Staré matce jsem zřídil datovou schránku a je to bez problémů.
Komunikace s úřady je bez problémů.
Občas se stane, že poštovní doručitelka vhodí lístek do schránky o nemožnosti doručení doporučeného dopisu, i když je matka doma.
To si pak nepřejte slyšet ten důrazný telefonát na pobočku pošty, proč doručovatelka byla líná dojít k bytu a předat dopis.
Důrazný být můžete, ale oni mají dost hroší kůži. U nás to obvykle dopadne tak, že se jen suše zeptají, jestli tedy žádáme opakované doručení, a při další doporučené zásilce se situace opakuje. Až když se nový doručovatel naučí, že na téhle adrese bývá někdo doma, což nějakou dobu trvá, dá se očekávat, že bude zvonit rovnou.
U nás pošta nedoručovala balíky několik (5+ ?) let vůbec. Jako že se vůbec nepokusili ho dovézt, jen přišlo oznámení "adresát nezastižen", i když jsme samozřejmě byli celou dobu doma. Pak si asi lidi moc stěžovali, že z nich dělají blbce, tak už házeli něco jako "Pokus o doručení nebyl proveden z technických důvodů". Ale výsledek stejný, pro "Balík do ruky" jsme museli mazat na poštu. Příplatek si samozřejmě pošta nechala.
Každopádně pokud má eshop jako jedinou metodu doručení Českou poštu, je to pro mne důvod podívat se po zboží jinde.
14. 3. 2023, 08:36 editováno autorem komentáře
Něco podobného jsme měli u nás ve firmě - psal jsem už výše. Nedoručovali cenné balíky - zdůvodnění "doručení nebylo provedeno z důvodu vysoké udané ceny". Stačila pak stížnost na ČTÚ a začalo to fungovat.
Prostě "voják se stará, voják má". Naopak se soukromými přepravními společnostmi jsem nehnul nikdy. Třeba když kupuji na německé eBay, tak je mojí noční můrou doručování přes HERMES (myslím, že tady má partnera PPL). Zhruba polovina balíků se vrátí zpět odesilateli s "adresát neexistuje", zkrátka se vůbec nepokusí doručit. Naproti tomu pošta bez problémů.
Bohužel při pravidelnějším využívání jsem žádnou spolehlivější soukromou službu nenašel. Česká pošta je opruz, když je člověk nechá, ale daná konkrétní pobočka se pár stížnostmi nechá "vychovat" a pak funguje naprosto perfektně.
Další výhodou České pošty jsou náhrady - ty, na rozdíl od kurýrních společností, vyplácí "bez keců". Zatímco FedEx nám za vykradenou zásilku nedal ani korunu, Česká pošta platí velmi poctivě, patřila mezi naše vážené zákazníky :). Hlavně pojistné je velmi levné.