S Hello bank (Cetelem) už nechci mít v životě nic společného. Využil jsem nabídky od Euronics na splátky bez navýšení.
Aniž bych požadoval, nebo měl možnost odškrtnout tuto možnost mi přišla od nich kreditní karta na 50000. Bohužel jsem si trouba pořádně nepřečetl ta písmenka pod smlouvou, a místo úvěru na 7000 se rázem stal revolvingový úvěr na 50000. Díky tomu mi banka neschválila konsolidaci. Karta, která v životě nebyla aktivována byla předána na pobočce a úvěr doplacen.
Bankéřka se mnou na pobočce na papír A4 propiskou (jak v době kamenné) napsala žádost o zrušení kreditní karty a sdělila, že jakmile peníze přijdou k nim na účet, zašle mi potrvrzení. Po dvou dnech stále nic nemají připsáno a potvrzení prý posílají písemně jen na vyžádání.
Radím si s takto neseriózní společností nic nezačínat.
Jsou horší jak fašisty. Arogantní operátoři,hlavně paní Jandová.Nenechsji vás vůbec mluvit a když tak to paní Jandová okamžitě pokládá.Zapomnel jsem zadat var.symbol a uz jsem neplatic i kdyz penize maji na jejich účtu s jménem odesílatel.mimichodem jsem zaslal opis účtu o provedení platby a hnedka arogantní paní Jansova mě řekla že to není úřední doklad. Tak nevím co je podle paní Jansove a dalších arogantnich operátorů z hello bank-cetelem uredni doklad.mozna sama nevi a i ty ostatni cviceny opice z hello bank
Bohužel přesně tuto zkusenost mám také.
Koupila jsem si na splátky myčku. Z velkoryse pujcenych 12tis korun, jsem se rázem stala čip zákazníkem s limitem na kreditní kartě 70tis. Kč.
Kreditní kartu jsem ne otevřela ani z obálky, v životě ji nepoužil a najednou koukám, že mi tzv. Hradu splátky úvěru. No když jsem byla se splatkou v prodlení pár dní. Karta se hned velkoryse rozhodla, že to za mě zaplatí. A ja v tu chvíli ani netušila, že dlužím teď už na kartě. Kde Vám nemusím, říkat o denní úrokové sazbě.
Vytocena z naprosto neprehledneho a nekonečného inkasovani plateb za kreditní kartu, kterou jsem nikdy nechtela, jsem místo 12tis. Zaplatila 14tisic.
Kartu můžu vypovědět v patek. Až si prý sectou, že to mám už uhrazene. A pak to mohu snad vypovědět.
Dnes se vypovídá i to, o co člověk nikdy nezadal.
Mam noční můru co takhle banka vymyslela a hlavně z toho jestli mi kreditka třeba nehlida úhrady elektřiny a velkoryse je neplatí za mě.
Už nikdy si nic nesjednam přes internet.
Všem na vědomí a čestně. Jiřina
Je vidět, že jsme se ještě neposunuli dál ve vnímání kreditních karet. Rád bych poukázal na to, že kreditní karta je velmi dobrý platební nástroj, pokud se umí používat. Každý se toho boji, byť ji ani nevyzkoušeli a nechávají se ovlivnit médii a lidmi, kteří kartu vyuzili kartu jako úvěr, celou částku vyčerpali a nekonečně spláceli. Karta je především určena k placení například každodenních nákupů, ať už potravin, pohonných hmot, oblečení atd. V neposlední řadě je bezpečné s ní platit na internetu. Plno z nás využívá cizí eshopy a občas se stane, že z účtu zmizí nesmyslná částka v cizí měně. Když se nám to stane, jdeme do banky nahlásit neoprávněnou transakci, no jo, ale pokud je to větší částka a nemáme dost v rezerve, může nám to způsobit komplikace. Pokud ale zneužijí kreditní kartu, jedná se v uvozovkách o peníze banky a vy tak nepřijdete o peníze na účtu. Ve většině případů pak po vyřešení reklamace peníze vrátí banka zpět na kreditní kartu. Většina kreditních karet má tzv. bezúročné období po kterou mohu čerpat prostředky bez úroku. Pokud vyčerpanou častku za dané období splatim (většinou je to měsíc) není co řešit. Využil jsem peníze banky a ještě k tomu různé benefity, každá banka to má jinak. Já naprikad u své banky dostávám z každého nákupu 1% zpět a v rámci účtu neplatim ani poplatek za kartu. Je potřeba říci důležité pravidlo, že čerpám tolik, kolik jsem schopen vrátit. Například když měsíčně utratim 8000,- tak těch 8000,- vrátím. Někdo může oponovat, že to nebudou hlídat, kdy mají zaplatit celou částku. Dnes většina bank umožňuje 100% inkaso, kdy se v datu splátky uhradí celá vyčerpaná částka za minulé období. Další benefit je takový, že to, že vám někdy schválili kreditní kartu, buduje vaší bonitu. Naprikad v USA, ale i jinde ve světě je kreditka vnímána jako produkt, který je schválen prověřenému klientovi a můžou mu tak důvěřovat. To, že se všichni karty boji značí neznalost a nezkusenost. Je před námi je ještě dlouhá cesta, abychom se posunuli ve finanční gramotnosti vpřed a nenechali se ovlivňovat strašáky, o kterých se mluví, ale nikdo je neviděl. A konkrétně co se týká nákupu věci na splátky, při které může být i kreditní karta u Hello bank, tak každý má možnost pročíst celou smlouvu a je tam políčko, které když vyplníte, souhlasíte s vydáním kreditní karty, pokud by byla schválena. A argument, že je otrava pak psát písemně o ukončení karty, je nesmysl. Tak pokud už si vůbec beru něco na splátky, tak holt je potreba v případě nevyužívami karty udělat ten krok a napsat písemnou výpověď. Navíc vše se dá zařídit online. Je potřeba se na věci dívat i jiným pohledem, trochu popřemýšlet, jestli se věci nedají dát i jinak.