Hlavní navigace

Klienti UPC mají zaplatit desítky tisíc za údajně nevrácené modemy vymahačské firmě

Sdílet

Gabriela Hájková 12. 4. 2011

Někteří klienti společnosti UPC zažívají krušné chvíle. Vymahačská firma po nich totiž žádá desítky tisíc za nevrácený modem nebo set-top-box. Společnost UPC totiž postoupila své pohledávky inkasní společnosti. Ta se ale podle slov samotných klientů obrací i na ty, kteří modem nebo set-top-box již vrátili. Firma navíc klientům rovnou zasílá platební výměr bez toho, aby je předtím jakkoli kontaktovala.  Podrobnosti o celé záležitosti i informace o podobných případech najdete na sesterském serveru DigiZone.cz: Vymahači žádají po klientech UPC tisíce za údajně nevrácené set-top-boxy


Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 4. 2011 15:27

    bez přezdívky

    Znám o pár lidech z mého okolí, komu přišel podobný dopis, i po pár letech (jeden modem poslal poštou - účetku již zahodil po 4 letech, druhý má modem ještě doma - stěhoval se a vykašlal se na to). Mám takový pocit, že promlčecí lhůta je 3 roky, ne? Po této době nemá UPC právo cokoliv vymahat. Pokud to tak není, tak mě prosím opravte.

  • 12. 4. 2011 19:24

    Kecka (neregistrovaný) ---.eurotel.cz

    Obecná promlčecí doba je tříletá. Kratší nebo delší promlčecí doby stanoví právní předpis, zejména občanský zákoník.

    Kratší promlčecí doba:

    1. U práv na náhradu škody (dva roky se subjektivně určeným počátkem).
    2. U práv na vydání plnění z bezdůvodného obohacení (dva roky se subjektivně určeným počátkem).
    3. U práv z přepravy, vyjma práv na náhradu škody u přepravy osob (jeden rok).

    Delší promlčecí doba:

    1. U práv na náhradu škody způsobené úmyslně (deset let).
    2. U práv na náhradu škody v důsledku korupčního jednání (deset let).
    3. U práv na vydání plnění z bezdůvodného obohacení (deset let).
    4. U práv odpovídajících věcnému břemenu (deset let).
    5. U práv přiznaných pravomocným rozhodnutím soudu nebo jiného orgánu (deset let), stejná doba platí i pro splátky, na něž bylo plnění rozhodnutím rozloženo.
    6. U práv písemně uznaných dlužníkem co do důvodu i výše (deset let); totéž platí pro splátky.

    Zdroj: http://www.sagit.cz/pages/lexikonheslatxt.asp?cd=151&typ=r&refresh=yes&levelid=OC_349.HTM

  • 29. 4. 2011 17:31

    Naugi (neregistrovaný) 194.212.12.---

    Pěkně rozepsané, ale nějak jsem s toho nepochopil kam se vstahuje to, když někdo nevrátí tem modem, nebo SB. Tříletá promlčecí doba ??

  • 14. 5. 2011 7:44

    bez přezdívky

    V březnu jsem ukončila smlouvu s UPC a protože zkušenosti uživatelů s vymáháním jsem brala jako výstrahu, požadovala jsem doklad o převzetí při deinstalaci. Technik se ve stanovenou dobu ani nedostavil, jen poslal sms, ať odešlu vše na nějakou adresu Lica. Odmítla jsem, protože se obávám, že mi pak budou tvrdit, že dostali prázdné krabice, nebo poškozené zařízení a žádala o osobní předání, např. ve sběrném místě. Odpověď jsem nedostala. Navíc mi stáhli z účtu nějakou částku, aniž by poslali fakturu, takže ani nevím za co. Kde si stěžovat na takové praktiky? Pro mě už nikdy UPC po téhle zkušenosti.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).