UNIQA pojišťovna spustila v minulých týdnech proces vyřizování škod ve zrychleném režimu. Operátoři tak některé pojistné události vyřizují do několika hodin od nahlášení.
Expresně zatím pojišťovna vyřizuje pouze některé škody v rámci majetkového a havarijního pojištění. Je-li škoda vhodná pro tzv. expresní vyřízení a obdrží-li od klienta likvidátor potřebné podklady obratem, je schopen neprodleně provést kalkulaci odškodnění, odsouhlasit si ji se zákazníkem a zadat instrukci k výplatě pojistného plnění. Ze záznamů vyplývá, že takto nastavený proces trvá několik hodin,
vysvětluje zpráva pojišťovny.
Nový postup se uplatňuje nejvíce u tzv. menších plechových škod z havarijního pojištění, které způsobují drobné dopravní nehody, parkovací škoda, střet s menším zvířetem, apod. a u majetkových škod z pojištění domácnosti nebo domků. Například u vodovodních škod či menších živelních událostech.
Do budoucna plánuje UNIQA zavedení expresní likvidace pojistných událostí i v dalších segmentech pojištění, u nichž to povaha pojistných událostí umožní.