Praze na Jižním Městě má ČS tři pobočky. Kdykoliv tam jdete, tak je tam pořád plno lidí a nejsou to jen staříci s vkladními knížkami. Před pobočkou na Chodově, která má otevřeno i v sobotu a neděli a mají polední přestávku do půl druhé je ke konci této přestávky i mnohametrová fronta čekajících. ČS má klientů pořád dost.
jaký jsem MIMOŇ.
Domníval jsem se se, jaký mám přehled o účtech a bankách,
a přitom jsem vůbec nevěděl, ani by mě to ve snu nenapadlo,
že ještě existují banky,
kde se v elektronickém bankovnictví platí za příchozí a odchozí platby.
To mi hlava nepobere, jak někdo může takový účet používat a platit jako mourovatý.
U ČS může opravdu zůstat jen člověk výše popsaný. V lehčím žargonu by se dal nazvat Spořitelnofilem, či člověkem nerozumným... Protože jsem od prvního dne, kdy sem začaly přicházet jiné banky s účty bez poplatků, (a vyzkoušel jsem tři banky) mohu to trochu posoudit. Dnes by mne ČS vyšla na cca 3000kč měsíčně... Bohužel se najdou lidé i firmy, kteří to zkousnou. (a pak zaměstnance lupnou o prémie, aby to utahli..) Já jsem ve Fio s několika účty, a již bych neměnil.
Nezlobte se, ale opravdu je podivné, že nad zvýšením poplatků u ČS se tu nejvíce rozčilují lidi, kteří se tu plácají po ramenou, že už tam roky nejsou. Možná je to proto, že těch pět mega spořitelních klientů nebudou asi všichni idi.ti, jak se tu píše. Možná vědí, že i u spořky můžete mít internetový účet zadarmo (tj. za podobných podmínek jako u malých bank, které mají pár poboček a vše tak musíte řešit po netu). Možná proto, že kdo se o svůj účet ve spořce zajímá, ví, že to jde udělat tak, aby poplatky za příchozí a odchozí platby neplatil (balíčky nebo iúčet). Možná proto, že chtějí být u banky, která má bankomat na každém rohu a vyhovuje jim to. Nezlobte se, ale šíře nabídky nových bank se s těmi starými (které sice nejsou in) nedá srovnat. Přijde vám normální, že Air bank nenabízí k účtu ani tak automatickou věc jako je kontokorent? Ano, můžete si vzít půjčku, ale to je tak všechno. Já bych měl trochu obavu dávat všechny své peníze bance, která je neustále ve ztrátě (a to jsou s výjimkou jedné všechny nové bezpoplatkové banky). Nesmrdí to trochu bankrotem? Jak dlouho si myslíte, že ty ztráty budou vlastníci topit? Pokud někomu vyhovuje mít pět účtů, za které sice nic neplatí, ale taky nic jiného neumí, prosím. Ale možná je jednoduší mít účet jeden, zajímat se o něj a vyjednat si pro něj rozumné podmínky. PS ano, pokud se ptáte, mám účet u ČS:-)
Také jsem u České spořitelny a mohl bych vypisovat důvody proč, ale nebudu to dělat. Jsem tam, platím poplatky (třeba za nic), ale to je moje věc. V hospodě také dávám diškereci a nemusím. V té hospodě mám kamarády, kteří si občas zahrají na automatu (nejsou to závisláci) a něco je to stojí a sami to vědí a nejsou pro mě idioti. A co takoví kuřáci? Ničí si zdraví a ještě si za to platí a jsou to jinčí poplatky než moje stovka u spořky. Prostě kdo má účet zadarmo je génius a ostatní jsou idioti.
Asi je to o tom, že lidi nechtějí vyhazovat peníze z okna, když nemusí. Diškrece číšníkovi je "vděk" za dobré služby a "úplatek" na služby příští. Ke štamgastům se vždy číšník chová jinak. U ČS to zase tak neplatí, pokud nejste jiná liga. I v tom automatu za ty peníze dostanu zábavu. Jenomže zaplatit 7Kč za jeden příkaz když nemusím, to si prostě nevážím svých peněz. Podobně tak za vydání a vedení karty, kdy Visu electron za 200 nahradili automaticky Visou classic za 400. Ročně. Když to posčítáte, tak je to pár set nebo tisíc ročně, co u bezpoplatkové banky ušetříte. Já na to mám, ale raději si zajdu se ženou na večeři, než aby tam šel bankéř z ČS. A argument, že jsou malé banky ve ztrátě? Účetně je každý OSVČ v mínusu a podívejte se jak si žijí. Navíc, na provozním účtu, kde šetřím poplatky, peníze neskladuji, takže když je pár měsíců nebudu mít, nic se nestane. Pak mi je vrátí fond pojištění vkladů.
"Já bych měl trochu obavu dávat všechny své peníze bance, která je neustále ve ztrátě (a to jsou s výjimkou jedné všechny nové bezpoplatkové banky). Nesmrdí to trochu bankrotem? "
A až klekne Spořitelna se svými biliony peněz od klientů a naproti tomu klekne pouze Airbank s neúměrně menším množstvím vkladů ? Na výplatu kterých klientů bude mít snáž ten splavnej fornd pojištění vkladů? Ha?
