113 makléřů odpovědělo? To není na hodnocení slovem POUZE. Je to každý čtvrtý ze všech možných. Pokud udělá Měšec nějakou anketu (bez cen pro respondenty), myslíte, že odpoví každý čtvrtý ze všech možných respondentů? Jednalo by se o několik set tisíc lidí. Když koukám na počet hlasujících ve vaší anketě "Posloucháte rady pojišťovacích makléřů", myslíte, že tam bude alespoň 100.000 hlasujících ? Nebo alespoň 100 hlasujících? Stovka bude úspěch. A nikdo tu asi nebude hodnotit počet hlasujících slovem POUZE.
Kategorie Specializovaná pojišťovna asi nebyla míněna pro ty "malé", ale pro ty specializované. To znamená třeba pojištění právní ochrany, cestovní pojištění, pojištění vývozních rizik, ... Samotný vítěz, pojišťovna DAS (nikoliv DHS, jak uvádíte) udělala v loňském roce skoro 150 mil. Kč, což je při jejích tisícikorunových pojistkách úctyhodný výkon.
První čtyři odstavce vašeho hodnocení narážejí na téma provize vs. jejich vliv na hodnocení makléřů. Záměrně říkám, že narážejí a ne, že rozebírají. Protože v tom případě by muselo být připomenuto, že Česká pojišťovna, Kooperativa i Pojišťovna České spořitelny snížily provize. Tyto zprávy mnohokrát prošly tiskem a jen se divím, že nastolujete otázku, zda makléři nedali přednost pojišťovně, která (dle vás) více platí. Přitom vy, jako odborník v pojištění, hravě zjistíte, kolik pojišťovny poskytují provizi.
V článku, který se rozhodl jen suše nekonstatovat výsledky mě chybí důvod, proč makléři posunuli Českou pojišťovnu na první místo. Jak výše uvedeno, provizemi to nebude. Stejně tak jsem neviděl, že by byla Česká pojišťovna sponzorem vyhlášení výsledků. Čímž padají spekulace o věrohodnosti ankety z důvodu výše provizí pro makléře, nebo z důvodu tučného příspěvku pro Komoru.
Možná je na analýzu příliš brzy (resp. pozdě - v noci :-)), možná jí přinese někdo jiný.
Děkuji vám za příspěvek a za konstruktivní připomínky. Překlep v názvu pojišťovny jsem opravil.
Zda 1/4 odpovědí je málo či mnoho je věc názoru. Srovnáme-li to například s účastí ve volbách, je to hodně, proti referendu málo. Ale zde se jedná, dle mého názoru, o prestižní záležitost, kde by makléři měli mít zájem o projevení vlastního názoru, o sdělení svým klientům, kterou pojišťovnu považují za nejlepší v které oblasti. Z tohoto pohledu mi připadá účast v anketě malá.
Nastoluji otázku, zda makléři nedali přednost pojišťovně s vyšší provizí, a následně uvádím důvody, proč tomu tak být nemusí.
Česká pojišťovna byla jedním ze sponorů vyhlášení výsledků. Sponzorů bylo více, a například AIG, také sponzor, se v anketě neumístila v žádné kategorii. Proto vliv sponzorství vyhlášení nepředpokládám (nehledě na to, že sponzorují Komoru, výsledky byly počítány z hlasů makléřů).
Děkuji ZILovi za velmi seriozní názor,
a dovoluji si dodat pár postřehů. Počet makléřů se během dvou let zvýšil ze 250 na 450. Z toho lze dovodit, že značná část z nich nemá dosud moc velké zkušenosti se spoluprací s více pojišťovnami. To může být jeden z důvodu toho, že nehlasovali. Očekával jsem také trochu více hlasů, ale myslím si, že čtvrtinová účast je dosti reprezentativní. jedinou odměnou pro hlasující byla pozvánka na vyhlášení výsledků.
