Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Bezkontaktní čipové karty: Hudba blízké budoucnosti? od sartori - Tohle jsem ochotny akceptovat pod jednou podminkou: karta...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 11. 2006 9:18

    sartori (neregistrovaný)
    Tohle jsem ochotny akceptovat pod jednou podminkou: karta musi byt dusledne anonymni.
  • 13. 11. 2006 12:35

    anonymní
    a to se jim prave nebude libit.
    je to totez jako ty karty od nasich skvelych CD.

    - jestli se takoveto maloplatebni karty rozsiri, bude velmi zajimave sledovat, kdo zase priste vyhraje "prestizni" cenu Big Brother Awards.
  • 13. 11. 2006 17:02

    Rada.K (neregistrovaný)
    Pokud nebude anonymní, přicházelo by v úvahu pojištění, kterého bych asi využil (stejně jako využívám pojištění ke kreditní kartě). Anonymní asi nebude a to min. kvůli tomu co popisovali v článku (vysátí karty). Jak byste chtěl reklamovat nedovolené odčerpání pokud by byla karta anonymní?
  • 13. 11. 2006 17:43

    Radek (neregistrovaný)
    Krom toho EU tlačí na rušení anonymního platebního styku. Ani účet si nezaložíte anonymní. VK na heslo jsou již dávno minulostí... a tohle bude stejné.

    I když - slyšel jsem o předplacených platebních kartách, a ty vlastně anonymní jsou. Dokud je nepodepíšete, tak je můžete darovat komu chcete...
  • 13. 11. 2006 21:40

    VlK (neregistrovaný)
    Proč by nemohla být anonymní? Hotovost je také anonymní... Proč
    pojištění? 700Kč máte v peněžence taky nepojištěny.. Jen ten limit asi bude pro celý den, chtělo by to jednouduchý způsob obnovení původní výše při více nákupů za den..
    BTW: Rikáte, že máte pojištěnou kreditní kartu.... Takže banka Vás přesvědčila ke koupi produktu, který je bez ochrany a pak k placení pojištění karty..připomíná mi to prodej auta/domu bez zámku a k tomu pojištění (samozřejmě by bylo řádově dražší)... Kritizuji to, protože jsem dlouho hledal kreditní kartu typu Maestro, u které je zbytečné pojištění - auto s klíčem...
  • 13. 11. 2006 21:53

    Rada.K (neregistrovaný)
    Proč by mě někdo měl k něčemu přesvědčovat? Když si někdo koupí auto, tak mu taky řeknete, že ho prodejce přesvědčil ke koupi? Udělat závěr bez dostatku informací není moudré. Představte si, že jsou lidé, kteří vedou do banky či pojišťovny proto, že něco chtějí. Nesjednají si produkt proto, že jim ho vtlačí nějaký prodejce.
    Pojištění mě vychází na necelých 15 korun měsíčně. Myslím, že tento poplatek přežiju. Přijde mi lepší platit 15 Kč měsíčně než neustále zadávat PIN kód. Už podpis dost zdržuje.
  • 14. 11. 2006 20:02

    J. Stack (neregistrovaný)
    Co jsem četl na Měšci diskuzi, tak zrovna Vy, pane (-í) Rada.K, jste se nechal přesvědčit ke koupi řady produktů České spořitelny. Sice tvrdíte, že tak činíte dobrovolně, ale to tvrdí naprostá většina lidí, kteří se nechali zlanařit. Přece nepřiznají svoji chybu ... Nebo si ji neuvědomí. Pokud prodavač České spořitelny prodává dobře pro zaměstnavatele, tak klient musí mít pocit, jak byl kvalitně a výhodně obsloužen, vše se točí jen okolo něj, i když byl náležitě oškubán. A co jsem vypozoroval v nesčetných frontách právě v ČS, tak řada lidí přichází do spořky s úplně jiným cílem, ale odchází i s bezhlavě uzavřeným novým produktem trvajícím i mnoho let. Kladná reakce na první oslovení - nabídku. Už to napovídá o úrovni klientů ČS. Podobné je to i u super- hypermarketů, kdy vás v letáku nalákají na atraktivní zboží, které samozřejmě není. A přece nepůjdete z obchodu s prázdnou. Tak koupíte něco jiného. Nebo nabízené zboží mají, ale přesto ještě koupíte něco navíc, co jste původně nezamýšlel. Nebo se účastníte zájezdu s předváděcí akcí. Co lidí tvrdilo, že si nic vnutit nedá, a už splátkují. Ještě že jistá politická strana zde prosadila, že můžete takto vnucené zboží do určité doby vrátit bez sankcí. Takto by to mělo fungovat i u bankovních a pojišťovacích produktů...