No, FPV je super, ale pokud budu mit v bance, ktera krachne vsechny sve finance, tak jsem po urcity cas v dost velkych problemech, protoze nebudu mit, za co zit a platit.
Tedy je pak dobre mit ucty minimalne u dvou ustavu a v kazdem prostredky na minimalne mesicni bezny provoz. Pokud uz se rozhodnu pro jeden, pak je bez diskuze lepsi (v nasem soucasnem prostredi) velka a stabilni banka, protoze tam je radove vyssi jistota, ze bude fungovat a do potizi se jen tak nedostane.
Kdo chce rozumět, ten rozumí...
Ale pokud chcete definici, tak
Df1. České banka: "Českou bankou je rozuměna banka nebo pobočka zahraniční banky působící v České republice."
Df2. Velká banka (dle ČNB): "Za velkou banku je považována Česká banka, jejíž bilanční suma přesahuje 250 mld."
Milý Méďo Béďo,
Česká banka je ta která spadá pod dohled ČNB. Jak by to mohlo být jinak? Pohlížet na banku z hlediska vlastnictví akcií nemá smysl, až na jednu (FIO) ji nevlastní osoby s českým občanstvím. Na druhou stranu i taková Česká spořitelna má akcionáře s českým občanstvím.
Jen menší vzorek. Dům, 70 bytů, 70 bytů platí poplatky. Existoval jeden co to platil na poště ale i ten už má myslím účet v bance. A z těch 70 má cca 60 účet hádejte kde? Dám i odpověď - samozřejmě u spořitelny. A to jde o Prahu, sice jsou to důchodci ale net mají všichni a bankomat i pobočky jiných bank mají u nosu. Ale i tak zůstávají.. Jak psal někdo výše - možná je baví klábosit ve frontě u bankomatu. :-) Ty fronty u bankomatu klidně i o 10 lidech (o vánocích 15-20) mě opravdu baví. :-))
Jednoho takoveho duchodce take znam. Ale neni to vykladani si pred bankomatem. Nechce prejit napr. k FIO, protoze to znamena, ze by musel pouzivat online bankovnictiv - a to nechce. Boji se. Pocitacum moc nerozumi, sem tam neco slysi o hackerech a virech a tak ma strach jakkoli platit po internetu nebo pres internet manipulovat s penezi.
Takovi lide nepremysli o pojmech jako je dvoufaktorove overovani apod. Maji strach, nedostatek (novych) vedomosti a tak proste delaji veci tak, jako vzdycky.
No a není to tím, že ČS má mnohem více klientů? Stovky tisíc klientů u nových bank, často ještě kamuflovaných za počtem kont (mBank) versus miliony klientů Spořky? Mimochodem vídávám také fronty i u ČSOB nebo na poště. Ale téměř nikdy u bankomatů KB. A o těch dalších ani nevím. Proč taky, hotovostí neplatím.
A vo tom to je. U některých bezpoplatkových bank je jedno, z jakého bankomatu i zdarma vyberete. Takže můžu mít jinou banku, neplatit poplatky a stoupnout si do frotny u ČS bankomatu, když si chci pokecat. Když čas nemám, vyberu vedle. Jinak ta mrtvá konta mBank jsou ve větší míře i u ČS, KB,... Sám jedno u ČS mám. Ještě chvíli. Dokud byl Bonus program, platil jsem jejich kartou a poplatky se mi tak vracely. Zrušili ho (znevýhodnili a tím zdražili), tak už platím jinou kartou a vydělá na tom jiná, malá banka. Teď už ČS mám jen jako zálohu a kvůli výběrům z bankomatů ERSTE mimo republiku. Proč platit za karty? příjem peněz? výběry? stokoruny za zahraniční platby? A jak je uvedeno v článku, 2Kč příplateček při nákladech 200x nižších? Nechci si připadat jako hejl, kterého někdo oškubává a přitom doma by si to nedovolil.
Ne, to je spis tim, ze CS ma obrovske penale za pouziti cizich bankomatu.
Ja mam napr. RB, ale z jejich bankomatu vybiram dost malo. Neplatim totiz za vyber nic, a to ani v zahranici, takze je mi fuk, ktery bankomat je zrovna nejbliz. Predstava, ze bych musel hledat "ten svuj"... Na to fakt nemam cas a nervy.
Tak dlouho mne sporitelna zvedala poplatky, az jsem se nastval a presel jsem komplet do Evropsko-ruske banky (http://www.erbank.cz). Navic tam krome toho maji celkem zajimave uroceni u terminovanych vkladu....
Takze co dodat ?
Wielen Dank, Erste Sparkassen !!! Tepjer ja gavarju tolko pa russki :-)
Určitě ho zrušit nemůžete? Známý měl u ČS hypotéku a po důkladném pročtení smlouvy dospěl k závěru, že ho nic nenutí mít ten účet po celou dobu trvání hypotéky. Tak ho okamžitě po přiklepnutí hypotéky zrušil. ČS sice namítala něco o nedodržení smlouvy, ale když si to také pořádné přečetli, jejich námitky ustaly.
