To jsi měl počtvrté, popáté a ono by to vyšlo. Tam bylo splnění podmínek jen základním předpokladem, následovalo kolo štěstí, bulharská konstanta, losovačka, jak kdo chce.
Kromě toho to jistě mělo svůj důvod - chtěli tvoji žádost pozdržet do doby, nežli bude nějaká akce. Mě ji takhle nechali několikrát opakovat do doby, dokud nebyla akce bonus za pořízení 3000 Kč.
Jinak samozřejmě nad tím také nevěřícně kroutím hlavou, logiku a smysl to jejich chování nedává. Nedávalo. Inu, Citi.
U Citi bylo veřejným tajemstvím, že pokud jsi byl příliš bonitní, kreditku jsi nedostal proto, protože bys ji samozřejmě splácel a čerpal hlavně bonusy. Naopak pokud by byl u tebe potenciál, že budeš revolvovat, tak ji dostaneš, protože Citi potřebovala i lidi, kteří budou splácet, nejen čerpat a vše vracet :-) Takže ano, Citi záměrně kreditky nevydávala některým bonitním klientům. Je to klasická americká politika.
Nikoli. To by bylo logické, ale u Citi logika nikdy nefungovala. To lidi zkoušeli, s novou žádostí pozměnit údaje, a zamítnuto. S další zase bonitnější, a schváleno. Bulharská konstanta, tam žádný logický mechanismus nebyl. Vyjma nastavení krajních mezí.
Jestli tam byla nějaká logika, tak jen vnitřní, podle některých karty vydávali a zamítali tak, aby splnili nějakou denní kvótu.
Ostatně stejné je to s snahou udržet klienta. Já nikdy do úročeného období nešel, pokuty 590,- jim také neplatil, jen vyžíral akce a vratky, takže pro Citi jsem byl ztrátový případ. Tak jsem si říkal, když mi skončilo bezplatné období (50 Kč měsíční poplatek), a podám jim výpověď, že mě přemlouvat nebudou s nabídkou odpuštění poplatků. A přesto volali, přemlouvali, odpuštění poplatků nabídli.
RB Mall je mrtvý produkt a stejně patří do skupiny karet Citi Life -> RB Life a ta tam je. Osobně si myslím, že RB Life skončí a bude převedena na RB De Luxe, která už dávno existuje. Což je taky dost dobrá karta, ale bonusy u ní jdou do kopru a zůstane tam jen Sphere a asistenční služba pro auto. To se už každému nevyplatí.
Tak objektivně - já bych chápal, že jestliže v době poplatku pro banku kolem 1% (nezaměňovat s celkovými poplatky pro obchodníka) mohla banka dát odměny 2% a zbytek šel od "nebezůročných", tak je asi nutné po poklesu příjmu z transakce hluboko pod 0,5% snížit procento vratky někam k 1%.
Spíš mi hlava nebere ten měsíční limit pro maximální výši odměny v hodnotách třeba jen 129korun...
K čemu mít kreditku, když stačí mít debetku. Kvůli těm pár korunám navíc si muset hlídat další, t.j.kreditní účet, tj. úvěr? Měl jsem dvě kreditky od RB i s bonusy a zrušil jsem to. Čas jsou totiž peníze. Pokud ale často cestujete po světě, tak to bude možná jediný důvod si tu kreditku pořídit - od kohokoli.
Tak, pokud jste kreditní karty měl a nepřišel na to k čemu jsou dobré, tak je patrně nepotřebujete. Není všechno vhodné pro všechny. Pro mne jsou třeba dobré k řešení krátkodobého časového nesouladu mezi příjmy a výdaji. Na jiné než velmi krátkodobé půjčování peněz, snad s výjimkou kreditky DC, to samozřejmě není...
Tak ono je to hlavně o tom, že používáte peníze banky a ne svoje. To oceníte v situaci, kdy vám nějaká blbá půjčovna aut provede 4x blokaci po cca 20 000 Kč. Ten momemt máte na účtě sice 100 000 Kč ale nijak s nimi nehnete. Co na tom, že se po měsíci vše odblokuje, do té doby nezaplatíte inkaso, SIPO, nic. Stalo se nám v USA, kde jsem si půjčili auto a projeli si celou zemi. A pak se nám to stalo i v Thajsku, tam šlo o cca 15 000 Kč, ale hádat se s bankou bylo nad naše síly. Oni pořád, že to musí odblokovat thajská banka a ti zase nechápali, co po nich chceme. Tak jsme počkali měsíc a bylo to OK. Ale jak píšu, mít to na debetce tak vraždím.
Proč kreditku:
- mít druhou platební kartu, třeba jiného typu (MC×VISA)
- mít druhou kartu pro případ ztráty, zneužití, reklamace
- mít oddělené pravidelné (trvalé příkazy z účtu) od nepravidelných (platby v obchodech)
- mít automaticky měsíčně přehled o agregované částce za nepravidelné platby = výše účtu kreditky
- bonusy z karty
- bezúročné období bylo zajímavé i kvůli úrokům na spořícím účtu
Kreditka u nich je super věc, uvídíme jak to bude dál s RB.
Nedělám si iluze, že ty bonusy ponechají.
Záměr bank je vnutit drahý úvěr, jenže lidi nejsou tak hloupí a chudí, jak se zdá a více využívají bezúročné období.
Takže místo hodně ziskového produktu je rázem méně ziskový.
Tak opravdu mne zaujalo, že bonusy snižuje i Diners Club. Ten, stejně jako American Express, totiž představuje tzv. třístranné schéma (three-party-scheme), na které se, na rozdíl od čtyřstranného schématu (four-party-scheme) VISA nebo MasterCard regulace nevztahuje (a ani vztahovat nemůže, protože tam nejsou banka spotřebitele a banka obchodníka, které by si mezi sebou něco platily, ale roli obou dvou představuje Diners Club).