    Co se týče příkladu koupě auta, uhodil jste hřebík na hlavičku. Je to podobné jako se spořitelnou. Co lidí si přišlo udělat předzimní (předjarní) prohlídku své škodověnky za 99,-- nebo si jen prohlédnout nový model, byla jim nabídnuta zkušební jízda, a už si odváží za předražený peníz nový výkřik techniky. A co lidí si nechá udělat nadstandardní výbavu až u prodejce, i když z provovýroby by montáž doplňků byla levnější i kvalitnější.

    Je to umění obchodu, kde jedna strana je chytřejší a druhá hloupější. Jedna strana vydělá, druhá prodělá... Když tomu bude opačně, manažeři se seser.ou ...

    K Vaší pojistce na kartu: domnívám se, že až zažijete nějakou pojistnou událost a patálie s ní spojené, ještě rád budete vyťukávat PIN i u karty s čipem a dělat autogramiádu na pokladnách a těch 15 Kč si rád někam strčíte ...
  • 14. 11. 2006 20:54

    Rada.K (neregistrovaný)
    Já jsem přišel do Spořitelny s úmyslem zeptat se na pojištění karty (vždy začnu být přecitlivělý poté co mi něco odcizí) a odešel jsem s pojištěním karty. Myslím, že slečně na přepážce bylo docela jedno, jestli si ho zřídím nebo ne (z pojištění karty je prd provize a přepážoví pracovníci mají možná této prd provize půlku, možná ani to ne). Takhle to vidím já, vy to vidíte jinak, je to samozřejmě vaše věc.

    Pojistnou událost jsem zažil nedávno - odcizení motocyklu. S vyřízením odškodnění (odevzdal jsem podklady, za pár dní přišla částka na účet) a jeho výší jsem byl náramně spokojený (slyšel jsem různé strašidelné příběhy o tom jak podle pojišťoven věci rychle ztrácí hodnotu). Pojištění jsem měl u Kooperativy, je docela možné, že jiné pojišťovny tak štědré nejsou. Možná někdy ani Kooperativa, ono hodně záleží na likvidátorovi.
    Vy jste si holt sjednal pojištění u špatné pojišťovny...opět vaše věc.
  • 14. 11. 2006 21:00

    Rada.K (neregistrovaný)
    Btw. kde berete jistotu, že při použití vaší karty je vždy vyžadován PIN? Je opravdu vždy vyžadován i v případě použití magnetického proužku, který jistě na kartě máte? Co když potřebuju embosovanou kartu? Jak ochráním PINem tu?
    A ono stačí nekrýt si jednou pořádně prsty a váš PIN kód je prozrazen. Kryjete si prsty i při zadávání PINu v obchodu? To musí vypadat docela zábavně...
  • 14. 11. 2006 10:24

    Petr Zámečník
    Limit pro placení bezkontaktně se automaticky neobnovuje - je třeba ho vždy doplnit (např. při autorizované transakci). Tzn. pokud budete platit více menších nákupů v průběhu dne, můžete kartu v průběhu dne doplňovat, a pokud vám kartu někdo zcizí, neutratí více, než kolik činí zůstatek pro "bezkontaktní platby".
  • 14. 11. 2006 22:12

    Tom
    Jak souvisí anonymita (to, že když zaplatím, nikdo nepozná, že jsem to platil já a kde jsem v tu dobu byl) a pojištění (to, že mi někdo ukradne kartu a já nepřijdu o peníze)?

    Nebo chápu obrat "nebude-li anonymní, tak ji pojistím" špatně?
  • 14. 11. 2006 22:31

    Rada.K (neregistrovaný)
    Jak byste chtěl pojistit anonymní kartu? Pan Novák si pojistí svojí kartu. Pak mu jí někdo ukradne. Karta nebyla na jméno (stejně jako třeba nejsou předplacené karty do telefonů), jak prokáže, že se jí nezbavil úmyslně? Pokud mu odcizí klasickou kartu, dojde k zablokování, zloděj navíc může být někde natočen kamerou (např. na čerpací stanici) a může být za krádež potrestán. Jak dokáže pan Novák, že tomu pánovi co s kartou platil kartu neprodal, nedaroval a nechce teď odškodnění za odcizenou kartu neprávem?
    Možná špatně chápu pojem anonymní karta. Podle mě je to karta, která není na jméno a dá se nabít určitou částkou. Může s ní platit ten, kdo ji zrovna má v ruce.
  • 14. 11. 2006 22:36

    Rada.K (neregistrovaný)
    "to, že když zaplatím, nikdo nepozná, že jsem to platil já a kde jsem v tu dobu byl"

    Jo takhle. No asi bude nějaký důvod proč mohou osoby s patřičným přístupem zjistit kde a kdy jste něco platil. Pokud by bylo povolené dělat karty anonymní, už by to jistě někdo dávno dělal.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).