Ale třeba se od té doby poučili a už to mají naformulované jinak.
Já takové míře poplatkové rezistence, která umožňuje zvýšit příjem z poplatků jejich zvýšením, nerozumím. Buď je to vyvážena nížší cenou jiných produktů (např. nákladů hypotečního úvěru) nebo jinou komparativní výhodou. Ale jakou to opravdu netuším. Měl jsem v ČS účet ještě v době kdy jiná banka pro občany nebyla, po vzniku konkurence jsem odešel za lepšími podmínkami. Účty s nulovými náklady dnes nabízí i KB (pro účastníky stavebního spoření KB) či ČSOB (Poštovní spořitelna), nemluvě o zástupu menších bank. Na druhou stranu gratuluji České spořitelně k věrným klientům, jiné banky takové nemají.
Ve spořitelně jsem nikdy žádného "bankovního poradce" neviděl a nepotkal. Potkal jsem tam - když jsem s nimi ještě měl něco společného - plno obchodníků s deštěm. Jenom ať si zvedají poplatky, mají-li dost hejlů, není to špatná strategie, tedy pro banku... Jinak je mi to putna, předražené nic nepotřebuju.
Pokud v té drahé restauraci bude lepší jídlo anebo alespoň stejné, ale třeba s lepší obsluhou, menší frontou, atd., tak je chození tam naprosto v pořádku a idiot je spíš ten, kdo klienta dražší restaurace takto označí.
Pokud budou při různé ceně služby naprosto stejné, tak je sice návštěva dražší objektivně vzato poněkud nesmyslná, ale pořád není důvod jejího zákazníka jakkoli urážet.
Jenže situace s ČS by se dala přirovnat spíš k situaci, kdy v dražší restauraci bude kvalita jídla a služeb naopak horší a číšník vás více buzeruje - a popravdě v této situaci skutečně chození do ní zavání projevem "ducha mdlého"...
Jsou lidé a není jich málo, co se domnívají, že dražší je lepší a naopak, jsou podezřívaví k tomu, co je zadarmo. Moje babička říkala, nic není zadarmo. Důchodci – klienti ČS, by mladým mohli vyčítat, že nosí drahé značkové oblečení, jehož cena není určitě srovnatelná s kvalitou. Možná znáte to, jak zákazník chce lepší zboží, než je mu nabízeno, prodavač s ním odejde (s tím zbožím) dozadu, vrátí se a nabídne ho s vyšší cenou a zákazník vezme. Já třeba chodím na pivo do jedné hospody a možná bych našel pivnici blíž a s levnějším pivem, a proč, ani nevím, asi setrvačnost. Většina lidí ráda vzpomíná na své dětství a mně v paměti utkvělo: „spořte pravidelně ve státní spořitelně“, kdybychom jednali ve všem a stále racionálně, to bychom snad ani nebyli lidé, ale roboti. Kdo by se třeba oženil?
prosím o radu:
moje babička (78) má účet u ČS, kde platí naprosto nehorázné poplatky. bydlí na vesnici, vlakem se celkem dá zajet do města, kde jsou pobočky a bankomaty ČS, KB, ČSOB a UCB. Kartu babička nepoužívá ani se to učit nechce (problém je i bankomat). Internet nepoužívá, bohužel je její domek v takové díře, že tam nefungují ani mobilní internet t-mobilu/O2.
před pár dny byla babička v ČS s nějakým platebním příkazem, paní u přepážky jí po x-té nutila různé produkty- babička na to, že nic nechce, že se musí poradit s rodinou- paní, že co se musí radit, že mají odborníka na místě, kam ji hned odtáhla- tak dlouho do ní šili, že podepsala převedení všech úspor na nějaký
investiční účet+ příkaz na přeposílání tam půlky důchodu každý měsíc... babička byla tak vystresovaná, že odešla a doma zjistila, že v ČS ani nevyřídila to, kvůli čemu tam šla. na podepsané smlouvě je, že byla řádně poučena o investiční strategii a souhlasí s ní, tak jsem se ptal, jak jí poučili- "já nevím... já tomu nerozumím..."
tak jsem se rozhodl, že ČS opravdu končíme, ale teď nevím, kam jí převést účet atp. aby nemusela moc používat internet (doufám, že ji naučím aspoň s bankomatem), na pobočku menší banky se nedostane. napadla mě mBank, že mají celkem normální cenu za výběr z jakéhokoliv bankomatu a zbytek, že jí budu po internetu klikat já, což taky není ideální (budeme to muset dělat po telefonu a přeposílat ty bezpečnostní potvrzovací sms atd.). napadá Vás někoho něco lepšího?
bohužel ne. pobočka není ani nikde poblíž místa, kam babička jezdí na velký výlet k doktorovi tak jednou za měsíc. všechno bych jí zařídil, ale, aby si nemohla ani vybrat hotovost, je takový blbý, když si zakládá na tom, jak je samostatná (což je velice dobře, že je aktivní a o něco se snaží...).