Žádný makléř nebyl ovlivněn tím, jaká pojišťovna poskytla podporu Komoře na vyhlášení výsledků. Uzávěrka hlasování byla 30.5. a inzerát s logy partnerů vyšel v Ekonomu 5.6.2003. V době hlasování jsem ani já nevěděl, která pojišťovna nám přispěje na organizaci vyhlášení výsledků (Komora je dobrovolný spolek s malými členskými příspěvky a z něčeho se ten sál, pozvánky, ceny a občerstvení zaplatit musí, že ?).
Téma provizí a jejich vliv na hlasování je na Měšci již značně obehrané a nemám chuť stále dokola opakovat to, co vloni. Většina makléřů navíc přisuzuje největší význam provizím v oblasti pojištění průmyslu a podnikatelů, které bylo v hodnocení Měšce přeskočeno. Skutečnost je taková, že vítěz - Česká pojišťovna dává v této oblasti momentálně nejnižší provize !!! Každý makléř Vám to může potvrdit. Zřejmě ted v hlasování rozhoduje něco zcela jiného.
Nemusíte mi samozřejmě věřit, ale pro mě jako makléře je daleko důležitější spokojený klient, který neodejde, ale někoho doporučí, než pár procent provize navíc.
A než věčně bojovat s pojišťovnou, která má katastrofální organizaci ve vydávání zelených karet a dokladů k povinnému ručení, doporučím klientovi raději tu, která mi dá sice nižší provizi, ale má srovnatelné podmínky a poskytne mi třeba kvalitní software na tisk pojistek. V ušetřeném čase jich mohu udělat více a nemusím si ničit nervy.
Kompletní výsledky Ankety pojišťovna roku 2002 najdete na webu www.kopm.cz
Marně hledám někde datum 1.dubna ...... Že by to opravdu nebyl APRÍL? Zvítězila Česká pojišťovna? Co má PRO KLIENTY tak zajímavého? Že by síla "trapné" reklamy? Že by DYNAMIK? Ostatně o tomto produktu se píše třeba tady: http://fincentrum.idnes.cz/diskuze.asp?iddiskuze=A030618_161003_fi_osobni_vra&strana=1 No, ostatně hodnotili to makléři, takže je to tak trochu také jejich vysvědčení. Pokud si ale uděláte produktové srovnání podle jednotlivých pojišťoven, tak ten žebříček bude vypadat trochu jinak. Myslím tím produktové srovnání ve stejných kategoriích, s přihlédnutím na náklady, výnosy a přístupem k likvidaci pojistných událostí. A hlavně dle vhodnosti pro klienty. Pro neznalé klienty to není dobrá zpráva. Očekávám, že nám své pohnutky někteří hlasující makléři objasní.
Pokusím se odpovědět, jaké důvody mohly vést k vítězství ČP.
Obchodní výsledky ČP v loňském roce ukazály, že uplynulých deset let ČP roste. Celkové pojistné po revoluci bylo s "jedničkou na začátku". Za rok 2002 měla ČP hodně přes 30 mld. pojistného. Myslím, že není mnoho makléřů, kteří by s ČP nespolupracovali. A jde hlavně o průmyslové pojištění, jehož kapacita je u nás malá a dobré pojištění je problém najít i pro makléře (zatímco životku vám nutí na poště, v bance, průvodčí ve vlaku, kadeřnice...). Kapacita ČP bude patřit mezi největší a tedy makléři kladně hodnocená.
Dalším důvodem může být škála produktů. Kolik pojišťoven "umí" celní dluh, letadlo nebo modrou kartu ?
Významné je také "technické zázemí" ČP. Ať už je to hustota obchodní sítě, kvalifikovaný personál, znalý a vybavený pro práci s PC.
K reklamě... ať je jakákoliv, rčení "Někdo má a někdo nemá" vstoupilo do podvědomí lidí stejně jako "my zíráme, vy zíráte". A to je znakem dobré reklamy.
A když se tohle vše sečte, stačí 2 body z deseti od každého makléře a to odpovídá prvnímu místu.
Pokusím se odpovědět na otázku z článku, "čím může být jejich (= makléřů) verdikt o nejlepší pojišťovně v České republice pro běžného pojistníka přínosný?"
