V jakém sazebníku mBank našel autor následující informace:
– administrativní poplatek,
náklady na alokaci peněz po dobu fixace úrokové sazby,
- případně další individuálně vypočtené náklady
?
https://www.mbank.cz/informace-k-produktum/sazebnik/osobni-finance/sazebnik_aktualni.pdf
Občas si říkám, proč lidi zde mají tendenci stále kritizovat či zpochybňovat práci autorů. Vždyť přeci sem vkládají články, které nám poskytují informační přehled a rozšiřují obzory. Osobně jsem se za krátkou chvíli dozvěděl X zajímavých a hlavně užitečných věcí. Co takhle občas kritiku nahradit poděkováním?
Dobrý den, neměl jsem v úmyslu autora kritizovat ale pouze jsem ověřoval správnost informací. Je totiž velký rozdíl mezi tím, co je psáno v sazebníku, předsmluvních informacích, ve smlouvě apod. a tím, co sdělí tiskové oddělení do médií. Pokud se spotřebitel dostane s institucí do sporu, finančního arbitra určitě bude zajímat na základě jakého ujednání instituce výši poplatku za předčasné splacení určila a zda je oprávněné. Pokud banka ve své smluvní dokumentaci uvádí pouze, že má právo účtovat náklady, které jí vzniknou v přímé souvislosti s předčasným splácením a nikde si neujednala
"náklady na alokaci peněz po dobu fixace úrokové sazby," tak je proto nebude moc účtovat, protože tenhle náklad logicky nevznikl v souvislosti s předčasným splácením ale vznikl už od okamžiku uzavření smlouvy.
Jinak jsem rád, že tyto články vznikají a určitě jsou přínosné. Bohužel se většina lidí rozhoduje podle jiných parametrů než je předčasné splacení a férové jednání a často toho v následně litují.
Ono u banky člověk nikdy neví, jak to ve skutečnosti dopadne. Já měl hypo u RB: super sazba, super odpovědný pracovník, vynikající jednání, prostě ideál. Po pár letech si to pod sebe stáhla centrála: různé manipulace, antedatované dokumenty, nečestné jednání při změně sazby. Nakonec jsem byl rád, když jsem s nima rychle skončil.
Nerozumím tendenčnímu titulku, ze banky účtují špatně poplatek. Autorem zákona je MF, nikoliv ČNB. Je také s podivem, že ČNB vydává stanovisko 3 roky po vydání zákona.... Navíc v době,
kdy objemy i počty hypoték za první 2 měsíce propadli o ca 33% v meziročním srovnání. A to díky opatření ČNB v závěru roku 2018.
Zákon jasně upravuje pravidla, že klient může bezplatně uhradit až 25% výše hypotéky. Navíc může klient BEZPLATNĚ splatit hypotéku v refixačním období ...
Celé to zavání "snahou" ČNB podpořit obchody pro zprostředkovatele hypoték, protože zavedením parametrů DSTI to prostě přepískla.
Nerozumím tendenčnímu titulku, ze banky účtují špatně poplatek. Autorem zákona je MF, nikoliv ČNB. Je také s podivem, že ČNB vydává stanovisko 3 roky po vydání zákona.... Navíc v době,
kdy objemy i počty hypoték za první 2 měsíce propadli o ca 33% v meziročním srovnání. A to díky opatření ČNB v závěru roku 2018.
Zákon jasně upravuje pravidla, že klient může bezplatně uhradit až 25% výše hypotéky ročně. Navíc může klient BEZPLATNĚ splatit hypotéku v refixačním období ...
Celé to zavání "snahou" ČNB podpořit obchody pro zprostředkovatele hypoték, protože zavedením parametrů DSTI to prostě přepískla.
V důsledku to zaplatí klienti. Banky náklady se získáním peněz na peněžním trhu evidentně mají. Pokud ČNB říká, že nemají, tak popírá sama sebe. Možná ČS nemá, na vkladních knížkách jsou mld. CZK za 0%. Skončí to převodem všech hypoték na float a každý měsíc bude mít klient jinou splátku - z čehož plyne vyšší riziko pro banky, klienti budou muset mít více svých peněz nebo vyšší příjem, čímž se okruh žadatelů výrazně změní směrem dolů...to bude asi důsledek rozhodnutí ČNB.