No tak ať si nechá posílat důchod hotově a je to ne? Všechny pravidelné platby dejte na SIPO (za složenku zaplatí 1x, ale to přežije). A má klid. Důchodci nic dalšího nepotřebují a jestli náhodou 1-2x měsíčně, tak to za ni zaplaťte a ona Vám dá hotovost. Jí je přeci jedno, jestli dá složenku Vám, nebo úřednici v bance.
Celá tato diskuse by asi nevznikla, kdyby zdražila např. mBank/FIO/.... Jenomže ČS je historicky dinosaurus, který těží z toho, že zdědil klienty díky komunistickému monopolu. Nadávají na něj hlavně ti co odešli, protože procitli a zjistili, že jsou bankou odrbávání. A popuzuje to hlavně proto, že víme, že tam zůstaly ty naše babičky, které prostě karty ani internet mít nebudou (a je to dobře) a ČS je natvrdo obírá. Obírá je i pošta, kde výběr v hotovosti je taky šílenost, ale tam jich není tolik těch babiček. Pro ně je bohužel alternativa jen ta hotovost, což už dnes ne vždy jde.
V tom případě ji nebude odrbávat Spořka, ale zaplatí poplatek státu. Protože důchod na účet je zdarma, ale v hotovosti je na poplatek. Nehledě na to, že do ruky stejně nedostane peníze, ale složenku, se kterou musí pro peníze na poštu. Nejlepší variantou je proto podle mne účet a Vkladní knížka (a u obojího by měl být někdo z rodiny jako disponent, protože kdyby se babička dostala třeba do nemocnice, tak by se k penězům nedostala).
A na to spořitelna sází, že má pobočku v každém městečku. V Praze má dokonce i pobočky otevřené i v sobotu a neděli. A starší lidé, kteří nevěří počítačům, si raději zajdou na pobočku a vyřizují si záležitosti osobně. A někteří mladí, kteří mají účet jen na posílání výplaty, jeden, dva příkazy měsíčně a výběry z bankomatů na každém rohu zdarma, změnu banky také neřeší.
Nevím jaké máte vztahy a jestli by to pro vás bylo řešení, ale já to řeším s babičkami tak, že vše co potřebují hradit převodem jim prostě hradím ze svého účtu a ony mě to pak dávají v hotovosti (důchod jim nosí pošťačka. Je úplně zbytečné aby měly účet, protože by stejně museli jezdit do města (popř. do obce kde je pošta) a už jen to je problematické. Ovládat účet přes internet nikdy nebudou. Jinak nevím co vaše babička "provozuje" kolik potřebuje plateb, ale myslím, že jich nebude mnoho, ne? Ony jsou rády, že to pro ně udělám, já to udělám rád pro ně, nemusí řešit banky a všechny ty nepříjemnosti kolem, vč. nějakých poplatků a všichni (kromě bankéřů :-) ) jsou spokojeni... Samozřejmě trošku jiné je to u důchodců, kteří mají více peněz a nechtějí nechávat hotovost ve štrozoku... Ale to lze zase řešit jinak (spořícím účtem)...
děkuji za Vaši radu
bohužel tohle také není optimální řešení. k babičce jezdím na 1/2 dne každý víkend, vezmu ji na nákup, poseču zahradu atp. ani ten nákup pomalu nemůžu udělat bez ní, protože se strašně snaží, aby někomu něco nedlužila a pokaždé se člověku pokouší vnutit podstatně víc než stojí nákup/za ni platí převodem z účtu (naposled jsem jí platil účet za telefon 313 Kč, snažila se mi vnutit 500 Kč). dohadovat se kvůli každé platbě se mi vůbec nechce (rozhodně není tak bohatá, že by u ní na penězích nezáleželo).
Předpokládám, že Vaše babička dostává důchod hotově od pošťačky. Co to řešit takhle: založit u mBank účet na její jméno, kde Vy budete jako druhý disponent (nebo jak se to jmenuje). Babička by si z důchodu nechala tolik hotovosti, kolik potřebuje, a zbytek by poslala z pošty složenkou (ty s ní můžete předvyplnit, aby dopsala jen částku) na svůj účet, ze kterého Vy můžete platit přímo. Sms by chodily na Váš telefon. Jednou za měsíc jí vytisknete výpis, aby měla přehled.
Pokud jí chodí důchod na účet, tak by se musela naučit vybírat z bankomatu. Vzhledem k tomu, jak se mi zdá čilá, by to měla zvládnout. Nebo můžete mít karty dvě a tu hotovost na měsíc jí o víkendu přivézt.
To by mohlo fungovat, ne?
Napadá. Jak daleko má babička poštu? Tak jí udělejte účet u nějaké bezpoplatkové banky a tam zadejte trvalý příkaz na Vkladní knížku Poštovní spořitelny. Prodlení tak 3 dny, než přijde šek, kterým ty peníze vloží na vkladní knížku. Na poště může vybírat klidně po stokorunách, vedení, vklady i výběry jsou zadarmo. Maximálně ať platí elektřinu, vodu nebo jiné trvalé platby příkazem z účtu, to jí snadno zkontrolujete přes netbanking.
