Podle mě není hlavní problém alespoň podle mého názoru poplatek za zrušení účtu, ale spíš spoustu starostí které jsou s tím spojeny je to například
- Vrácení platební karty a čekaní na kartu novou u nové banky
- Nutnost nechat na účtu určitou částku až do doby zrušení
- Účet se zruší až po určíte době, za kterou hradíte poplatek za vedení účtu i když účet nevyužíváte
- Placení poplatku za rušení trvalích a inkasních příkazů
- Hlášení nového bankovního spojení spoustu institucím jako jsou zaměstnavatel, sociálka Telecom, energetika, plynárny atd...
Výše uvedené věci si myslím jsou o hodně větší překažkou než je poplatek za zrušení, je to podobné jako u mobilního operátora, radí by jste ho změnili, ale když uvažíte co s tím bude papírování a hlašení tak to radši vzdáte. Zajímalo by mě jestli se také někdy dočkáme přenositelnosti čísla účtu to by pak němělo chybu, ale v praxi si toto já osobně nedokážu představit.
Když zdražila ŽB, tak jsem u ní rušil účet a byla to otázka jedné návštěvy. Odevzdal jsem kartu (pravda elektronickou), účet mi zrušili na místě (no, bylo s tím trochu papírování, trvalo to asi 15 minut, cena 100 Kč + další poplatky za rušení příkazů, spořícího účtu, celkem dalších cca 100 Kč), zůstatek jsem si nechal vyplatit v hotovosti. Šel jsem do nové banky, kterou jsem si vybral a tam jsem účet založil.
Celá operace (zrušení starého účtu, založení nového) se vešla cca do hodiny. U nové banky jsem si ale nenechával vystavit platební kartu, protože za hotovostní výběr si účtují pouhé dvě koruny.
Není to ani tolik o ceně, ale o lenosti. Pokud se objeví nová banka, která bude levnější, nebo pokud ta stávající zdraží, okamžitě přejdu.
Chce to trošku přemýšlet. Placení poplatku za rušení příkazů - proč? Jak bude banka platit příkazy ze zrušeného účtu? Tohle na mne zkoušeli v jeBance taky, akorát jsem se jim vysmál.
Hlášení bankovního spojení - jedině v případě, že platím inkasem, jenže inkasem budu platit, jedině když zešílím, nehodlám se totiž s někým dohadovat, jestli si něco inkasovali oprávněně nebo ne. Navíc třeba u RaiffeisenBank je platba inkasem výrazně dražší než převodem (7 Kč oproti 3,-).
Takže rada, osvědčená praxí: před zrušením účtu vybrat všechny peníze, nechat jen poplatek za zrušení účtu (nebo ani ten ne a zaplatit na místě v hotovosti).
Jenomže spoustu bank Ti účet nezruší když nemáš zrušené trvalé příkazy a inkasa, jako například ČS ČSOB. A nebo účet zruší i v mínusu a pak po tobě ten debet zpětně vymáhají. Já platím inkasem třeba T-mobile už 3. roky a v životě se mě nestalo že jsem s tím měl nějaký problém, a navíc podrobný výpis za 1,- Kč a je to bez starosti, a v případě limitu který si může sami si myslím se není čeho obávat.
Při příštím výběru účtu dám rozhodně přednost bance, která bude mít zrušení účtu zadarmo. Ty vysoký poplatky při ukončení je zlodějská praxe a podporovat ji nebudu. Tímhle u mě KB i Citibank zabodovaly.
Jo, a až budete opouštět banku, která nabízela při založení účtu "zrušení zdarma", kvůli zvýšení poplatků, zjistíte, že najednou zvýšila i poplatek za zrušení účtu... toho se aspoň bojím já.