Kdo by ty soukromníky na vyšetřování nehod platil? A kdo by viníkovi nehody uštědřil pokutu?
Bylo by hezké, kdyby pojišťovny zabezpečovaly asistenci při nehodě, ale to by zase určitě musely zvýšit sazby. Ale zas by škoda byla zdokumentována hned při nehodě a nemuseli bychom s poškozeným autem do pojišťovny.
Kdysi jsem musel využít asistenčních služeb k pojistce, a docela dlouho jsem čekal, než jsem se dočkal.
Zastavil jsem na zákazu, vytáhl klíček ze zapalování a šel si koupit do lékárny léky. Dvě minutky. Když jsem chtěl nastartovat, nešel klíček do spínací skříňky. Volant zamčený, auto tedy nešlo ani odtáhnout na laně. Když jsem zjistil, že místní autorizovaný škoda-prodejce si účtuje za odtah po městě (max. 6 km) tisícovku bez DPH, tak jsem zavolal na pojišťovnu, že potřebuji auto naložit a odtáhnout do servisu. Odtahovka přijela až ze sousedního okresu, událost se stala v krajském městě. Ještě že přijel odtah s rukou, ten klasický, co natahuje auto smykem, jinak by měl asi problém s naložením (na zákazu stálo více vozidel v koloně, takže odtahovací vůz by neměl kde (před nebo za nepojizdné auto) zastavit a nakládat.
Na odtah jsem čekal více jak 2 hoďky, další 3 hodiny zabrala oprava, aby se auto dalo zpojízdnit.
Jak jsem pak nezávisle zjistil u servisu, který odtahovku provozuje, u značkového škoda servisu i u firmy opravující zámky - tak tato závada je u škodoevk s oboustrannými klíči "běžná". U starých jednostranných klíčů se závada nevyskytovala. Takže pokrok je u škodovky cestou zpět!
Jelikož mne škodovka servisovaná pravidelně ve značkovém servisu vyšplouchla již mnohokrát, (a když slyším ve frontě na přejímací techniky, co všechno se na těhle autech může po...t a kolik stojí odstranění závad), asistenční služby v rámci pojištění se zcela jistě vyplatí. Aspoň u výkřiků techniky z Mladé Boleslavi.
jen na okraj (byt me urcite skodovkari fanatikove ukamenuji):
moc nechapu proc si nekdo kupuje skodovku
- "ceske" auto uz to davno neni
- nahradni dily levnejsi na to take davno nejsou
- kdejaky kolemjdouci "pantata" v pripade poruchy uz nepomuze (jako tomu byvalo u skoda 100,105, 120)
- levnejsi nez zahranicni auta take nejsou (dokonce jsou u nas skodovky drazsi nez leckde v evrope)
jedine co me napada proc si dneska lide kupuji skodovky je ZE ZVYKU...
Co vás může na takovém autě uchvátit, že si jej pořídíte? Hnusný design vnitřku i venku, konstrukční řešení hodná žáka zvláštní školy, předražený servis, tvrdá nepohodlná sedadla u mnohých modelů podpírající pouze zadek, ale již ne nohy, vysoká cena ojetin i nových vozů, absence "nadstandardů" - nutnost za ně platit zvlášť a mnohdy více než u srovnatelných vozů stejné třídy, žádná originalita, ale usedlý konzervatismus. S koupí nového vozu by měl výrobce či prodejce dodávat ještě nějakou pokrývku hlavy a plato vajec na zadní plato 5. dveří. Snad jen servis na každé dědině, to pro případ, že i pravidelně servisovaný vůz vás nechá na holičkách. Jděte se někdy podívat do značkových prodejen Škoda na příjem zakázek - uvidíte, uslyšíte, co vše se může na těchto autech v záruce i po záruce po....t a jak se pak majitelé při placení kroutí. Že vás servisní prohlídka, která je zaměřena na úkony, které by měl řidič dělat před každým vyjetím (stěrače stírají, ostřikovače ostřikují), stojí více než na nějaké značkové auto, že vám doporučí spoustu úkonů navíc, které taky navíc platíte a pokud nejste odborník, těžko se budete se servisem hádat, že tento a tento úkon je zbytečný - jako asi s lékařem. Zajímavé je přečíst si zkušenosti se škodovkami třeba na diskuzi na iDnes.cz, abyste neosočoval jen mne, že na škodovky nadávám jen já. Řadě známých se má kritika škodovek taky nelíbila, do té doby, než si pořídila opravdové, neškodovácké auto. Pak mi dali za pravdu. A ještě jeden poznatek nejen můj: lidé, co přešli ze škodovky na značkovou značku, by se už zpět nevrátili. Výjimkou budou případy, kdy někoho zlobí šrot dovezený sem ze západu v rámci nových benevolentních předpisů, stále se mu něco se*e furt shání na vrakovištích ND, těm se pak koupí nové škodovky zdá, co že to nekoupili na "držák". Ale i ten "držák" používáním poleví. Škodovka sice udělala velký posun v kvatlitě, už to nejsou humpolácké 120ky, ale ani konkurence nespí! Nenároční, konzervativní uživatelé mohou být s předraženým výrobkem s omezenými užitnými vlastnostmi spokojeni a nebude jim vadit, když za provoz zaplatí nezdravě více než u jiných značek (a tím nemám na mysli levnější, podbízivou produkci z Asie).
