Hlavní navigace

Spořka umožňuje ověření přes Bankovní identitu pro další firmy. Komerčka začíná s první

Sdílet

Gabriela Hájková 29. 9. 2021

Česká spořitelna umožňuje nově využít Bankovní identitu pro online sjednání produktů také u společnosti ČEZ a Generali Česká pojišťovna. Celkem mohou klienti Spořky službu BankID využít u 35 firem.

Využívat bankovní identitu kromě přihlašování do aplikace George i k prokazování identity pro online komunikaci se státem Česká spořitelna umožnila už na začátku letošního roku. Online ověření totožnosti i u soukromých firem zpřístupnila ve druhém kvartálu. Tzv. BankID, jak jsem ověřování přes bankovní identitu u soukromých firem jmenuje, už funguje např. u firem z oblasti pojišťovnictví, telekomunikací, u dodavatelů energií nebo e-shopů. Jejich počet se bude v následujících měsících zvyšovat. Aktuální seznam těchto firem najdete na webu BankID.

Klienti Spořky mohou bankovní identitu použít také pro online založení běžného účtu, doplňkového penzijního spoření nebo sjednání úvěru.

Komerční banka možnost ověření přes Bank ID teprve spouští a první firmou, u které bude možné ověření použít, bude společnost ČEZ.

Klienti doposud mohli využívat ověření přes bankovní identitu pouze při komunikaci se státem. U společnosti ČEZ budou moci klienti přes BankID aktualizovat své údaje, nastavit si elektronickou fakturaci nebo upravit číslo účtu pro vrácení přeplatku.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 9. 2021 12:56

    bez přezdívky

    Já tomu úplně nerozumím. Předpokládal jsem, že všechny banky zapojené do BankID budou poskytovatz službu ověření u všech zapojených firem. Nebo budou mít individuální smlouvu s každou konkrétní firmou? Navíc nerozumím, že by např. KB byla dostupná jen u ČEZu - aktuálně ji vidím jako možnost přihlášení i u dalších zapojených firem.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).