Hádat se tady, kdo je víc je slaboduché a svědčí to o tom, že nikdo z vás nikdy nepracoval ani jako pokladní ani jako učitel. Učitel na základce je bezesporu chudák, obrovská zodpovědnost za mnohdy psychicky deprivované jedince a stále je vlastně jednou nohou v kriminále. Nemůže dětičky pustit po hodině pryč, protože kdyby se jim něco stalo, jde do krimu. Na střední je na tom poněkud lépe, ale taky není o co stát. Zde ale přistupuje také dost vysoká odbornost. A na VŠ je to už úplně o něčem jiném. Udržet laťku při stále se snižujícím se IQ studentů a motivovat je to je velmi tristní práce. Pokladní také pracuje pod tlakem, mnohde si nesmí ani sednout a nebo dokonce odběhnout na WC. Obě povolání mají svá pro i proti. A obě profese stejně jako mnoho jiných je zapotřebí.
Mozna jsem nepracoval jako ucitel, ale vsichni jsme si prosli minimalne zakladni skolou, stredni a nekteri i vysokou. Takze jsme meli denni kontakt s tim, co tahle profese obnasi. Z vlastni zkusenosti muzu rict, ze minimalne polovina ucitelu co jsem zazil, si svuj plat vubec nezaslouzila. Jedinci, co uci stylem, ze otevre knihu a prectou dalsi kapitolu, nebo celou ucebnici hodinu opisuji na tabuli aby sme si to zahy prepsali do sesitu, prestoze nas donutili si ji koupit; na to neni treba vubec zadna kvalifikace, to dokaze s prominutim kazdy kreten. Nebo VS profesor, ktery ani neni schopny si napsat slajdy, a pred prednaskou, na ktere chodil pravidelne pozde, si googlil materialy z jinych skol a navic jeho prednes byl nestrukturovany chaos. Takove jsem zazil. Naopak ti zodpovedni, slusni, dusledni, pratelsti atd. o kterych pisete, tech bylo minimum, i kdyz se nasli. Ale prumerne vzato, uroven ucitelu stoji dneska za prd. Pokud zvysovat plat, tak jedine za vysledky, na ktere by mela byt stanovena jednoznacna metrika. A plus webku do kazde tridy, aby byl pan ucitel, ktery ma tak "obrovskou" zodpovednost za vyvoj deti, byl vubec kontrolovatelny.