Vlákno názorů k článku Bez realitky či naopak? od guteman - Kupoval jsem třikrát a vždy bez realitky,taktéž jsem...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 7. 2009 8:53

    guteman (neregistrovaný)
    Kupoval jsem třikrát a vždy bez realitky,taktéž jsem dvakrát prodával a taky bez realitky.Smlouvu jsem opsal podle předlohy a kdo si není jistý převodem financí nechť využije notáře či advokáta.Taky není problem pro tuto transakci zřídit v bance účet.Když to tak v hlavě spočítám tak návštěva notáře, katastru a sestavení smlouvy mi dohromady zabralo tak 2hodiny.Z mé strany nechápu za co se realitkám tolik platí,když smlouvu mají v PC a jen přepisují data, když kolega prodával prostřednictvím realitky vše bylo dle jeho makléře problém a prodej a převod trval snad 2měsíce a tak mi nezbývá než konstatovat,že když mněli blbce co prodával a kupce tak už se jen flákali.
  • 21. 7. 2009 9:13

    pindruska (neregistrovaný)
    Naprosto souhlasím. Kupní smlouvu, kterou bych s realitkou, resp. s prodávajícím či kupujícím, podepisovala, bych si stejně nechala zkontrolovat právníkem. Jednou jsme chtěli koupit dům a smlouvu, kterou nám realitka dala k podpisu, jsem nechala zkontrolovat právníka a jeho výrok zněl, že buď to psal hodně špatný právník nebo někdo, kdo tomu vůbec nerozumí. Další realitka nám nabídla dům a pak jsme zjistili v katastru, že je tam na něm zástavní právo a když jsme to v RK říkali, tak prý to není žádný problém :-). Snažíme se vždy zkontaktovat přímo majitele, ale dosud se nám nepodařilo vhodnou koupi uskutečnit. Bohužel spousta lidí si myslí, že realitní kancelář je záruka bezproblémovosti.
  • 21. 7. 2009 16:31

    Lucka (neregistrovaný)
    Ale zástavní právo vážně nemusí být problém! Můžete ho zrušit právě svou koupí - doplatí bance dluh původní majitele a banka zástavní právo zruší.
  • 9. 6. 2015 9:57

    Tom (neregistrovaný)

    Zástavní právo ale opravdu není problém. Banka, která financuje koupi (nebo vlastní zdroje kupujícího, to je jedno), jdou do "druhé" řady zástavy. Financující banka vyplatí starý úvěr a tím smaže zástavu. Jsou tam kroky, jako žádost o předčasné zaplacení úvěru a vinkulace a pod., ale právně to vada určitě není. Jen třeba mít dobrý postup, který stejně pohlídá banka.

  • 21. 7. 2009 10:47

    anonymní
    Přesně. Dokonce se mému spolupracovníkovi stalo, že kupoval byt přes nějakou realitku a ta mu dala smlouvu z nějakého mustru. Když se ohradil, že ta smlouva naprosto neodpovídá jeho podmínkám, tak mu realitka řekla, ať si zaplatí právníka a ten ať mu udělá smlouvu na míru. Opravdu mám pocit, že velká spousta realitek bere obrovské peníze za nic.

