Pokud nebude anonymní, přicházelo by v úvahu pojištění, kterého bych asi využil (stejně jako využívám pojištění ke kreditní kartě). Anonymní asi nebude a to min. kvůli tomu co popisovali v článku (vysátí karty). Jak byste chtěl reklamovat nedovolené odčerpání pokud by byla karta anonymní?
Krom toho EU tlačí na rušení anonymního platebního styku. Ani účet si nezaložíte anonymní. VK na heslo jsou již dávno minulostí... a tohle bude stejné.
I když - slyšel jsem o předplacených platebních kartách, a ty vlastně anonymní jsou. Dokud je nepodepíšete, tak je můžete darovat komu chcete...
Proč by nemohla být anonymní? Hotovost je také anonymní... Proč
pojištění? 700Kč máte v peněžence taky nepojištěny.. Jen ten limit asi bude pro celý den, chtělo by to jednouduchý způsob obnovení původní výše při více nákupů za den..
BTW: Rikáte, že máte pojištěnou kreditní kartu.... Takže banka Vás přesvědčila ke koupi produktu, který je bez ochrany a pak k placení pojištění karty..připomíná mi to prodej auta/domu bez zámku a k tomu pojištění (samozřejmě by bylo řádově dražší)... Kritizuji to, protože jsem dlouho hledal kreditní kartu typu Maestro, u které je zbytečné pojištění - auto s klíčem...
Proč by mě někdo měl k něčemu přesvědčovat? Když si někdo koupí auto, tak mu taky řeknete, že ho prodejce přesvědčil ke koupi? Udělat závěr bez dostatku informací není moudré. Představte si, že jsou lidé, kteří vedou do banky či pojišťovny proto, že něco chtějí. Nesjednají si produkt proto, že jim ho vtlačí nějaký prodejce.
Pojištění mě vychází na necelých 15 korun měsíčně. Myslím, že tento poplatek přežiju. Přijde mi lepší platit 15 Kč měsíčně než neustále zadávat PIN kód. Už podpis dost zdržuje.
Co jsem četl na Měšci diskuzi, tak zrovna Vy, pane (-í) Rada.K, jste se nechal přesvědčit ke koupi řady produktů České spořitelny. Sice tvrdíte, že tak činíte dobrovolně, ale to tvrdí naprostá většina lidí, kteří se nechali zlanařit. Přece nepřiznají svoji chybu ... Nebo si ji neuvědomí. Pokud prodavač České spořitelny prodává dobře pro zaměstnavatele, tak klient musí mít pocit, jak byl kvalitně a výhodně obsloužen, vše se točí jen okolo něj, i když byl náležitě oškubán. A co jsem vypozoroval v nesčetných frontách právě v ČS, tak řada lidí přichází do spořky s úplně jiným cílem, ale odchází i s bezhlavě uzavřeným novým produktem trvajícím i mnoho let. Kladná reakce na první oslovení - nabídku. Už to napovídá o úrovni klientů ČS. Podobné je to i u super- hypermarketů, kdy vás v letáku nalákají na atraktivní zboží, které samozřejmě není. A přece nepůjdete z obchodu s prázdnou. Tak koupíte něco jiného. Nebo nabízené zboží mají, ale přesto ještě koupíte něco navíc, co jste původně nezamýšlel. Nebo se účastníte zájezdu s předváděcí akcí. Co lidí tvrdilo, že si nic vnutit nedá, a už splátkují. Ještě že jistá politická strana zde prosadila, že můžete takto vnucené zboží do určité doby vrátit bez sankcí. Takto by to mělo fungovat i u bankovních a pojišťovacích produktů...
Co se týče příkladu koupě auta, uhodil jste hřebík na hlavičku. Je to podobné jako se spořitelnou. Co lidí si přišlo udělat předzimní (předjarní) prohlídku své škodověnky za 99,-- nebo si jen prohlédnout nový model, byla jim nabídnuta zkušební jízda, a už si odváží za předražený peníz nový výkřik techniky. A co lidí si nechá udělat nadstandardní výbavu až u prodejce, i když z provovýroby by montáž doplňků byla levnější i kvalitnější.
Je to umění obchodu, kde jedna strana je chytřejší a druhá hloupější. Jedna strana vydělá, druhá prodělá... Když tomu bude opačně, manažeři se seser.ou ...
K Vaší pojistce na kartu: domnívám se, že až zažijete nějakou pojistnou událost a patálie s ní spojené, ještě rád budete vyťukávat PIN i u karty s čipem a dělat autogramiádu na pokladnách a těch 15 Kč si rád někam strčíte ...
