Především ale pojem totální havárie (resp. totální škoda) je pojem čistě pojišťovácký a označuje stav kdy by dle názoru pojišťovny byla oprava byla dražší než byla tržní hodnota onoho vozu. Vůbec to neznamená že z vozu zbyla hromada trsátek a nemohl by se či dokonce nesměl opravovat.
To samozrejme nevyplyva. Jednak nevim kdo rozhoduje zda je vozidlo "radne opravene", kdyz i znackove servisy dokazou mnohdy zprasit co se da.
Druhak pak muze byt spousta tech, co si dovedou praci ci dily zajistit levneji a za obdrzene penize vozidlo opravit. A za treti v mnoha pripadech, zvlast kdyz je ta hranice pro totalni skodu prekrocena jen malo, muze byt pro poskozeneho vyhodnejsi priplatit par korun a nechat auto opravit nez obihat bazary a hledat adekvatni nahradu.
Jaktože není uzákoněno, že veškeré závažné nehody se musí řešit za přítomnosti Policie a proč seznam takto bouraných vozidel podle VIN kódů není na Internetu veřejně dostupný? Autorizované/certifikované servisy by opravu takového vozidla musely dokumentovat a pokud by nebyla provedena řádně, tak by prostě bylo takové vozidlo tváří v tvář záznamu v databázi neprodejné.
Stejně tak stočené tachometry - auto musí každé dva roky na STK. Proč není na Internetu veřejná databáze s VIN kódem a datem STK s odečtem km.
Proč se v téhle zemi nedá udělat pořádek? ... Nebo není zájem?
Nezlobte se, ale jste typickým Čechem, který umí jen nadávat a nikoliv používat to, co nosí na krku.
Databáze s kontrolou najetých km dle STK a VIN samozřejmě funguje (pravda, necelý měsíc) a pokud jste ochoten investovat cca 150 Kč, je člověk používající hlavu schopen prolustrovat i vozidlo dovezené ze zahraničí...
No tak určitě - jak se to za těch cca 150 Kč u auta z dovozu dělá? I Cebie a spol si stežovaly, že k údajům z německých STK se nedostanou, protože tam se VIN považuje za osobní údaj - což je taky zajímavé, když tady si každej myslí že mu na základě VINu musí snad i vyjéct kam jezdil majitel na svačinu.
Od určité doby jsem přestal kupovat ojetá auta.
Všechny inzeráty bazarů nabizejí úžasná auta, která bych si rád koupil.
V reálu jsem pak bohužel nacházel.
Stočené tachometry ( auto bylo odlítané) Bouraná auta. Prodávající řelk, že auto je nebourané, a po odhalení mi vysvětlil, že jsem mu nerozuměl, neboť auto je nebourané, resp nenabourané v tuto chvíli.
A ještě je tu riziko, že auto může být kradené.
Vybrat dobré auto nebourané s malým nájezdem, je velmi těžké a nákladné.
No nejlepší je když si na tenhle vrak vezmete pěkně drahý úvěr a potom až to auto po pár letech umře, platit jenom úvěr a nemít čím jezdit. Což je úplně běžné. Jen v mém okolí dopadli tři lidé. Jeden to měl 3 měsíce před koncem splácení, a další dva zhruba rok a půl.
A to už se ani nebavím o tom, že Vám prodají třeba pětileté auto za cenu nového.
Dobrý den,
fakt pěkné. Bohužel není uvedena oprava a cena. Mám krásné cabrio a měl jsem nehodu... měl jsem dvě možnosti opravit za 45 nebo za 90tis... u ,,neautorizovaného,, servisu (ale šikovný zručný týpek)... za 45tis by to ,,jezdilo,, a bylo by to oukej... za 90tis by se tam měnily nové origi osvětla a všechny díly ,,nové,, originál bez náhrad... zvolil jsem 90tis jen kvůli tomu že oprava je nepoznatelná a auto je v lepším stavu jak před nehodou... ale kolik lidí co musí živit rodinu apod. si tohle vybere...Nikdo... nikdo nebude volit tuhle dražší variantu u běžného vozu k normálnímu ježdění... lze opravit ,,dokonale,, ale něco to stojí... samo opravu za co nejméně z náhrad pozná kdekdo pozorný...