    Nebo jsem pronajímal byt. Realitka mi přivedla zájemce, který se rozplýval, že takový byt už dlouho hledal a nemohl sehnat a že je rád, že ho konečně našel. Bylo mi to celkem divné, protože za byt jsem chtěl běžný tržní nájem (10 tisíc s poplatky) a zase tak výjimečný nebyl. Záhy se ukázalo, že mu realitka nakecala, že mu to nechám za 7 tisíc. Tak jsem řekl, že ani náhodou, načež se do mě pustila ta ženská z realitky (byla přítomna prohlídce), že to za 10 stejně nepronajmu, že mám být rád, že sehnali aspoň někoho. Seřval jsem jí, že jsem jí podmínky pronájmu jasně říkal a že akorát ztrácí čas můj i toho zoufalce, co si to přišel prohlédnout. Tak začala couvat, že jsme si asi nerozuměli a podobné kecy. Chlapovi jsem se za tu krávu omluvil a myslel jsem, že je to vyřízené. Nebylo. Manželka mi říkala, že ona nějakého zájemce má. Když se vrátila z prohlídky, šel jsem do mdlob. Ta samá realitka, ta samá baba a přivedla tam ukrajince. Jasně bylo řečeno, že cizince ne a ona tam přivede ukrajince, že prý je slušný a má to pro rodinu a zase podobných keců, které jsou o ničem. Navíc z chlapa vylezlo, že ta "rodina" jsou 2 kamarádi zedníci.
    Pravda je, že toto je nejhorší zkušenost s realitkou, ale ani ostatní nebyly o nic lepší. Lámaly do uzavření exkluzivní smlouvy, která pro mě znamená spoustu problémů, pro ně žádné riziko. Když nepronajmou, nic nemají a nic neztratí. Na mou otázku, kdybych si mezi tím někoho sehnal já, tak ho prý přivedu do té jejich realitky, ona poskytne "právní servis" a já i zájemce jim zaplatíme provizi za to, že jsem si nájemníka sehnal sám. Skvělý byznys. Jiná realitka chtěla milion údajů o bytu, plánek, fotky apod. Všechno jsem sepsal, údaje dohledal (a to byly i věci jako třeba plocha chodby apod.) a poslal. Nikdy se ani neobtěžovali tyto informace k mé nabídce, kterou vystavovali na webu, doplnit. Opravdu děs a hrůza. Jiná realitka se holedbala, že exkluzivita u nich znamená záruky pro mně. Zajímal jsem se, jaké záruky. A světe, div se. Pokud by nájemník odešel dřív než za rok, tak mi zdarma seženou jiného. Když mě zajímalo, do kdy tu náhradu seženou, tak prý to se liší. Takže ta "záruka" ve skutečnosti znamenala, že když nájemník odejde, oni zkusí sehnat jiného. Nejsou ochotni si dát to smlouvy žádné termíny, limity, nic. Takže třeba čtvrt roku můžu čekat, zda někoho neseženou. 3 měsíce platím poplatky za byt z vlastního a 3 měsíce mi utíká nájem. Pak řeknou, že nikoho nesehnali a vrátí mi "jako kompenzaci" provizi, kterou si vzali za tu "exkluzivitu". Děkuji, nechci. Prostě marnost nad marnost.

    Aniž bych chtěl, aby to vypadalo jako reklama, tak jsem byt nabídl na bezrealitky.cz. Během týdne jsem měl domluvené čtyři schůzky, z nichž tři zájemci by byt okamžitě brali za mnou daných podmínek. S jedním jsme se dohodli a funguje to už přes rok.

    Asi tak ke zkušenostem s realitkami v českém prostředí i bezrealitky.cz
  • 21. 7. 2009 10:51

    anonymní
    Mně poslala realitka návrh kupní smlouvy ve Wordu. Kravičky v realitce zřejmě netušily, že Word má něco jako sledování změn, takže tam byla jména klientů, rodná čísla, adresy klientů i nemovitostí, kupní ceny atd. za 3 roky nazpět. Relalitka měla pouze jeden mustr a měnila tam prostě jenom tyto údaje...
  • 21. 7. 2009 10:54

    anonymní
    No, to je ten "právní servis". Jeden univerzální mustr sehnanej kdoví kde na netu.
  • 4. 8. 2009 17:06

    B. Doležal (neregistrovaný)
    Já zkoušel prodat přes server bez realitky a nestačil jsem koukat, jak chytře to pánové vymysleli! Jedná se o skrytou realitní kancelář, která ano, nevybírá provizi, ale okamžitě nabízí tzv "výhodné balíčky služeb", a za tento balíček dostanete v podstatě kontakt na advokáta! Nakonec jsem se obrátil na Bohemia reality v Praze a byl jsem naprosto spokojen. Provizi platil kupující a já dostal své peníze za necelé tři týdny..
  • 31. 1. 2011 21:39

    John009 (neregistrovaný)

    to nechápu to vám jako někdo nutil konkrétní služby ?
    prostě si najdete advokáta svého
    ne realitky fakt ne, poté co jsem zažil otvírá se mi kudla v kapse
    v ČR realitní makléř = zloděj a sorry těm několika výjimkám, které jsem taky potkal

  • 1. 7. 2016 12:21

    Tony (neregistrovaný)

    Realitku urcite ne. prodej na vlastni pest je nejlepsi reseni jak usetrit desetitice ..

