U každého úvěru od banky, podepisujete ve smlouvě, že souhlasíte se zpracováním záznamů v registru dlužníků. Je přesně uvedeno, nebo je patrné, co bude v registru zapsáno a jak dlouho.
U sdružení SOLUS (spravující dva negativní registry, FO a IČ) bude zápis, který navrhne například zmíněná banka, existovat ještě 3 roky od vyrovnání posledního závazku vůči této bance.
Do SOLUSu se není možné dostat bez Vašeho souhlasu. Většinou jím ale finanční ústav, od kterého úvěr či kreditku berete, podmiňuje schválení úvěru.
Po přiznání úvěru je ale možné souhlas s vykazováním do SOLUSu odebrat.
Co mi v článku k SOLUSu chybí, tak to je současná aktivita SOLUSu v evidenci nejen negativních dlužníků, ale též pozitivní větev. Pokud tak máte u banky A úvěr, který vždy pravidelně splácíte a budete si chtít u banky B kreditní kartu, SOLUS při dotazu banky B na vás prozradí, že jste dobrým klientem a pro banku B tak představujete menší riziko než někdo úplně nový z ulice. Tato funkčnost ale zatím není ještě spuštěna – snad příští rok.
Bývávalo, dle zákona byl nárok na jeden výpis z registru ročně zdarma. Jenže, pak se zalobovalo a formulace byla nahrazena, že ne zdarma, ale za poplatek ve výši nákladů. Ten však není nijak specifikovaný a i když reálné náklady jsou tak max. 30 Kč za výpis (včetně času obsluhy u přepážky), registry si účtují minimálně 100 Kč. Pokud chcete výpis hned tak ještě výrazně více (přitom hned je logicky levnější, než když tam jdete dvakkrát). Poplatek samozřejmě platíte u všech registrů, takže Vás zjištění zda na Vás někdo nevede třeba nepravdivé informace přijde klidně na 1000 Kč. Přitom původní znění zákoba bylo vyhovující, případně se dalo nahradit něčím, že ve smyslu, že registr umožní ověření vedených údajů elektronicky zdarma. Klíč k elektronickému přístupu by jste dostali při podpisu souhlasu s vedením údajů, registr by neměl významné náklady a klient také ne. No hlavně, že Úřad na ochranu osobních údajů řeší blbosti typu rodná čísla, která státní správa stejně třetině lidí vystavuje volně na internetu. Ale vy se bojíte použít ve smlouvě a používáte radši nejednoznačnou identifikaci datem narození.
Mě se to povedlo. Napsal jsem jim doporučený dopis, že podle zákona mám právo na bezplatné odstranění osobních údajů. A také, že jim odebírám souhlas s poskytováním mých osobních údajů pro reklamní účely. A ještě jsem připsal, že o zrušení účtu nežádám - to mají zpoplatněné. Nějaký účet bez osobních údajů už by nevadil.
A účet sám od sebe zmizel.
Přehlédl jsem, že ty jejich podmínky jsou naprosto šílené. Třeba že mohou komukoliv poskytnout moje osobní údaje a jiné.
Dobrý den, potřebuji u nich také zrušit účet, myslíte tedy, že to, co jste popsal výše bude stačit? Nelze u nich vygenerovat formulář na zrušení, ani se s nimi zkontaktovat tel. ani email. Musí být na té žádosti, co píšete notářsky ověřený podpis? mockrát děkuji za reakci....Taky jedna napálená..:-(
Povedlo se vám registraci zrušit? A jakým způsobem? Jak dlouho to trvalo? Mám totiž stejný problém, potřebuju se odregistrovat. Po cca 2 letech od bezplatného zaregistrování a po celou dobu nevyužití žádných placených služeb, a v podstatě žádných služeb, jsem se rozhodla to zrušit ale zjistila jsem že to není tak jednoduché - ověřený formulář, písemná forma, poplatek za zrušení... Tak by mě zajímalo jestli existuje nejaká schůdnější cesta. Jo a příště budu rozhodně opatrnější - a to si myslím že docela obezřetná na netu bývám. Tohle byl ovšem velký omyl :-(
Dobrý den, mám stejný problém, pouze jsem se zaregistrovala, žádné služby jsem si neobjednala a teď nevím, jestli mě v budoucnu nečeká náhodou nějaká nepřijemná platba. Nikde jsem se nedočetla, zda se tedy za registraci plati? Navíc nemohu vygenerovat nové heslo a do registru se nemohu přihlásit. Samozřejmě mi nikdo na e-mail neodpovídá.
Dobrý den, máte-li problémy s CERDem ,prosím, kontaktujte TVPrima redaktorku Elišku Čeřovskou (eliska.cerovska@iprima.cz), která o problematice v současné době natáčí několik reportáží. Čím více nás bude a podá trestní oznámení na policii, tím spíše se problémém bude zabývat justice a Jiří Jedlička ponese následky, kdybychom dokázali stránky CERDu zrušit bylo by nejlíp,ale bez pomoci všech to jde těžko.....
Velmi pečlivě jsem si přečetl podmínky a nežádal jsem o placenou službu "zrušení účtu".
Je to ošklivé v tom, že v podmínkách je napsáno, že akceptují jen jeden jediný formulář.
Podmínky se mohly změnit a to, co jsem napsal už se bude muset pozměnit. Navíc já jsem nenechal ani účet ověřit a pochopil jsem to, že jsem naletěl v zákoné lhůtě pro zrušení internetové objednávky několik dní po registraci.
Pro inspiraci viz zde: http://ulozto.cz/xRhBVer9/cerdstornoregistrace-doc