Hlavní navigace

Názor k článku Běžné účty - jaké a pro koho od s. Topol + nek - Když váš názor vztáhnu k obdobě náboženství -...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 7. 2007 14:26

    s. Topol + nek (neregistrovaný)
    Když váš názor vztáhnu k obdobě náboženství - k politickým stranám: zde také jedna strana, co má demokracii dokonce v názvu, razí heslo kdo nejde s námi, jde proti nám a tudíž vlastně demokracii a svobodu projevu zadupává do země.
    Obdobně mohu nazvat hlupáky lidi, co nakupují předražené věci v Delvitě nebo v Makru nebo tankují u Benziny či Shelky. Ostatně, každý by se měl chovat racionálně, což je nám zdůrazňováno např. při aférách ohledně různých zakázek nebo způsobu a nákladnosti léčení různých chorob. Ten a ten uzavřel nevýhodný (tj. předražený) obchod; ten a ten léčil předraženě. Pokud se to týká těch druhých, je nám to v rámci lhostejnosti jedno, pokud se to ale dotýká přímo nás, jedno nám to není. To bychom ale vlastně museli zlikvidovat veškeré soukromé podnikání za účelem zisku, protože každý kdo chce hrabat, musí být pro tu druhou stranu nevýhodný a museli bychom nastoĺit zde samé neziskovky nebo aspoň hospodaření s vytvářením přiměřeného zisku na účelné pořizování komodit určených k dalšímu rozvoji (ne tedy zahrnovat do daňově uznatelných nákladů např. luxusní auta, která jsou pro podnikání nevhodná nebo zboží určené k soukromé spotřebě).

    Negativní zkušenosti s ČS nebo třeba i s Romy má i mnoho dalších lidí - jen se to bojí říci nahlas - viz názory na p. Čunka. Znamená to mnohdy "být pod pantoflem", nemožnost nějakého odporu. A jsme tam, kde jsme byli před 89.

    K těm výkřikům techniky: o zmiňovaném redaktorovi si myslím, že je s prominutím moula nebo podplacený. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Ostatně, v praktickém životě jsme denodenně svědky toho, jak někdo své práci "rozumí" - je z něj "odborník" pro 14 dnech zapracování. Mezi motoristickou veřejností je všeobecně známo, že ojetiny škodovek si drží převysokou cenu. Tzn., kdo prodává, bude na tom dobře, je to pro něj výhodné. Kdo však kupuje, kupuje předražené, protože cena ojetiny je nadsazena. Každý "odborník" dovede prezentovat svoji odbornost a "nezávislost" argumenty, kdy vyzdvihuje jen to dobré, co se hodí "do krámu" a o nevýhodách samozřejmě mlčí. Tak se samozřejmě děje i ve spořce při prodeji superproduktů nebo v pojišťovně při sjednávání pojistky. Důležité je produkt ještě přikrášlit, klientovi se musí říci, co chce slyšet, o záporech pomlčet. Těžko se pak dokazuje, že někdo někdy lhal - z jednání se nepořizuje žádný průkazný záznam a pokud něčemu nerozumíte a zeptáte se na to, stejně vám mnohdy pravdu neřeknou v obavě, abyste jako "rozdělaný" klient z koupě produktu nevycouval.
    Abych se vrátil ke škodovkám - co vás může na takovém autě uchvátit, že si jej pořídíte? Hnusný design vnitřku i venku, konstrukční řešení hodná žáka zvláštní školy, předražený servis, tvrdá nepohodlná sedadla u mnohých modelů podpírající pouze zadek, ale již ne nohy, vysoká cena ojetin i nových vozů, absence "nadstandardů" - nutnost za ně platit zvlášť a mnohdy více než u srovnatelných vozů stejné třídy, žádná originalita, ale usedlý konzervatismus. S koupí nového vozu by měl výrobce či prodejce dodávat ještě nějakou pokrývku hlavy a plato vajec na zadní plato 5. dveří. Snad jen servis na každé dědině, to pro případ, že i pravidelně servisovaný vůz vás nechá na holičkách. Jděte se někdy podívat do značkových prodejen Škoda na příjem zakázek - uvidíte, uslyšíte, co vše se může na těchto autech v záruce i po záruce po....t a jak se pak majitelé při placení kroutí. Že vás servisní prohlídka, která je zaměřena na úkony, které by měl řidič dělat před každým vyjetím (stěrače stírají, ostřikovače ostřikují), stojí více než na nějaké značkové auto, že vám doporučí spoustu úkonů navíc, které taky navíc platíte a pokud nejste odborník, těžko se budete se servisem hádat, že tento a tento úkon je zbytečný - jako asi s lékařem. Zajímavé je přečíst si zkušenosti se škodovkami třeba na diskuzi na iDnes.cz, abyste neosočoval jen mne, že na škodovky nadávám jen já. Řadě známých se má kritika škodovek taky nelíbila, do té doby, než si pořídila opravdové, neškodovácké auto. Pak mi dali za pravdu. A ještě jeden poznatek nejen můj: lidé, co přešli ze škodovky na značkovou značku, by se už zpět nevrátili. Výjimkou budou případy, kdy někoho zlobí šrot dovezený sem ze západu v rámci nových benevolentních předpisů, stále se mu něco se*e furt shání na vrakovištích ND, těm se pak koupí nové škodovky zdá, co že to nekoupili na "držák". Ale i ten "držák" používáním poleví. Škodovka sice udělala velký posun v kvatlitě, už to nejsou humpolácké 120ky, ale ani konkurence nespí! Nenároční, konzervativní uživatelé (tak jako ve spořitelně) mohou být s předraženým výrobkem s omezenými užitnými vlastnostmi spokojeni a nebude jim vadit, když za provoz (jako i za vedení účtu v ČS) zaplatí nezdravě více než u jiných značek (a tím nemám na mysli levnější, podbízivou produkci z Asie).

    Sorry, že jsem si dovolil nevyzdvihovat českou značku, i když na ni vlastně kromě levné česko-polské-slovenské pracovní síly mnoho českého není.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).