Nebyla by idealni Postovni sporitelna? Zaridila by si vse, co potrebuje na jednom miste (na poste) a vybirat by mohla z bankomatu CSOB. I kdyz nechapu, proc ji chcete nutit kartu, kdyz se na to asi moc neciti -> PIN bude mit pravdepodobne napsany nekde u karty a pokud by ji nekde ztratila, tak by ji taky mohli krasne vybilit ucet.
Babicku znate samozrejme lepe, ale stejne se zamyslete nad tim, jestli to opravdu stoji za to lamat to pres koleno. Ja jsem takhle vzdal sveho dedu, kdyz jsem mu nekolikrat nabizel, ze mu slozenku zaplatim prevodem, ale on proste potrebuje mit ustrizek. Tak holt plati za kazdou platbu 26 Kc, ale je spokojeny a ma to pod kontrolou. Pro me to znamena zajit obcas na tu postu a slozenku za nej zaplatit.
ČS rapidně stoupá průměrný věk klientů. A starý klient = konzervativní klient, a ten nám neuteče, i když bude platit víc. "Chci velmi poděkovat všem svým kolegyním a kolegům, kteří mohou být právem hrdi na to, co v nelehkém roce udělali pro naše klienty, veřejnost a celou ekonomiku,“ dodal Pavel Kysilka ... To je na zblití. Především a jedině pro našeho akcionáře, Erste Bank. Z klientů a veřejnosti tahají prachy za nesmyslné poplatky, z české ekonomiky přes ně tečou peníze do zahraničí ... Nejen že tam zmizí podstatná část zisku ale i obrovské peníze přes outsourcing kde čeho. Např. IT servis na pobočkách "vysoutěžila" španělská firma. V reále ho dělá někdo nasmlouvaný místní ale kolik platí banka "do španělska" ... U nás nově zaplatíte za příchozí (!) platbu 7Kč. V Rakousku u stejné banky dostáváte za příchozí platby z jiných bank bonus ... Jakým procentem se česká dcera podílí na hospodářském výsledku celé Erste Group? A prosím jak papírově tak i reálný odhad .... :D
ČS rapidně stoupá průměrný věk klientů. A starý klient = konzervativní klient, a ten nám neuteče, i když bude platit víc. "Chci velmi poděkovat všem svým kolegyním a kolegům, kteří mohou být právem hrdi na to, co v nelehkém roce udělali pro naše klienty, veřejnost a celou ekonomiku,“ dodal Pavel Kysilka ... To je na zblití. Především a jedině pro našeho akcionáře, Erste Bank. Z klientů a veřejnosti tahají prachy za nesmyslné poplatky, z české ekonomiky přes ně tečou peníze do zahraničí ... Nejen že tam zmizí podstatná část zisku ale i obrovské peníze přes outsourcing kde čeho. Např. IT servis na pobočkách "vysoutěžila" španělská firma. V reále ho dělá někdo nasmlouvaný místní ale kolik platí banka "do španělska" ... U nás nově zaplatíte za příchozí (!) platbu 7Kč. V Rakousku u stejné banky dostáváte za příchozí platby z jiných bank bonus ... Jakým procentem se česká dcera podílí na hospodářském výsledku celé Erste Group? A prosím jak papírově tak i reálný odhad .... :D
Disclaimer: Tyto informace jsou neověřené a nebo jen těžko ověřitelné. Nejsem zaměstnanec a tyto informace mám jen z doslechu.
Nu, k řádnému posouzení ziskovosti tohoto rozhodnutí by bylo třeba znát procento lidí, co třeba ve Spořce mají konto a nevyužívají žádného balíčku. Myslím, že jich bude spíše minorita. Jsem u ČS od roku 1995 a jsem s ní víceméně spokojen. Někdy mě samozřejmě trochu naštvou, ale někdy zase trochu nadchnou, takže je to takové příměří. Mám všechny služby zdarma, chovají se ke mě velmi solidně a mám krásnou a inteligentní bankovní poradkyni. Mám samozřejmě konta ve vícero bankách včetně třeba mBank, KB, FIO a dalších, ale nemohu říci teď od stolu, která je nejlepší. Využívám produkty podle vzoru Patrika s tím, že se to snažím optimalizovat. Stojí to sice trochu času, ale zase to ušetří (a někdy i vydělá) trochu peněz.
Taky mám účet od roku 1995, ale zdarma jsem ho z nich nevydoloval. Ten jejich zdarma pro věřejnost s útratou alespoň 7000 jinak pokuta, to ať si strčí za klobouk, Navíc když se podívám na cenu dalších služeb, které využívám, tak s tímto účtem jsou 2-3x dražší (prostě natvrdo, máš klientské konto? 10 káče, máš ikonto? tak 20 káčé za stejnou službu, hnus), navíc poplatků za platby, karty i pro disponenty apod se stejně nezbavíte. Ale k věci, kterou službou Vás naposledy ČS nadchla? Prakticky v životě použitelnou...