Já jsem přišel do Spořitelny s úmyslem zeptat se na pojištění karty (vždy začnu být přecitlivělý poté co mi něco odcizí) a odešel jsem s pojištěním karty. Myslím, že slečně na přepážce bylo docela jedno, jestli si ho zřídím nebo ne (z pojištění karty je prd provize a přepážoví pracovníci mají možná této prd provize půlku, možná ani to ne). Takhle to vidím já, vy to vidíte jinak, je to samozřejmě vaše věc.
Pojistnou událost jsem zažil nedávno - odcizení motocyklu. S vyřízením odškodnění (odevzdal jsem podklady, za pár dní přišla částka na účet) a jeho výší jsem byl náramně spokojený (slyšel jsem různé strašidelné příběhy o tom jak podle pojišťoven věci rychle ztrácí hodnotu). Pojištění jsem měl u Kooperativy, je docela možné, že jiné pojišťovny tak štědré nejsou. Možná někdy ani Kooperativa, ono hodně záleží na likvidátorovi.
Vy jste si holt sjednal pojištění u špatné pojišťovny...opět vaše věc.
Btw. kde berete jistotu, že při použití vaší karty je vždy vyžadován PIN? Je opravdu vždy vyžadován i v případě použití magnetického proužku, který jistě na kartě máte? Co když potřebuju embosovanou kartu? Jak ochráním PINem tu?
A ono stačí nekrýt si jednou pořádně prsty a váš PIN kód je prozrazen. Kryjete si prsty i při zadávání PINu v obchodu? To musí vypadat docela zábavně...
Limit pro placení bezkontaktně se automaticky neobnovuje - je třeba ho vždy doplnit (např. při autorizované transakci). Tzn. pokud budete platit více menších nákupů v průběhu dne, můžete kartu v průběhu dne doplňovat, a pokud vám kartu někdo zcizí, neutratí více, než kolik činí zůstatek pro "bezkontaktní platby".
Jak souvisí anonymita (to, že když zaplatím, nikdo nepozná, že jsem to platil já a kde jsem v tu dobu byl) a pojištění (to, že mi někdo ukradne kartu a já nepřijdu o peníze)?
Nebo chápu obrat "nebude-li anonymní, tak ji pojistím" špatně?
Jak byste chtěl pojistit anonymní kartu? Pan Novák si pojistí svojí kartu. Pak mu jí někdo ukradne. Karta nebyla na jméno (stejně jako třeba nejsou předplacené karty do telefonů), jak prokáže, že se jí nezbavil úmyslně? Pokud mu odcizí klasickou kartu, dojde k zablokování, zloděj navíc může být někde natočen kamerou (např. na čerpací stanici) a může být za krádež potrestán. Jak dokáže pan Novák, že tomu pánovi co s kartou platil kartu neprodal, nedaroval a nechce teď odškodnění za odcizenou kartu neprávem?
Možná špatně chápu pojem anonymní karta. Podle mě je to karta, která není na jméno a dá se nabít určitou částkou. Může s ní platit ten, kdo ji zrovna má v ruce.
"to, že když zaplatím, nikdo nepozná, že jsem to platil já a kde jsem v tu dobu byl"
Jo takhle. No asi bude nějaký důvod proč mohou osoby s patřičným přístupem zjistit kde a kdy jste něco platil. Pokud by bylo povolené dělat karty anonymní, už by to jistě někdo dávno dělal.
A byl by takový problém opatřit tu čipovou kartu vypínačem, aby ji člověk mohl zprovoznit jen, když ji opravdu používá? Pak by většina těch nevýhod odpadla.
bylo kdyby touhle kartou šlo nakupovat v automatech (na jízdenky, na nápoje apod.). V práci mám každou chvíli problém s rozměněním, aby si někdo mohl něco koupit v automatu. Občas si zapomenu nechat v peněžence drobné na MHD....už několikrát jsem kvůli tomu nestihl metro, kterým jsem potřeboval jet.
Cosi v tomto rozjížděl T-Mobile (platby v nápojových automatech na vrub paušálního účtu nebo kreditu), ale asi se to vůbec neuchytilo (že by nedostatečná propagace?) a nebo to bylo nerentabilní, protože jsem už hodně dlouho nikde automat ve kterém by to šlo neviděl.
To je ale problém našich automatů. Jsem právě v Japonsku, kde jsou automaty na všechno možné na každém druhém rohu (a to doslova). Všechny berou mince i bankovky a dokáží vždy vracet ! Většina bere sice jen nejmenší bankovku v hodnotě našich 200 Kč, ale i tak se mi ještě nestalo, že bych neměl jak zaplatit a to už tu jsem půl roku a v průměru platím v automatu cca 2x denně.