  • 1. 8. 2016 0:53

    Petr (neregistrovaný)

    Popravdě nemá to úplně logiku.
    Proč chodí lidi do škol a studují na doktory? Vždy, když jsem si ve dvaceti opravoval trabanta, tak mi zůstala krabička šroubků. Až dnes si uvědomuji, že jsem měl opravdu štěstí a nikde se nezabil.
    Prodej nemovitosti někdy i za několik miliónů bez odborné pomoci je opravdu riziková hra s penězi. Jakou má jistotu prodávající, že sežene klienta a dostane opravdu peníze? Jakou má šanci kupující na bezpečnou koupi nemovitosti bez realitky?
    Je velké množství klupujících, kteří chtějí jistotu a tu od soukromé osoby nikdy nedostanou.
    To je jako operace srdce samozvaným doktorem.
    Naštěstí každý má právo volby a proto přeji štěstí při prodeji nemovitosti bez realitky a stejné štěstí kupujícím, při tak rizikové koupi.

    14. 8. 2016 11:30 redakčně upraveno, důvod: Nepovolená reklama.
  • 3. 8. 2016 8:16

    Standa (neregistrovaný)

    Kdybychom žili v ideálním světě a ty realitky byly všechny v pořádku, plné odborníků a poctivých lidí, tak s Vámi budu souhlasit. Ale bohužel tomu tak není. polovina realitek to dělá doma na koleně, spousta lidí to jen tak zkusí, když už neví jakou jinou práci by si sehnali... kvalitní a poctivou realitní kancelář aby člověk opravdu pohledal. A vy myslíte, že máte nějakou záruku, když použijete realitku? :-) prohledejte internet, kolik lidí přišlo o svou zálohu na nemovitost, kolik bylo podvedeno, když se obrátili na realitní kancelář. Já naštěstí mám svého osobního realitního agenta, kterému mohu důvěřovat, jinak zkušenosti s realitkama obecně spíš negativní.

  • 3. 8. 2016 19:32

    Petr (neregistrovaný)

    Souhlasím, je to džungle :-), ale než trefit na chytráka, který jde do obchodu s úmyslem nezaplatit, nebo neprodat a jen shrábnout peníze, tak volím variantu větší realitní kanceláře. Je pravděpodobné, že velké kanceláře nechtějí přijít o svůj business a snaží se obchod dotáhnout. Pár realitních kanceláří používá advokáty a tam je to určitě bezpečnější. Ano, máte pravdu, že i u větších kanceláří lidi přicházejí o zálohu, ale o celou nemovitost nebo celou částku jsem nikde nedohledal. Neznám důvod, proč lidi přicházejí o zálohu, protože reakce na stížnosti nikde nejsou, ale kdyby to bylo neoprávněně, tak se to dá zažalovat. Soudy naštěstí přejí klientům a ne společnostem. Z vlastní zkušenosti vím, že stačí jeden dopis od advokáta a je vše vyřešeno :-)

  • 22. 7. 2010 18:00

    Maruška (neregistrovaný)

    Pochopte to – dle etického kodexu – když vám nemovitost neprodají, vy nic nemáte platit. Stejně tak kupující – pokud není vše transparentní, s doklady, originály a jasné, nic neplatit.
    Taky znám případy, kdy lidi museli realitkám platit za každý výjezd s klientem na prohlídku nemovitosti, a za kdejakou blbost, což nechápu. V provizi, která je k ceně nemovitosti připočtená, jsou náklady právního servisu, náklady cestovní, administrativa, inzerce v novinách a periodikách, taktéž na internetu, dále pak informační servis ze strany real.kanceláře,zna­lecké posudky,cena za vyhotovení kupní smlouvy, a na vklad na katastr. Já přesně vím, co ve smlouvě mám, a co tam nemám, to neplatí. Proč teda děláte takové chyby? Každý jistě jen jedenkrát za život prodáváme-kupujeme nemovitost, ale o to více buďte obezřetní! Myslíte, že mě neoblbovali z Proluxu, Stingu, Mexx realit, Century21, z Remasu? Všechny jsem odmítla, a prostudovala jsem si online všechny vzory smluv, které měli na internetu. To mi hodně pomohlo. Ta moje práce ale stála za to. Myslím, že máme skvělou realitku se skvělým servisem. Na *** máte i právní poradnu, a poradnu kdykoli na jakýkoli dotaz, tak něco dělejte. Tam se taky obracejí zklamaní lidé, klienti jiných realitek. Tak hodně úspěchů!

