Rozdíl v ceně mezi nejlepší a nejhorší zimní pneumatikou je víc než 1600 korun. Je to hodně. Přesto experti říkají, že by se lidé měli vyhnout levným pneumatikám, které většinou pocházejí z východní Asie. Takové gumy jsou totiž velmi rizikové.
Jasně to ukázal test, který nedávno provedl německý ADAC a český dTest. Pneumatiky z kategorie „budget“ často selhaly zejména při jízdě na mokré vozovce, kde některé modely – jako například Evergreen EW66, Goodride SW608, Tomket Snowroad Pro 3 a Star Performer Stratos UHP – nezískaly ani jeden procentní bod za ovladatelnost. Nejhorší exempláře měly při rychlosti 80 km/h o deset metrů delší brzdnou dráhu než nejlepší pneumatiky, což může být rozhodující rozdíl mezi bezpečným zastavením a nehodou.
„Jízda na mokru byla tradičně největším sítem. Některé levné modely měly tak špatné výsledky, že vůz vybavený těmito pneumatikami na kluzkém povrchu prakticky neposlouchal volant,“ uvedl k hodnocení dTest.
Na prvních místech celkového žebříčku obou organizací se umístily Goodyear UltraGrip Performance, Michelin Pilot Alpin 5 a Bridgestone Blizzak 6. Detailní rozbor testů najdete na webu Autobible.cz.
Tabulka: Žebříček zimních pneumatik rozměru 225/40 R18 podle ADAC
| Výrobce / model | Cena v eurech | Hodnocení ADAC | Bezpečnost jízdy | Ekologická bilance |
|---|---|---|---|---|
| Goodyear UltraGrip Performance 3 |
171 | 2,0 | 2,1 | 1,7 |
| Michelin Pilot Alpin 5 |
177 | 2,1 | 2,1 | 2,0 |
| Bridgestone Blizzak 6 |
167 | 2,2 | 2,2 | 2,3 |
| Dunlop Winter Sport 5 |
169 | 2,4 | 2,4 | 2,3 |
| Hankook Winter i*cept evo3 W330 |
140 | 2,4 | 2,6 | 1,9 |
| Continental WinterContact TS 870 P |
177 | 2,5 | 2,6 | 2,2 |
| Kleber Krisalp HP3 |
143 | 2,6 | 2,7 | 2,5 |
| Nokian Tyres Snowproof P |
148 | 2,7 | 2,8 | 2,5 |
| Momo W-20 North Pole |
115 | 2,7 | 2,7 | 2,8 |
| Ceat WinterDrive |
136 | 2,8 | 3,0 | 2,2 |
| Matador MP93 Nordicca |
110 | 3,0 | 3,2 | 2,6 |
| Uniroyal WinterExpert |
143 | 3,0 | 3,3 | 2,4 |
| Fulda Kristall Control HP2 |
143 | 3,1 | 3,4 | 2,4 |
| Semperit Speed-Grip 5 |
142 | 3,2 | 3,3 | 2,8 |
| GT Radial WinterPro 2 Sport |
130 | 3,2 | 3,3 | 3,0 |
| Giti GitiWinter W2 |
136 | 3,4 | 3,5 | 3,1 |
| Point S Winter S |
121 | 3,6 | 3,6 | 2,4 |
| Firestone Winterhawk 4 |
135 | 3,6 | 3,6 | 2,7 |
| Maxxis Premitra Snow WP6 |
112 | 3,7 | 3,7 | 2,3 |
| Apollo Aspire XP Winter |
133 | 4,1 | 4,1 | 2,7 |
| Radar Dimax Winter |
99 | 4,6 | 4,6 | 2,9 |
| Nankang Winter Activa 4 |
112 | 5,2 | 5,2 | 3,7 |
| Landsail Winter Lander |
94 (test neuvádí, dodáno redakcí) |
5,3 | 5,3 | 2,8 |
| Petlas SnowMaster 2 Sport |
128 | 5,3 | 5,3 | 2,9 |
| Imperial Snowdragon UHP |
97 | 5,4 | 5,4 | 2,4 |
| Tomket Snowroad Pro 3 |
107 | 5,5 | 5,5 | 2,0 |
| Star Performer Stratos UHP |
95 | 5,5 | 5,5 | 2,3 |
| Goodride SW608 |
96 | 5,5 | 5,5 | 2,8 |
| Evergreen EW66 |
133 | 5,5 | 5,5 | 2,9 |
| CST Medallion Winter WCP1 |
93 | 5,5 | 5,5 | 3,0 |
| Syron Everest 2 |
126 | 5,5 | 5,5 | 3,2 |
Zdroj: ADAC