Pokud jsem dobře četl mladou frontu,tak se k lepšímu nezmění nic.Oni ted právě naopak ukážou jakou mají moc a o to víc budou uplácet opoziční strany (ODS) protože počítají,že vyhraje volby a bude nad bankama držet ochrannou ruku.Takže náš ministr financí válčí proti větrným mlýnům.Ale i tak mu děkuji.Konečně po 15 letech s tím začal někdo něco dělat.
Přečíst si dobře neúplné údaje, to je špatné. Radši se jdi zeptat rovnou do banky, ať ti předloží ke srovnání starý i nový sazebníky a nebo se koukni na jejich sazebníky sám na netu.
No jo, zvednem poplatky na pobočkách aby si ty mizerové klinetský konečně zavedli přímé bankovnictní a na něm pořádně osolíme paušál.
pro srovnání měsíční poplatky za účet u mobilního operátora,
vedení účtu: zdarma
zhotovení výpisu: zdarma
poštovné: zdarma
přístup k účtu z internetu: zdarma
přístup z mobilu: zdarma
zaúčtování položky: zdarna
uhrazení z jiné banky: zdarma
vydání karty zdarma
vedení karty: zdarma
aktivaca/zdrušení většiny služeb: zdarma
měsíčně provolám zhruba půl hodiny a stojí mě to 12kč (dvanáct!) bance půjčím desítky tisíc na 0.1% úrok a stojí mě to skoro stovku
No tohoto Oskara mám taky a jsem zvědav jestli nám to Vodafone nezatrhne.
Jiný příklad tentokrát z bankovního trhu: ING konto
vedení účtu: zdarma
zhotovení výpisu: zdarma (1xročně)
poštovné: zdarma
přístup k účtu z internetu: zdarma
zaúčtování položky: zdarma
uhrazení z jiné banky: zdarma
úrok: 1,6% p.a. (aktuální)
výpovědní doba: není třeba
neúročí se prvních 10 t. Kč (ale mohou se vybrat)
Bohužel to není běžný účet a lze platit jen na 3 předem definované účty a nelze k němu pořídit platební kartu. I tak je to na naše poměry exot.
Nechci hájit banky, ale takováto argumentace je značně demagogická.
Za prvé, u mobilního operátora si nekupuji vedení účtu, ale zcela jinou službu. V poplatcích za ni jsou zcela jistě zahrnuty i náklady na vední účtu. Na druhé straně u banky je vedení účtu právě to, co si kupuju, a tedy za to platím.
Za druhé, vedené účtu u banky musí splňovat trochu jiné požadavky, co se týká zabezpeční a přesnosti. Pokud je u mobilného operátora výpadek účetního systému, tak to jde na jeho vrub a pokud něco kvůli tomu nestačil zaúčtovat, tak to jde z jeho kapsy. U banky k takové situaci prostě nesmí dojít, takže úroveň (a tedy i cena) HW, SW i obsluhy systému je podstatně větší.
Zkrátka vy srovnáváte ani ne hrušky s jabky, ale tuleně s lokomotivou.
Znám sazebník KB velmi dobře a tak vím, že např poplatek za výběr hotovosti se fakticky nemění, protože za výběr do 10 tis. se dřív platilo 50,- + 10 za položku. Teď je to 60,- + 0 za hotovostní položku. Tak v čem je rozdíl? Jen v tom, že to před náma už neskrývají.
Ideal konto - konto pro důchodce, kteří stejně žádný internet banking nemají a tak do teď platili celých 39 měsíčně, nyní holt budou platit 34? Je to zdražení?
Pro držitele debetních karet Visa, MasterCard a American Express ale zůstává každý výběr za 6 korun - ?????? A proč mají napsáno, že elektronické karty mají minimálně 1 výběr měsíčně zdarma a embosované 3?
V sazebníku na stránkách Komerční banky je pod bodem:
a) 2.1. 32. zrušení zadané prostřednictvím telefonního bankovnictví Expresní linka KB nebo papírového nosiče ZDARMA
a
b) 2.1. 39. zrušení zadané prostřednictvím internetového bankovnictví Mojebanka, telefonního bankovnictví Expresní linka KB nebo papírového nosiče také ZDARMA
Vycházela jsem také z oficiální tiskové zprávy KB.