Nj, zkušení pošťáci se vyházeli, nebo odešli sami a nováčci se učí za pochodu stylem pokus omyl s vedením za zády, jak plní produkty a vědomím, že pokud nesplní, tak mají o 10% menší výplatu. Tak se není čemu divit. Pošta měla buď být státní služba bez produktů a tlaku na ně, nebo pak akciovka jako v Rakousku. Francouzský model se mi líbí, ale bohužel, u nás se radši prodá státní majetek, který má pošta svolení užívat a výtěžek z jeho prodeje skončí v kapsách kamarádů, a budou vymýšlet extra po česku, než aby se udělalo něco, co je jinde již vyzkoušené a funguje.
Hlavně po nich chtějí znalosti o velkém množství zboží a služeb, které vůbec nesouvisí s poštovní přepravou. Takže pak neznají nic pořádně.
A podle mne se nikdo nesnaží po zavedení služby provést nějaký mystery shopping - kdysi jsem to dělal, třeba pro McDonald, Macro a další. Kdyby mě pošta oslovila, rád jim ty mysteráky udělám :).
Naprosto přesně. Hodí je do vody, maximálně jim přijde základní informace emailem, že to najdou na intranetu, a nastaví osobní plány. Viz ta ekonomická zásilka, jenže systém je nastaven na prioritní a ty prioritní má taky ten přepážkový pracovník v osobním plánu, podle jehož plnění dostane osobní ohodnocení, což je docela vysoké % mzdy.
Kdysi jsem se účastnila Mystery shoppingu pro poštu. Posílali jsme si dopisy křížem krážem republikou. Zajímavé bylo, že chodily naprosto přesně, a to jsme je házeli porůznu do schránek. Byl to vždy týden v měsíci, trvalo to cca 3 měsíce. Dostala jsem seznam, kam mám který dopis poslat, a přehled schránek, do kterých to mám hodit. V dopise byl lístek s údajem, do které schránky byl dopis vhozen a kdy se schránka vybírá, což je údaj, který je na té schránce uveden. V tom kontrolním týdnu jsem posílala tak 30 dopisů. Mysterák jsem dělala i pro McDonalda, to mě docela naštvali, protože jsem jim do poznámky napsala, že by mohli nechat vybílit chodbu před WC, protože jim tam nějací pitomci nadělali stopy zablácenýma botama do výše cca 1,70 m a oni mi sdělili, že jsem udělala mysterák špatně, protože McDonald žádné WC u příslušné provozovny nemá. Holt nesnesli poznámku, že mají taky něco špatně.
12. 1. 2025, 17:06 editováno autorem komentáře
Jo, u McD jsem měl hodně nezaplacených kontrol, ale uznávám že vlastní chybou.
Mechanicky opakované situace pošta umí, problém nastává u nových produktů nebo těch méně používaných. Tam dost často narazím, případně mi účtují vyšší částku - dříve jsem ve firmě často posílal cenné balíky a hodně často se mi snažili naúčtovat dražší Obchodní balík. Teď, pro jistotu, cenný balík zdražili, takže už nedává smysl.