No nadchla... Jsem fanda do IT a kdysi mě třeba docela nadchlo využívání jejich autentizačního kalkulátoru. Měl jsem ho jako čtvrtý ve městě. Moc bank to tehdy nemělo, jenom ty dražší. Dost jsem si s tím vyhrál. Jenom mě mrzí, že to po letech zase stáhli. Mají třeba dobrý IB a zejména mobilní IB. Ve srovnání s jinými bankami je v mnoha směrech luxusní. Jinak třeba při čekání na poradkyni mě vždycky nadchne dobrá káva, WIFI, noviny a pohodlná sedačka na recepci. Nikdy nečekám dlouho, ale je to příjemné. Nechodím na pobočku s hloupostmi, jenom když něco opravdu důležitého potřebuji. A zpravidla to ani jinak vyřídit nejde. Ale od toho mám poradkyni.
No vidíte, já od banky očekávám finanční služby a na kafe si raději zajdu do kavárny. Na pobočku nepotřebuji, co bych tam dělal? Už existují i banky, kdy účet, podúčet, kartu, pojištění ke kartě, investice, atd. zřídím přes IB. Proto jsem se ptal na tu novinku "v poslední době". Žádné totiž nejsou a ten kalkulátor, to je už hodně dávno. Dřív než ČS ho měla i Expandia. Osobní bankéřku jsem taky dostal. Střídaly se na té pozici jako ponožky, vydržely tam 3 měsíce a když jsem jednu z nich vyzkoušel, tak to byla katastrofa. Absolutně nereaguje na emaily, slíbené dokumenty nedodá, smlouvy nepřipraví. Problém (nejen) ČS je ten, že vedení tlačí na lidi za přepážkou, aby prodávali další produkty a podle toho to vypadá. Čekáte na obsloužení a slyšíte, jak přes paravan probírá úřednice s důchodkyní, kolik jí chodí na důchod, jak je to IŽP nebo stavebko výborné, jak má starou smlouvu zrušit a sjednat si to u ní. A nebo to Šikovné spoření, jak ono má vysoký úrok...
Musím bohužel souhlasit s mnoha věcmi. Nicméně dneska je třeba už těžké něčím ohromit. Kalkulátor u Expandie jsem viděl, tam mě to napadlo. Ovšem to byla tehdy úplně jiná liga včetně poplatků. Ale kdeže je dneska Expandia. Já třeba přes svojí poradkyni řeším investice. Radí mi s fondy, zná pozadí a umí doporučit vhodnou strategii. Je to profesionálka, nesedí na přepážce přirozeně. Zatím si s tím pouze hraju, ale na její radu jsem třeba nakoupil fondy, které mi vydělávají v průměru desetikoruny týdně z tisícikorunového vkladu. Teď mám ale třeba jeden nepříjemný problém se SIPO platbou, který neumí řešit nikdo včetně HELP linek na poště. Tak uvidíme.
Na pobočku zajdu samozřejmě nikoli jenom na to kafe, ale je to příjemný bonus. Žádná jiná z mých dalších bank tento komfort nenabízí. Možná to bude znít jako z reklamy, ale tady se cítím být klientem. Nicméně protože jsem od přírody mírně paranoidní, mám konta i jinde, včetně mBank, FIO, KB, ING, CitiBank. Jsem připraven kdykoli okamžitě změnit lokál, kdyby něco. Ale mrzelo by mě to.
Když řešíte ukládání do fondů, tak proč ještě máte SIPO? Já ho zrušila pro absolutní nepružnost. Všechny platby, co by mohly být na SIPU, jdou trvalým příkazem, můžu je měnit podle potřeby a pokud jdou z účtu bez poplatků, je mi jedno, jestli je těch platech 5 nebo 50. Kontrolu mám v IB, nemusím schovávat papírky od SIPA. Když jsem na přímé platby převedla TV a rádio, chodily mi doklady od SIPA na TV a rádio ještě asi 5 let a byl opruz to zrušit. Protože to nemůžu já, to musí TV a rádio a i tak jim to trvalo přes 3 měsíce (protože jsem se předtím 5 let domnívala, že o to požádají na základě sdělení, že to převádím na přímý trvalák).
Nahodou je SIPO vyhodne. Po zmene banky se snazim omezit mista, kde maji moje cislo uctu. Takze misto inkasa pouzivam SIPO. U plateb, ktere se meni v case (elektrika, pojistky, internet,...) snad nic lepsiho neni. Nemusim menit trvale prikazy, kdyz prijemce zmeni predpis. U poplatkove banky navic usetrite penize.
