Nj, zkušení pošťáci se vyházeli, nebo odešli sami a nováčci se učí za pochodu stylem pokus omyl s vedením za zády, jak plní produkty a vědomím, že pokud nesplní, tak mají o 10% menší výplatu. Tak se není čemu divit. Pošta měla buď být státní služba bez produktů a tlaku na ně, nebo pak akciovka jako v Rakousku. Francouzský model se mi líbí, ale bohužel, u nás se radši prodá státní majetek, který má pošta svolení užívat a výtěžek z jeho prodeje skončí v kapsách kamarádů, a budou vymýšlet extra po česku, než aby se udělalo něco, co je jinde již vyzkoušené a funguje.
Hlavně po nich chtějí znalosti o velkém množství zboží a služeb, které vůbec nesouvisí s poštovní přepravou. Takže pak neznají nic pořádně.
A podle mne se nikdo nesnaží po zavedení služby provést nějaký mystery shopping - kdysi jsem to dělal, třeba pro McDonald, Macro a další. Kdyby mě pošta oslovila, rád jim ty mysteráky udělám :).
Naprosto přesně. Hodí je do vody, maximálně jim přijde základní informace emailem, že to najdou na intranetu, a nastaví osobní plány. Viz ta ekonomická zásilka, jenže systém je nastaven na prioritní a ty prioritní má taky ten přepážkový pracovník v osobním plánu, podle jehož plnění dostane osobní ohodnocení, což je docela vysoké % mzdy.
Kdysi jsem se účastnila Mystery shoppingu pro poštu. Posílali jsme si dopisy křížem krážem republikou. Zajímavé bylo, že chodily naprosto přesně, a to jsme je házeli porůznu do schránek. Byl to vždy týden v měsíci, trvalo to cca 3 měsíce. Dostala jsem seznam, kam mám který dopis poslat, a přehled schránek, do kterých to mám hodit. V dopise byl lístek s údajem, do které schránky byl dopis vhozen a kdy se schránka vybírá, což je údaj, který je na té schránce uveden. V tom kontrolním týdnu jsem posílala tak 30 dopisů. Mysterák jsem dělala i pro McDonalda, to mě docela naštvali, protože jsem jim do poznámky napsala, že by mohli nechat vybílit chodbu před WC, protože jim tam nějací pitomci nadělali stopy zablácenýma botama do výše cca 1,70 m a oni mi sdělili, že jsem udělala mysterák špatně, protože McDonald žádné WC u příslušné provozovny nemá. Holt nesnesli poznámku, že mají taky něco špatně.
12. 1. 2025, 17:06 editováno autorem komentáře
Jo, u McD jsem měl hodně nezaplacených kontrol, ale uznávám že vlastní chybou.
Mechanicky opakované situace pošta umí, problém nastává u nových produktů nebo těch méně používaných. Tam dost často narazím, případně mi účtují vyšší částku - dříve jsem ve firmě často posílal cenné balíky a hodně často se mi snažili naúčtovat dražší Obchodní balík. Teď, pro jistotu, cenný balík zdražili, takže už nedává smysl.
Takový problém s bezdokladovou dobírkou jsem naštěstí ještě řešit nemusel. Nicméně taky musím některým pošťačkám radit, jak zásilku správně zadat do jejich systému (vybrat správný typ dobírky ze seznamu dobírek, který mají v počítači), aby vyšla správná cena. S některými se musím dokonce dohadovat, že i tak velká dobírka (400 tisíc) lze poslat jen jako doporučené psaní a nemusí to být cenné psaní a podobné drahé služby.
Musím upozornit že emailové služby nejsou garantované a může se stát a stava se že email nedorazi. Proto bych rád věděl jak by se to řešilo v případě kdy by potvrzení na email bylo zaskrtnuto ale přesto nepřišlo.
Už z popsaného případů je jasné že je systém české pošty je nedeterministická černa skříňka do které se něco vloží a vyleze z ní nejaky výsledek co se děje v ní však nelze určit.
Ale já to nebyl. To byl Patrik :-) A hlavně nejsem potížista, mně jde primárně o fair play vztahy, a to platí i pro obchodní vztahy. Koušu a škrábu až tehdy, když vyčerpám všechny možnosti situaci vyřešit vzájemnou dohodou. Těch situací už nastalo více než hodně a musím napsat, že když jsem se nakonec dostal ke správnému styčnému důstojníkovi s informacemi a pravomocemi, tak to vždy dopadlo dobře. Myslím oficiální cestou, ne protekční. A také dělám chyby, tak to pak musím pokorně uznat :-))
První věta Patrika ve článku "využívání služeb a produktů mimo mantinely běžných situací" platí i pro mne. Já to však beru i jako byznysovou hru. Většinou to funguje, někdy se to zadrhne, někdy to naopak nevyjde. Pak nastává otázka, zda tvrdě jít za svým právem (což však mohou i dané subjekty, třeba vypovědět smlouvy apod.), nebo zda nad tím mávnout rukou, odepsat ztrátu (je to hra, ne?) a jít dál.
Občas stačí zvolit cestu menšího odporu a docela to funguje. Takže třeba při používání služeb České pošty už mám předem napsané správné poštovní kódy, které na přepážce sdělím (typicky u poboček, do kterých jdu náhodně) a zaměstnanci už vědí, jakou službu mají zadat. Když jsou na přepážce pošty 3 zaměstnanci, kteří řeší, co mají dělat se mnou a s elektronickou občankou, vytáhnu plastovou a příště jim dám další šanci (a oni to pak už umí).
Jinými slovy, pojďme si to usnadnit, lidé - lidem. (Jasně, když to budu testovat, nenechám na nich niť suchou, ale také jsem osoba, která využívá služby i jako ne-novinář).
Ve článku "UniCredit Bank prohrála spor. Musela zpětně vyplatit bonusy za platbu kartou" se píše: "Arbitr se na žádost banky dotázal 20. 5. 2021 u České pošty, na které účty byly půlmilionové částky za dobírky zaslány, ta to ale bez zproštění mlčenlivosti odmítla sdělit." Vzhledem k tomu, že neměla problém bez zproštění mlčenlivosti potvrdit, že zásilky posílal sám sobě, tak to teď spíš vypadá, že ty čísla ani zjistit nedovedla :-)
Tady je to o tom, tuto službu používá asi jenom pan Chrz. Ten ji využívá jen kvůli cashbacku. :-)
Já v minulosti měl účet u ČSOB a používal jsem dobírkovou poukázku ČSOB. Její výhoda tehdy byla 20 korun za dobírku při jakékoli ceně dobírky. Taky to moc na poště pracovníci neznali. Co se týká pojištění zásilky, alespoň některým zafungoval mozek správně. Oni ovšem nemohou vědět, že jsou jedinci kteří do obálky v ceně 100 000, vloží jen kus bezcenného papíru aby vymlátili vratku třeba z kreditky.
Koho se podařilo podojit tentokrát? :-)