No jo, zvednem poplatky na pobočkách aby si ty mizerové klinetský konečně zavedli přímé bankovnictní a na něm pořádně osolíme paušál.
pro srovnání měsíční poplatky za účet u mobilního operátora,
vedení účtu: zdarma
zhotovení výpisu: zdarma
poštovné: zdarma
přístup k účtu z internetu: zdarma
přístup z mobilu: zdarma
zaúčtování položky: zdarna
uhrazení z jiné banky: zdarma
vydání karty zdarma
vedení karty: zdarma
aktivaca/zdrušení většiny služeb: zdarma
měsíčně provolám zhruba půl hodiny a stojí mě to 12kč (dvanáct!) bance půjčím desítky tisíc na 0.1% úrok a stojí mě to skoro stovku
No tohoto Oskara mám taky a jsem zvědav jestli nám to Vodafone nezatrhne.
Jiný příklad tentokrát z bankovního trhu: ING konto
vedení účtu: zdarma
zhotovení výpisu: zdarma (1xročně)
poštovné: zdarma
přístup k účtu z internetu: zdarma
zaúčtování položky: zdarma
uhrazení z jiné banky: zdarma
úrok: 1,6% p.a. (aktuální)
výpovědní doba: není třeba
neúročí se prvních 10 t. Kč (ale mohou se vybrat)
Bohužel to není běžný účet a lze platit jen na 3 předem definované účty a nelze k němu pořídit platební kartu. I tak je to na naše poměry exot.
Nechci hájit banky, ale takováto argumentace je značně demagogická.
Za prvé, u mobilního operátora si nekupuji vedení účtu, ale zcela jinou službu. V poplatcích za ni jsou zcela jistě zahrnuty i náklady na vední účtu. Na druhé straně u banky je vedení účtu právě to, co si kupuju, a tedy za to platím.
Za druhé, vedené účtu u banky musí splňovat trochu jiné požadavky, co se týká zabezpeční a přesnosti. Pokud je u mobilného operátora výpadek účetního systému, tak to jde na jeho vrub a pokud něco kvůli tomu nestačil zaúčtovat, tak to jde z jeho kapsy. U banky k takové situaci prostě nesmí dojít, takže úroveň (a tedy i cena) HW, SW i obsluhy systému je podstatně větší.
Zkrátka vy srovnáváte ani ne hrušky s jabky, ale tuleně s lokomotivou.