Vlákno názorů k článku Budeme někdy moci zrušit účet bez poplatku? od Tom - Podle mě není hlavní problém alespoň podle mého...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 1. 2004 18:36

    Tom (neregistrovaný)
    Podle mě není hlavní problém alespoň podle mého názoru poplatek za zrušení účtu, ale spíš spoustu starostí které jsou s tím spojeny je to například
    - Vrácení platební karty a čekaní na kartu novou u nové banky
    - Nutnost nechat na účtu určitou částku až do doby zrušení
    - Účet se zruší až po určíte době, za kterou hradíte poplatek za vedení účtu i když účet nevyužíváte
    - Placení poplatku za rušení trvalích a inkasních příkazů
    - Hlášení nového bankovního spojení spoustu institucím jako jsou zaměstnavatel, sociálka Telecom, energetika, plynárny atd...

    Výše uvedené věci si myslím jsou o hodně větší překažkou než je poplatek za zrušení, je to podobné jako u mobilního operátora, radí by jste ho změnili, ale když uvažíte co s tím bude papírování a hlašení tak to radši vzdáte. Zajímalo by mě jestli se také někdy dočkáme přenositelnosti čísla účtu to by pak němělo chybu, ale v praxi si toto já osobně nedokážu představit.
  • 24. 1. 2004 7:50

    Patrik Chrz (neregistrovaný)
    Když zdražila ŽB, tak jsem u ní rušil účet a byla to otázka jedné návštěvy. Odevzdal jsem kartu (pravda elektronickou), účet mi zrušili na místě (no, bylo s tím trochu papírování, trvalo to asi 15 minut, cena 100 Kč + další poplatky za rušení příkazů, spořícího účtu, celkem dalších cca 100 Kč), zůstatek jsem si nechal vyplatit v hotovosti. Šel jsem do nové banky, kterou jsem si vybral a tam jsem účet založil.
    Celá operace (zrušení starého účtu, založení nového) se vešla cca do hodiny. U nové banky jsem si ale nenechával vystavit platební kartu, protože za hotovostní výběr si účtují pouhé dvě koruny.
    Není to ani tolik o ceně, ale o lenosti. Pokud se objeví nová banka, která bude levnější, nebo pokud ta stávající zdraží, okamžitě přejdu.
  • 24. 1. 2004 16:40

    Xaver (neregistrovaný)
    Chce to trošku přemýšlet. Placení poplatku za rušení příkazů - proč? Jak bude banka platit příkazy ze zrušeného účtu? Tohle na mne zkoušeli v jeBance taky, akorát jsem se jim vysmál.

    Hlášení bankovního spojení - jedině v případě, že platím inkasem, jenže inkasem budu platit, jedině když zešílím, nehodlám se totiž s někým dohadovat, jestli si něco inkasovali oprávněně nebo ne. Navíc třeba u RaiffeisenBank je platba inkasem výrazně dražší než převodem (7 Kč oproti 3,-).

    Takže rada, osvědčená praxí: před zrušením účtu vybrat všechny peníze, nechat jen poplatek za zrušení účtu (nebo ani ten ne a zaplatit na místě v hotovosti).
  • 24. 1. 2004 18:45

    Tom (neregistrovaný)
    Jenomže spoustu bank Ti účet nezruší když nemáš zrušené trvalé příkazy a inkasa, jako například ČS ČSOB. A nebo účet zruší i v mínusu a pak po tobě ten debet zpětně vymáhají. Já platím inkasem třeba T-mobile už 3. roky a v životě se mě nestalo že jsem s tím měl nějaký problém, a navíc podrobný výpis za 1,- Kč a je to bez starosti, a v případě limitu který si může sami si myslím se není čeho obávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).