    6. 8. 2010 18:36 redakčně upravil dalich ., důvod: ***Reklama***
  • 13. 4. 2012 18:51

    Paja (neregistrovaný)

    Realitní kancelář si za své služby nechá zaplatit procentem z kupní ceny, což při vyšší ceně nemovitosti může znamenat desítky tisíc. Přitom odměna notáři je jen zlomkem této ceny a smlouva ve formě notářského zápisu je veřejnou listinou a jako taková má mnohem větší právní sílu než pouhá smlouva s ověřeným podpisem. Kupní cena je skládána do notářské úschovy a poplatek za notářskou úschovu, pokud je zároveň i smlouva, je 10 x menší než v případě samostatné notářské úschovy. K právnímu servisu můžete získat i služby prezentace na realitních serverech a to zdarma (platíte jen notáři dle sazebníku daného vyhláškou). Konkrétním příkladem je služba na www.bezrealitky.kvalitne.cz

  • 14. 4. 2012 8:05

    Mgr. Pavla Kantorová (neregistrovaný)

    Pominu případy nekompetentního jednání realitky při sepsání kupní smlouvy, ale i když je smlouva bez faktických chyb, pak smlouva sepsaná notářem je vždy lepší zárukou. Je totiž sepsána notářským zápisem. Notářský zapis je veřejnou listinou a stejnopis notářského zápisu může být u soudu použit jako důkaz o pravdivosti údajů v něm obsažených. Pro prodávajícího i kupujícího je velmi praktické použít notářskou úschovu - prodávající se přesvědčí, že kupující má k dispozici částku na zaplacení kupní ceny a kupující má jistotu, že jeho peníze jsou vydány až když je zapsán jako nový vlastník na listu vlastnictví v katastru nemovitostí. Kupní smlouva + notářská úschova je v notářském tarifu při současném uzavření velmi zvýhodněna, takže za kompletní právní servis notáře u domu za 3 mil. Kč zaplatíte 16 800,- Kč + DPH. Pokud chcete podrobnější informace, pak o tom píši na svém webu bezrealitky.kva­litne.cz

  • 21. 6. 2018 11:53

    Martin (neregistrovaný)

    Zdravím, ono je to realitní kancelář od realitní kanceláře. Což ale platí v businesse obecně. Já rozhodně neházím všechny do jedno společného pytle. Zkušenost mám s realitní kanceláří Happy House Rentals - www.happyhouserentals.com a rozhodně bych neměnil. Prodával jsem byt a o celý proces od A do Z se postarali za mě. Nemusel jsem řešit takřka vůbec nic.

  • 30. 7. 2018 10:23

    Petr (neregistrovaný)

    Děkuji za informace. A můžete sem prosím ještě napsat, kolik času jste strávil komunikací se zájemci (telefony, maily, odpovědi na jejich otázky), kolik se jich bylo na nemovitost osobně podívat a kolik Vám to zabralo času?

    To co je třeba vyřídit na úřadech, jak píšete, jsou věci známé a jejich doba vyřizování a cena je konečná. Ale ten čas strávený nalezením jednoho zájemce, který nemovitost koupí může být obecně stovky hodin a k tomu člověk naráží na lidi, se kterými by se třeba nikdy ani nechtěl potkat. A to jsou moje zkušenosti s několika prodeji svého auta.

    Já chtěl kdysi koupit dvojgaráž a strávil jsem s tím desítky hodin času, dále jsem si zaplatil právníka, aby mi zkontroloval kupní smlouvu připravenou kupujícím - ten smlouvu sepsul, že je tak na hraně a že on osobně by takovou smlouvu jakožto pracovník katastru neuznal. Tedy ten stejný čas musel strávit prodávající se mnou. Nakonec měl takové jednostranné podmínky, že jsem jako kupec tu garáž odmítl a on mi ještě vynadal a ještě pošpinil mého právníka, že prý smlouvu měl v pořádku.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).