S blížícím se vánočním obdobím shání čím dál více obchodů sezónní zaměstnance, a to zejména prodavačů, doplňovačů a skladníků. Posily ale shánějí i e-shopy, a to do call center, logistiky a dopravy. Vyplynulo to z informací, které zveřejnila společnost Profesia.
V letošním roce je navíc nedostatek pracovníků umocněn nízkou mírou nezaměstnanosti. Zejména pak ve větších městech. Letos firmy začaly s hledáním nových pracovníků pro vrchol sezóny už v průběhu srpna a září, přesto se jim nedaří dostatečně naplnit stavy. Nepomohl ani nábor sezónních pracovníků, o které se obchodníci v letošním roce přetahují i s výrobními a logistickými firmami, které také masivně najímají nové lidi,
říká Zuzana Lincová, ředitelka Profesia.cz.
Nedostatek pracovníků má ale i řadu jiných důvodů. Mezi nimi je například nízké finanční ohodnocení a nutnost pracovat i o víkendech a svátcích. Neláká ani fyzická náročnost při manipulaci se zbožím. Naopak nejvyšší zájem je o administrativní činnost a o pozice odborných prodejců.