Hlavní navigace

Názor k článku Běžné účty - jaké a pro koho od okřídlený čípek - Já vím, proč stojí lidi v ČS ve...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 7. 2007 9:21

    okřídlený čípek (neregistrovaný)
    Já vím, proč stojí lidi v ČS ve frontě: protože jsou to konzervativní hlupáci nebo starší lidé, kterým mobil nebo net nic neříká. Nebo jeich kombinace. Asi jako ne každý manažer je schopen vykydat hnůj ve stáji, tak ne každý si rozumí s mobilem či Netem. Ale i my jednou budeme tací, že přestaneme technické novinky chápat. Nebudeme vidět na titěrná písmenka smluv či displayů mobilů - ono bude v budoucnu určitě zase něco jiného než mobily - ale nejsem Verne, abych fantazíroval ... A pokud bych měl mít Net jen kvůli elektronickému bankovnictví, a na vesnicích nebude takřka jiná možnost než Net přes Telecom - ADSL v kombinaci s pevnou linkou téměř za 1000,-- - a vytáčený dial-up ani nevím, za kolik - "levnější" tarf tam býval až večer a přes noc - tak mne transakce přes net vyjdou na pěkné peníze. Když k tomu připočtu cenu compu ... - ne každý má možnost obsluhovat banku v práci, pak je pěkná drahota i to elektronické bankovnictví!
    Kdybyste bankovnictví trochu hověl, asi byste věděl, že ne všechny operace se dají uskutečnit přes Net - jen tak mimochodem. Kromě toho ČS má překomplikované internetové bankovnictví (rozvedu níže) a často nefunkční. To samé se dá říci o bankomatové síti - věčně něco nejde. Pokud nemám bankomat přímo v baráku, abych tam neustále chodil, zda už funguje ... Ale ono se to vlastně dá říci i o pobočkách - každou chvíli nějaká cedule - z technických důvodů předčasně zavřeno, pobočky mají nejednotnou otevírací dobu - a odpoledne mají často zavřeno pobočky i v Praze!
    Pokud chce klient změnit banku, musí k založení účtu navštívit nějaké jiné město. Ano. Ale po založení účtu již platí to, o čem se zmiňujete, tedy že na pobočku nemusíte, a že ovládáte účet přes Net. A pak zase ale platí, že ne vše se přes Net dá dělat. Tady opravdu záleží na přístupu banky, její poplatkové politice, odborné úrovni zaměstnanců, zda jde bance jen o zisk nebo i o spokojenost klientů. A jelikož se spořitelna capí neustále rostoucími nepřiměřenými zisky odcházejícími do ciziny, nevidím důvod, proč bych takovéto příživníky měl podporovat účtem u nich. Smutné je, že snad ani jedna "česká" banka se už nemůže chlubit tím, že je skutečně česká.
    Navíc nyní ČS zjistila, že vyštváním lidí od přepážek nemá komu vnucovat své superprodukty - na telefonické vnucování asi každý nezareaguje kladně. A z těch stávajících, co do poboček chodí, není co vyždímat. Takže nyní objevili Ameriku - snaží se klienty k přepážkám opět dostat! Tak za takovou bezhlavou obchodní politiku - vytloukání klínu klínem - dík!
    Manželka měla v práci nějaké starší elektronické bankovnictví zřízené ještě před Servisem24. Jednoho dne klientům oznámili, že tu stávající službu ruší a že musí přejít na Servis 24. Samozřejmě, nikdo nevěděl podrobnosti. Na zelené lince - to musíte na pobočku. Na pobočce měli tak leda smlouvy, ale nevěděli nic o aplikaci. Pak sehnala nějakou technickou pomoc, protože podle návodu to nefungovalo. Musíte mít Javu, ale ne tu nejnovější, ale nějakou starší. Jelikož v práci používají ještě netové bankovnictví dalších asi 4 bank (takže má z čeho srovnávat), tak ty ostatní banky vyžadují zpravidla zase tu nejnovější verzi Javy. Pod Internet Explorerem se to nepodařilo rozchodit. Tak další varianta: zkuste Firefox. Ten nikdy nepoužívali, tak jen než objevili, co to vlastně je a kde jej sehnat - nemají totiž vlastního AITáka, takže co jsem věděl, s tím jsem pomohl. Firefox ale zase většinou nepodporují jiné banky. Po velkých peripetiích to rozběhli ve Firefoxu, ale nadává na to, více jí vyhovují netové aplikace ostatních bank.

    Jelikož dost cestuji, mohu porovnávat pobočky Spořitelny v rámci půlky republiky, tak ale i pobočky jiných bank. Mohu zodpovědně prohlásit: ČS určitě NE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I když se odcházející GŘ J. Stack chlubí, co ze spořitelny udělal po privatizaci, mohu ze svých zkušeností (ale i zkušeností mých známých a příbuzných) říci, že sice udělal, ale pro akcionáře, a ne v tak velké míře pro klienty. Asi se těžko něco prosazuje v molochu, kde levá neví co dělá pravá, navíc konkurence nespí a byla vždy napřed a je tak tomu i nyní. Je ta asi tak jako s auty: škodovka taky udělala pokrok, ale furt je to jen škodovka - předražená, málo vybavená, o krok zpět a když něco chcete - tak je to "nadstandard" za tučný příplatek. A ze zisku pak živíme mateřskou VW. Taky bych jim necpal peníze za tak nevzhledná a předražená auta.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).