Rád bych se touto cestou autora článku zeptal, do jaké míry v ČR či zahraničí fungují tzv. "čínské zdi", které mají za cíl oddělit informace o klientovi např. z důvodu poskytnutí úvěru od těch, které slouží pro obchodování (budoucí predikce vývoje) např. akcií dané společnosti na burze + do jaké míry má možnost regulátor toto kontrolovat. Tak trochu solidní insider information, pokud by dané části univerzálních bank spolu komunikovaly :-)
To ano, fungovat by měly, ale je právě otázka, do jaké míry, protože sami zaměstnanci jsou pouze lidé a občas se může najít nějaká ta černá ovce. Těžko tam budou mít neprůhledné skla či "zdi", dva východy apod. :-) co jsem měl možnost pracovat jako student v jedné nejmenované bance v Praze, tak jsem právě už při nástupu na HR podepisoval a vyplňoval papír s informacemi o mém portofliu, na přesný název si však nevzpomenu, ale trochu mě to zarazilo, když jsem během výkonu povolání s informacemi o klientech v podstatě nepřišel do styku.