Velmi dobrá nálada spotřebitelů spolu se zlepšující se finanční situací domácností vrací spotřebitelům chuť nakupovat právě zboží dlouhodobé spotřeby, kam nepochybně patří i auta.
Je však otázkou, nakolik stojí za téměř rekordními prodeji nových aut na tuzemském trhu čeští spotřebitelé a nakolik je místní trh letos pod vlivem zahraničních zákazníků.
Asi přesnější obrázek o ochotě nakupovat nám proto nakonec dávají výsledky obchodu bez motoristického segmentu. Ty se v posledním měsíci zvýšily o necelých pět procent, zatímco celý obchod vykázal vzestup o 7,5 %. V případě aut šlo dokonce o nárůst téměř 14 %.
Zájem spotřebitelů se stále – kromě aut – soustřeďuje na elektroniku, která díky rychlému pokroku a silné konkurenci nezdražuje ani po devalvaci.
Na straně obchodníků stále posilují internetové obchody, jimž tržby rostou dvojciferným tempem. Rychlost, široká nabídka a pohodlí při nakupování mění nákupní zvyky spotřebitelů směrem k novým technologiím.
Solidních výsledků obchodu se dočkáme i ve zbytku roku. Růst tržeb však už nejspíše nebude tak oslnivý, protože zafungují vysoké srovnávací základy ze závěru loňského roku, kdy nákupy po devalvaci začaly poprvé prudce růst.