Za rok 2015 utratili Češi více než 81 miliard korun v domácích internetových obchodech. Potvrzují to nejnovější údaje Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Oproti předchozímu roku česká e-komerce dosáhla růstu přes 20 %,
shrnuje Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK .
Že je český internetový prodej stále významnější potvrzuje také nárůst podílu na celkových obratech dosažených v maloobchodu. Tento podíl dosáhl v uplynulém roce již 8,1 % z celkových obratů maloobchodu.
Během posledního čtvrtletí 2015, které obecně lze považovat za předvánoční, přesáhly obraty za prodané zboží na internetu 25 miliard korun. I zde tak byly posunuty rekordní hranice prodeje oproti předchozím obdobím. O Vánocích nějaký dárek v e-shopu nakoupil už opravdu téměř každý. Již tradičně se dařilo elektronice, mobilním telefonům, hračkám či oblečení. Asi největším hitem, který zaznamenal velký růst, byly letos populární drony a jejich varianty,
hodnotí Jan Vetyška.
APEK v roce 2016 očekává růst české e-komerce, a to alespoň o 15 %. Dále předpokládá, že on-line trhu budou výrazně dominovat největší hráči, kteří tvoří velkou část obratů. Ty pak budou úspěšně doplňovat specializované a odborné e-shopy.