a) viz titulek, verte mi, nemam do banky daleko :)
b) posledni dobou se zacina na tomto serveru stavat beznou praxi, ze diky kazdemu ufnukankovi, ktery se citi nespravedlive odmitnut nebo ignorovan (libovolnou) bankou udelovat te zle, a nelidske institici "Zlamanou gresli" a zaroven vyznamenat obratne vykrucovani-se slizkych PR manageru (...ty vase buliky...) "Zlatym dukatem". A to vse v jedinem pripadu. Udeluji timto strance Mesec.cz "Zlamanou gresli" za to, ze neumi posoudit, kdo vlastne je poskozen a podle toho udelit BUD "Zlamanou gresli" NEBO "Zlaty dukat".
Vas Vykuk
Abychom to zařadili do právního kontextu. V České republice platí Zákon o ochraně spotřebitele, který zazazuje diskriminaci spotřebitele, a neposkytnutí služby někomu (ale poskytnutí jinému), je typický příklad diskriminace. Bohužel zákon se nevztahuje finanční služby, banka tedy byla oprávněna neuzavřít smlouvu. A banky toho nesměle využívají, zejména u úvěrů. A jdou dál a dál. Diskriminace dle věku, pohlaví, rodinné situace, národnosti, druhu zaměstnání atd. je pro banky zcela normální.
Něco jiného je etika. Domnívám se, že odmítnutí klienta je vysoce nemorální. Pokud si chce banka své klienty vybírat, má stanovit jasná pravidla (min. vklad apod.) V Citibank v USA by si nikdy nedovolili neotevřít účet, leda že by o klientovi měli negativní informace, takové informace v ČR nemohou mít.
Domnívám se, že Citibank v ČR hlavně neví co chce To je asi také chyba ČNB, která bezhlavě poskytuje bankovní licence každé větší zahraniční bance, bez ohledu na to, jestli tady chce opravdu poskytovat bankovní služby (tím myslím ve větším měřítku než v pár "palácích")