Ne pro každého znamená „nový“ to nejlepší. Originální nebo starožitný sortiment je pro některé spotřebitele lákadlem, prodejci z bazarů a zastaváren ale často porušují předpisy.
Podle zprávy České obchodní inspekce (ČOI) nejčastěji neinformují o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva na reklamaci nebo nevyplňují řádně doklady o zakoupení výrobku. Dále „zapomínají“ na dokladu vyznačit informaci o tom, že se jedná o použitý výrobek nebo zboží s vadou.
Jak přitom připomíná mluvčí ČOI Jiří Fröhlich, o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění musí prodejce řádně informovat i u použitého zboží. Rozsah odpovědnosti prodávajícího stanoví občanský zákoník (§ 2165 – § 2174 zák. č. 89/2012) u spotřebního zboží obecně na 24 měsíců. Při koupi použitého spotřebního zboží lze zkrátit tuto lhůtu na polovinu. Zkrácenou dobu trvání odpovědnosti za vady je však třeba vyznačit v dokladu o koupi, stejně jako případné vady a nedostatky, s nimiž byl kupující předem seznámen,
vysvětlil.