Sorry, že jsem si dovolil nevyzdvihovat českou značku, i když na ni vlastně kromě levné česko-polské-slovenské pracovní síly mnoho českého není.
Nemohu. U nás je bohužel, vzhledem ke kupní síle a platům, předražené vše včetně automobilů.
Škodovky vzhledem k levné česko-slovensko-polské pracovní síle obzvlášť. Pokud srovnáte vícero stejných výbav různých značek v dané modelové třídfě, škodovka svou drahotou vítězí. A výbavy na přání jsou u škodovek rovněž častěji draší než u jiných značek . Podívejte se někdy na Autosalon na Primě, tam srovnávají 2 modely, v čem je ten který automobil lépe a za kolik vybaven.Nebose podívejte do ceníků prodejců ...
Pravdou je, že značka Škoda si na trhu drží poněkud vyšší ceny a doufá, že lidé asi v rámci národní hrdosti rádi připlatí za český výrobek. Doposud jsme byli zvyklí na to, že zboží z dovozu (nemám na mysli Čínu a jí podobné státy) bylo dražší. A abych koupí předražených škodovek dotoval dividendy pro Němcë, to NEE !!!
I ojetiny si drží vyšší cenu než je zdrávo. Pokud tedy prodáváte, vyděláte, pokud ale kupujete, zaplatíte více než u konkurenčních ojetin. Bez ohledu na to, jak je výrobek poruchový či jakou má nadstandardní výbavu či jestli dokládáte jeho minulost servisní knížkou.
Já už taky dnes nepochopím, jak si může jít někdo koupit konzervativní škodovku. Fabia po faceliftu přímo udává: koupil si mne trouba ve stylu pana Beana. Roomster je nevzhlednou slátaninou 3 různých dílů karosérie. Octávka vypadá jak traktor (a hlavně diesely i tak řvou), Superblb už jeho název vypovídá o majitelích víc než jasně. Všechny škodovky se shodně vyznačují hnusnou, přitroublou přední maskou, o strohé palubní desce raději pomlčet. Civilizační výbava vesměs jako nadstandard za příplatek, nebo vyskytující se až u vyšších /a i dražších/ modelů - ale jen pro tuzemnský trh - do vyspělé ciziny putují daleko více vybavené jako standart stejné modelové třídy.
Tenkrát jsem se nechal ke koupi škodovky unést výřečností prodejce. Když jsem později od něj slyšel, co vše je schopen potencionálním kupcům nabulíkovat a ti lidé kupují škodovky i dnes ...
Přiznávám, že jsem tehdá neudělal dobrý obchod, všude to přiznávám a děkuji dalším, kteří negativní zkušenosti netutlají, ale naopak je šíří. A na ty, co výkřiky z Mladí Boleslavi haní, se nezlobím. Vždyť mají pravdu.
Všiml jsem si, že lidé, co přešli ze škodovek na jinou značku, se už na ni zpátky nevrací. A tak škodovka výpadek prodeje v tuzemsku nahrazuje různými akčními slevami, "výhodnými" nabídkami leasingu a zkoušení slabších sociálních skupin k prvotní koupi (rodina do důchodu jako své první nové auto, mladé rodiny s dětmi netroufající si na pořádnou značku). V zahraničí pak škodovka sponzoruje různé neziskovky, které jsou rády za vše, co je zdarma nebo levné a tak na nějakou "shit" pověst nemohou koukat. No a pak si škodovku koupí jako třetí auto do rodiny nebo opravdové socky, které u nás na auto mnohdy bohužel vůbec nedosáhnou (důchodci, mladé rodiny či rodiny s nějakým handicapem nevyžadující trvalou ústavní péči). Co jezdím do blízkého sousedního Německa, tak tam škodovky byly v módě po sjednocení, nyní, když se odporučely do šrotu či zpětnému dovozu do ČR, tak si tam už lidé kupují plnohodnotné značky a škodovky opravdu jen ti, co jsem uváděl.
Mě už letos nabourali a moc mi pomohla asistenční služba RPS Czech s.r.o., kteří se za mě o všechno postarali a zdarma mi půjčili auto než bylo opravené moje. No prostě paráda. Mají internetové stránky a nebo se dá kontaktovat člověk co vše zařídí na čísle 773100773. Řekla bych, že se tato pomoc rozmáhá, protože když jsem bourala loni, tak se nikdo nezjevil. Máte stejný pocit?
No mně se to také letos zadařilo a pomoc jsem si sjednal přes asistenčku, která mi pomohla se vším všudy a navíc mi dohodili maníka, který je na adrese www.prestupkyvdoprave.cz, který zařídil zbytek a obešlo se to bez "dalších" nákladů a výdajů při správním řízení. :-) Takže maximální spokojenost a jen ať se takovéto asistenční služby rozvíjí ...