Zdravím, a mohu se zeptat - vy v práci nepracujete především pro vašeho akcionáře (pokud podnikáte tak pro sebe)??? Asi ano, jinak byste tam asi dlouho nebyl:-) To je holt ve většině zemí normální. Pane kolego, napadlo vás někdy, proč matky českých bank vybírají u nás tak velké dividendy? Protože jejich byznys model, kde se nevybíraly skoro žádné poplatky, ale šlo se pro zisk do rizikových operací a spekulací, šel víte kam… Sanovat to musely státy z rozpočtů a další peníze musejí sehnat samy mateřské banky (proto ty dividendy z českých dcer). Neříkám, že je fér účtovat poplatek za příchozí platbu, ale příjmy z poplatků umožňují bankám držet se stranou rizikových obchodů a fungovat konzervativněji, tedy opatrněji.
Osobní zpráva v Servis 24 od banky. Od 14.8.2014 se to změní na Osobní účet II a ještě rok ho povedou za 45,- / měsíčně. Od 8/2015 už za 69. Nadávají na to lidi i na jejich stánce Facebooku, pokud to ještě nepromazali. Tím v podstatě přijdeme o balíček jako takový, takže už jim nic nebrání pak služby odebírat, případně samostatně zpoplatňovat.
Ja se tam prave taky koukal a nic takoveho tam neni. A to mam nastavene maximum sluzeb, za ktere bych cenikove platil asi 260 Kc. Ale zrovna pred nedavnem jsem si otevrel Citi Premium, takze pokud je to pravda, tak ji asi zacnu vyuzivat vic nez jen pro platby/vybery v zahranici.
Já tam měl studentský účet s tím, že bude zadarmo. V průměru jsem platil okolo 50 Kč/měs. v závislosti na počtu transakcí.
Řečí ČS zadarmo=plať za každou transakci 7 Kč
No jasně, že jsem od nich zdrhnul.
No a perlička na závěr. Úrok na tom účtu jsem měl 0,05% p.a. - to byla největší "pohoda" :-) :-) :-)
To je ještě v klidu :), já měl u ČSOB podnikatelský účet za 150 Kč měsíčně (plus poplatky za propácení zahr. šeků atd ;) ňam ňam) a na tom super duper účtu jsem měl úrok 0.01%. Nejlepší bylo, že jsem si ty uroky musel dávat do účetnictví, takže každý měsíc jsem se na ně nasral a řekl si, že lepší aby nedali nic :D haha.
Pak jsem změnil banku na FIO (podnikání) a jako osobní začal místo KB a spořky používat FIO+mBank+Zuno a pohoda.
Nechápu, proč vás tak irituje ČS. Kdo chce ji má, kdo nec hce, tak ji nemá. Já osobně jsem se Spořkou velmi spokojene jako klient Erste Premier neplatím vůbec nic. VSš je za nula!
Mám účet u Unikredit , mBank jsem zrušil po jejich šílenostech s emax, emaxplus apod., na spořáku v ČS mám 1,1% což je sice málo,ale lepší neýž nic. Dáel jsem měl poštovní spořitelnu, ČSOB a KN, všechno nic moc.
V erste Premier centrech si vás opravdu hledí a kromě běžného účtu, používám i účet v eurech, mám 4 karty / i pro rodinu/ kreditní Visa Infinity, k tomu službu Concierge, pojištění, letištn ísalonky apod. JAko debet používám MC premier. A opakuji,. vše za 0,- Je pravda, že je nutné mít slušný příjem a pak neplatíte nic zřejmě u žádné z bank.
Na fio, mbank air bank mně vadí že nemají kamené pobočky, když chci nyní zrušit účet u mBank sjou s tím problémy a budu muset na jejich pobočku, která je z ruky. Navíc mbank je značně neférová, neustále měnící strategii- zajímavé je, že to tady diskutujícím nevadí, na ČS si plivnou, ale to, že mbank udělala spoustu nepříjemných změn vám navadí, klienti m Bank již podle mfora jsou znační fanatici....
Přeju vám všem krásný den a spokojensot ve vašich bankách bez poplatků
PS: Dříve jsem uvažoval o změněn banky, ale dnes jako erste premier nikoliv.
Doktor nebo lékárník? Obě tyto profese si zakládají na "tradicích" a "konzervatismu" což by pro vzužití CS svědčilo. Psát z IP adresy příspěvkové organizace o používání Concierge může znamenat tři věci - buď jste tam jako pacient - překvapuje mne pak, že nevyužíváte privátních zařízení, nebo zaměstnanec - pak to smrdí nepravostí, nebo kecáte.
I Vy Šikulo. Poradce - kamaráda máte asi u ČS a měsíční obrat určitě kolem 500 000 Kč. Kde se na Vás hrabeme my obyč, kteří žijí od výplaty k výplatě. Napsal jste to pěkně, lépe by to nesvedl ani Brouk Pytlík (všude byl, všechno zná). A pozor, já Vám to nezávidím, přeji Vám ten rozhled, ale nepřirovnávejte všechny lidi k sobě v poměru "podle sebe soudím tebe" .
Milý premiere,
ne všichni jsou VIP klienti. I mě včera dopálil v podstatě arogantní dopis manažerky, který jsem studoval až do večerních hodin a hledal informace na netu. Byl jsem klientem ČS a.s. od roku 1971, sporožirový účet od roku 1988 a jedno z prvních jejich internetových bankovnictví.
