to se mně jednou stalo . Ležím si tak u moře a v tu ránu mi zvoní mobil. volal Šéf. zvednu to a slyším "Ráno budeš na značceee!!! Došla zakázka!!!!" tak říkám "J.báááááát!!!" a už jsem se tam v životě neukázal. ... ... Kéž by. Řek jsem "Ano pane, ano samozřejmě. Jak si budete ráčit. ano ano. služebníček" a šel si sbalit věci na pokoj.
To je o přístupu zaměstnavatele.
Stalo se to u nás. Pozice, na které jsou dva lidé. Jeden na dovolené s rodinou, druhý skončil s nějakou nemocí v nemocnici. Firma toho co měl dovolenou odvolala, přiletěl z Řecka do druhého dne. Co firma udělala:
1. Zaplatila zpáteční letenku celé rodině
2. Uhradila celou cenu, co stála ta dovolená
3. Dala tomu člověku extra dny dovolené navíc
4. Vyplatila mu nějaké jednorázové odškodné (to nevím kolik, ale kluk říkal, že mu to zaplatí další dovolenou)
Takže to není jen o právu zaměstnavatele to udělat. Je to i o tom, jaké z toho umí vyvodit důsledky pro sebe. Měl by se k tomu postavit čelem a spočítat si, kolik chce dát jako odškodnění. A pak to porovnat se škodou, která vznikne, když neodvolá. Navíc jsem žil v domění, že body 1 a 2 musí firma udělat ze zákona a že i na bod 3 je tam nějak pamatováno.