Hlavní navigace

Údajně nevrácený modem může stát tisíce. Klienti už ví, jak se bránit

Sdílet

Gabriela Hájková 15. 7. 2011

Letos v dubnu spotřebitelský časopis dTest upozornil na případy klientů UPC, od kterých společnost nevybíravě vymáhala pokuty za vrácené či nevrácené modemy. Své pohledávky prodala inkasní společnosti, která je následně vymáhala po klientech UPC. Čtěte více: Klienti UPC mají zaplatit desítky tisíc za údajně nevrácené modemy vymahačské firmě

Jedna s klientek nároky společnosti rozporovala a Obvodní soud pro Prahu 2 její argumentaci přijal a žalobu inkasní společnosti zamítl. Soud rozhodl, že smluvní pokuta je nepřiměřená a pro rozpor s dobrými mravy neplatná. Klienti nacházející se v obdobné situaci si musí uvědomit, že soud nezajímá, proč nebyl modem vrácen, ze smlouvy s UPC to skutečně byla povinnost zákazníka, na kterou zapomněl a za kterou odpovídá, uvedl Jan Votočka, právní poradce dTestu s tím, že obrana se musí nést v právní rovině. Argumenty uvedené v odporu, který je ke stažení na stránkách www.dtest.cz/upc, jsou relevantní a příběh slečny Pavlíny dokazuje, že poškozený klient s nimi může uspět, pokud je vhodně použije, zdůraznil.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 7. 2011 22:37

    Krakonoš (neregistrovaný) 109.164.67.---

    Na takové nesolidní jednání firem platí jediná věc. Nikdy si už u nich nic nekoupit.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).