Včera ve 23.30 hod. jsem se přes net objednal k přepážce na dnešek, ať u nich nemusím čekat. Po zavolání k přepážce místo v cca 9,30 hod, jak bylo psáno v jejich emailové odpovědi, jsem byl v 9,40 hod. u přepážky a sdělil pracovnici, že končím s jejím zaměstnavatelem. Zmohla se pouze na odpověď "ale to je nám líto".
V 9.50 hod. jsem už sepisoval novou smlouvu u nového bankovního
domu.
Vše bez poplatku, banka Fio má o trošku jinak ovládáné internetové bankovnictví. Slušně mě přivítali, během hodiny, zdržoval jsem mými dotazy na nové podmínky, vše jsem nechal vyřídit Kodexem mobility, kromě důchodu, požadavek na změnu účtu třeba poslat poštou do centrály v Praze.
Doma jsem okolo poledne otevřel net, přihlásil se do nového bankovnictví a jsem velmi spokojený, že jsem od ČS a.s. pryč.
A teď k Vašemu příspěvku pane premiere:
bohatství je rozloženo nerovnoměrně, a přesně tyto masy střední a nižší třídy se snaží manažerka ČS a.s. vytlačit. Až tyto masy z ČS a.s. zmizí přirozenou výměnou generací, pokud za živa neodejdou k jiné bance, tak to bude zajímavé, jak ČS a.s. bude lákat další nové klienty, pokud bude existovat, ale to už půjde mimo mne. Podotýkám, že jsem starý chlap, ročník 43. Nikdy jsem nikomu nic nezáviděl a nezávidím ani Vám, a to že umím pracovat s netem, je o dobrovolném celoživotním vzdělávání se.
Tož Vám přeji pane premiere, pokud jste bohatý ze závislé činnosti, aby příjem dlouho vydržel, abyste ty své 4 karty v hojnosti dosyta užil a z Vašeho příspěvku, pokud nekecáte, na mě číší vychloubání se.
V dokonalé úctě
Hugo
P.S.: a pro ty nerozhodné, odejděte k jinému peněžnímu ústavu, výběr kam je velký, některé banky vítají nové klienty květinou a přidávám odkaz, které to jsou:
a vzkaz pro banku ČS a.s., jen tak dál...
Milý pane Hugo. Jak i další diskutující nad Vámi napsali, je evidentní, že z Vás čiší závost a to je typické pro řadu zde diskutujících. aniž byste si uvědomili, že na to abyste byli členem erste premier nemusíte mít megapříjmy ani obraty, ale staší prachsprostá hypotéka.....
Ale opět nemáte informace. ČS si umí i klientů vážit, chápu Vaše výtky,ale stejné podrazy dělají i jiné banky. Jak jsaem psal již minule je to mBank, Unicredit, KB, ČSOB, AirBank /velmi negativní zkušenost osobní/ a stejně tak dopadnete nakonec i ve FIO až bude mít dostatečný počet klientů. Prostě banky tu nejsou jako charita....
Nechápu, jak někdo může mít účet u ČS. Stačilo mně když jsem byla dvakrát na pobočce ČS. Byrokratická instituce, jak jim všechno trvá než vyřídí. Mám pouze jejich kreditku, která je dobrá - 1% z nákupu mně jde na penzijní přípojištění, které mám také u ČS. Ale účet nikdy !!
Já mám on-line účet u Poštovní spořitelny a mám vše zadarmo, neplatím vůbec nic. Výběry z bankomatů kolikrát chci, příchozí, odchozí platby, trvalé příkazy - změny, zrušení, inkaso. Prostě vše za 0. Stačí mít průměrný zůstatek na účtu 15.000,00 Kč, což splňuji. Jsem spokojená a neměnila bych.
zrušil jsem účet u čs po 21 letech a oni se jen zeptali proč a zda mne mají přesvědčovat nebo ne, řekl jsem že ne a oni jen kam prý jdu, našla si paní mbanku v seznamu bank kam klienti odcházejí, trochu mě to zamrzelo, ale jim jde o svůj byznys a mě o můj, nelze udělat kompromis a tak to skončilo. 150 kč měsíčně za to že zaplatím pár složenek je docela pecka. Snad budou mít ty tupé pracovnice na přepážce více volných rukou jak píše jejich mluvčí aby mohli uzavírat více produktů ale jakých nevím když si každý uzavře dnes všechno on line levněji na internetu. Zdravím..
Pro mne jsou to špinavý zloději. Naštvali mě už s S kartou, ale teď definitivně odcházím. Doufám, že pohodlní a líní Češi je tentokrát vyučí. Jinak si už nemůžeme vážit sami sebe. Zlodějské banky, jídlo v supermarketech, jaké by si nikde na Z od našich nedovolili prodávat... nefungující stát se všehoschopnými politiky, který soustavně okrádá vlastní občany - to se nám ten český podělaný kapitalismus nějak nevyvedl. Vážně si tohle všechno necháme líbit?