Letos v dubnu spotřebitelský časopis dTest upozornil na případy klientů UPC, od kterých společnost nevybíravě vymáhala pokuty za vrácené či nevrácené modemy. Své pohledávky prodala inkasní společnosti, která je následně vymáhala po klientech UPC. Čtěte více: Klienti UPC mají zaplatit desítky tisíc za údajně nevrácené modemy vymahačské firmě
Jedna s klientek nároky společnosti rozporovala a Obvodní soud pro Prahu 2 její argumentaci přijal a žalobu inkasní společnosti zamítl. Soud rozhodl, že smluvní pokuta je nepřiměřená a pro rozpor s dobrými mravy neplatná. Klienti nacházející se v obdobné situaci si musí uvědomit, že soud nezajímá, proč nebyl modem vrácen, ze smlouvy s UPC to skutečně byla povinnost zákazníka, na kterou zapomněl a za kterou odpovídá,
uvedl Jan Votočka, právní poradce dTestu s tím, že obrana se musí nést v právní rovině. Argumenty uvedené v odporu, který je ke stažení na stránkách www.dtest.cz/upc, jsou relevantní a příběh slečny Pavlíny dokazuje, že poškozený klient s nimi může uspět, pokud je vhodně použije,
zdůraznil.