Tento verdikt může být přínosný tím, že prezentuje názor 113 makléřských firem. Znáte nějakou jinou organizaci či jednotlivce, která denně v PRAXI získává poznatky s mnoha pojišťovnami? Osloveni totiž byli pouze pojišťovací a zajišťovací makléři s licencí Ministerstva financí. Tady žádní agenti pracující pro jednu pojišťovnu ani multilévlové.
Určitě se shodneme na tom, že jsou pojišťovny lepší a horší. Ale už jste zažili obchodního zástupce, který by za vámi přišel a řekl "... já jsem z té horší pojišťovny"? Kdo jiný než pojišťovací makléř by měl mít objektivnější názor na naše pojišťovny ? A pokud se těch názorů sejde 113 z celé republiky ... která jiná informace má takovou vypovídací hodnotu? Žádná mi nenapadá. Vás ano?
Které další informace jsou k dispozici o našem pojistném trhu? Základní jmění pojišťovny? Když je velké, tak je to dobré? Tyhle pohádky ponechme teoretikům na ekonomických fakultách. Stačí si vzpomenout na kdysi významné české podniky s kolika miliardovým základním jměním se potápěly...
Tak že by to mohl být třeba rating ? V souvislosti s "nákupem" dobrých ratingů v zahraničí jsme se mohli dostat do kuchyně tvorby ratingů u nás. Agentura sleduje z veřejných zdrojů informace, pak stanoví rating a ratingovou zprávu nabídne k odkupu sledované společnosti. Myslím, že je to pak spíše rating PR agentury konkrétní společnosti.
Další informace o pojišťovnách se objevují v bulváru ve formě nespokojených klientů. Ty bych z pochopitelných důvodů přeskočil.
Takže, když 113 makléřských společností řekne názor, které pojišťovny jsou nejlepší, je to asi ta nejobjektivnější hodnotící informace na trhu. A při rozhodování jsou objektivní informace nejdůležitější.
Ja mam s CP jen ty nejhorsi zkusenosti! Na pojisteni domacnosti jsem si sjednal platbu inkasem, abych nemusel myslet na platby. Jake bylo me prekvapeni, kdyz mi po 1,5 roce prisel dopis, ze mi vypovidaji smlouvu z duvodu nezaplaceni. Po dlouhem patrani jsem se dozvedel, ze se chyba "asi" stala u nich, ze si platbu proste nestahli. Na uctu v eBance jsem nemel zadne "neprovedene inkaso" (priprad, ze bych na uctu nemel v dobe inkasa dost penez). Bez jedineho upozorneni, bez cehokoli mi CP vypovedela smlouvu a dala mi to vedet az po 1/2 roce! Take jsem zjistil, ze je to jejich bezna praxe!!! Po zaplaceni dluzne castky nejde smlouvu reaktivovat, jde pouze zalozit novou. Tak na to jsem se jim vykaslal a uzavrel smlouvu jinde.
Nicmene jsem uz v te dobe mel u CP i povinne ruceni a havarijni pojisteni. To bylo sjednano na slozenky - a jak jsem byl najednou rad, ze to neni inkasem! Radost ale brzo skoncila, protoze uz rok si kazdy kvartal musim volat, aby mi vubec CP slozenky poslala!!! Zelenou kartu jsem z nich vyrazil az v pulce dubna a to jen diky maklerske firme. Uz toho zacinam mit dost i u tohoto pojisteni a vazne uvazuji o zmene pojistovny.
Pri odhlasovani povinneho ruceni (prodej stareho auta a koupe noveho) po mne chteli platbu ruceni za stare auto jeste dalsi dva roky! Tech dopisu, co jsme si vymenili, to jste nevideli. Trvalo to 2 roky, nez to pochopili a uvedli na pravou miru.
Rychlost prace pojistovny, stale CP, nejlepe ukazuje dopis, ktery byl napsan 21.4.2003 a datumove razitko CP je 24.5.2003. Proste to nekomu mesic lezelo ve stole. Nadhera. Uz se nedivim vubec nicemu.
Mohu zodpovedne rict, ze VETSI BORDEL, NEZ JE V CESKE POJISTOVNE, JSEM OD 89 ROKU NIKDE JINDE NEVIDEL!