Občas si říkám, proč lidi zde mají tendenci stále kritizovat či zpochybňovat práci autorů. Vždyť přeci sem vkládají články, které nám poskytují informační přehled a rozšiřují obzory. Osobně jsem se za krátkou chvíli dozvěděl X zajímavých a hlavně užitečných věcí. Co takhle občas kritiku nahradit poděkováním?
Dobrý den, neměl jsem v úmyslu autora kritizovat ale pouze jsem ověřoval správnost informací. Je totiž velký rozdíl mezi tím, co je psáno v sazebníku, předsmluvních informacích, ve smlouvě apod. a tím, co sdělí tiskové oddělení do médií. Pokud se spotřebitel dostane s institucí do sporu, finančního arbitra určitě bude zajímat na základě jakého ujednání instituce výši poplatku za předčasné splacení určila a zda je oprávněné. Pokud banka ve své smluvní dokumentaci uvádí pouze, že má právo účtovat náklady, které jí vzniknou v přímé souvislosti s předčasným splácením a nikde si neujednala
"náklady na alokaci peněz po dobu fixace úrokové sazby," tak je proto nebude moc účtovat, protože tenhle náklad logicky nevznikl v souvislosti s předčasným splácením ale vznikl už od okamžiku uzavření smlouvy.
Jinak jsem rád, že tyto články vznikají a určitě jsou přínosné. Bohužel se většina lidí rozhoduje podle jiných parametrů než je předčasné splacení a férové jednání a často toho v následně litují.
Ono u banky člověk nikdy neví, jak to ve skutečnosti dopadne. Já měl hypo u RB: super sazba, super odpovědný pracovník, vynikající jednání, prostě ideál. Po pár letech si to pod sebe stáhla centrála: různé manipulace, antedatované dokumenty, nečestné jednání při změně sazby. Nakonec jsem byl rád, když jsem s nima rychle skončil.