Věrnostní kartičky jsou populární. Alespoň jednu z nich má v peněžence 75 % Čechů. V 16 % případů vlastní lidé dokonce více než 10 karet. Vyplynulo to z průzkumu Public Data Research. Češi mají věrnostní karty dlouhodobě rádi. Většina jich vlastní několik, má o nich dobrý přehled a mezi nejoblíbenější patří sbírání výhod v supermarketech,
říká Jan Hřebabecký, jednatel Rondo.cz.
Tři čtvrtiny Čechů (74 %) mají v peněžence nějakou věrnostní kartičku. Většinou vlastní tyto karty ženy (80 %) než muži (66 %). Třetina dotázaných má jednu až tři věrnostní karty. V 11 % případů ale respondenti neví, kolik kartiček vlastní, a to ani odhadem.
Pokud už nějaké věrnostní karty lidé mají, tak využívají většinou jednu až dvě za měsíc. Čtvrtina respondentů (27 %) měsíčně využívá 3 – 4 věrnostní karty. Pouze 4 % majitelů věrnostních karet nevyužívají žádnou z nich.
Z průzkumu také vyplynulo, že Češi mají dobrý přehled o tom, jaké jsou za sbírání bodů u konkrétního obchodníka odměny. Pouze 7 % dotázaných vůbec netuší, k čemu body sbírá. Za nejzajímavější pak lidé považují odměny za nákupy v supermarketech (52,90 %), v obchodech týkajících se zdraví a krásy (13,88 %) a módy (10,73 %). I přes to však 45 % majitelů karet považuje odměny za nákupy za nedostatečné.